Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@10:53:36 GMT

واکنش محمد شریعتمداری به رد ردصلاحیتش

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۱۱۲

واکنش محمد شریعتمداری به رد ردصلاحیتش

 خبرگزاری تسنیم: محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر بازرگانی در دولت اصلاحات، دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخبات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 شریعتمداری وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  پبش از این در همین دولت دوازدهم وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که پس از اینکه احتمال استیضاحش از سوی مجلس دهم قوت گرفته بود از سمت خود استعفا داد و پس از استیضاح علی ربیعی و عدم رای اعتماد مجلس به او،‌ بلافاصله از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس دهم معرفی و توانست اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی معاون  اجرایی روحانی در دولت یازدهم و جانشین رئیس‌جمهور  در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی در دولت یازدهم نیز بوده است.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام داوطلبین این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز به پایان می‌رسد و اسامی کاندیداهای نهایی راهیابی به ساختمان پاستور نیز 6 و 7 خرداد توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

شریعتمداری پس از ثبت نام در انتخابات در کنفرانس خبری طی سخنانی اظهار داشت: آمده‌ام تا دولت گفتگوی اجتماعی و فراگیر، اصلاح‌گر و فراگیر برای حل منازعات را  تشکیل دهم. پژوهش های معتبر نشان می‌دهد از سال 96 که کشور با تشدید تحریم ها روبرو شد، جمعیت زیر خط فقر به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: من با درک از این شرایط آمده‌ام تا زمینه را حکمرانی داده محور قرار دهم. نگاه فرصت محور به مرزهای ایران بزرگ در دولت من جایگزین نگاه امنیت محور می شود.آمده ام هم میدان و هم دیپلماسی را در خدمت زندگی مردم قرار بدهم.

شریعتمداری گفت:‌ می‌آیم تا امنیت شغلی کارگران را تامین کنم. آمده ام تا عدالت آموزشی را برقرار کنم تا فرزندان این سرزمین از تحصیل بازنمانند.می‌آیم تا اشتغال جوانان در حد وعده و شعار باقی نماند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: می‌دانم زنان و دختران سرزمینم انواع بی عدالتی و تبعیض ها را شاهد بودند. آمده‌ام از رکن رکین جامعه دفاع کنم و حقوق اصلی زنان را و مشارکت آنان در فرآیند توسعه را پشتیبانی کنم.

وی افزود: می‌آیم تا برنامه کامل و هفت محوری واکسیناسیون جامعه اجرا کنم. متعهد هستم همه آنچه به مردم می گویم بازنمای اندیشه و چهل سال مدیریت گذشته باشد برای کسب رای نه دروغ می گویم و نه فریبی می دهم می‌آیم برای استقلال و همه آرمان‌هایی که بهشتی‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها و سلیمانی عزیز جان دادند تا پای جان دفاع کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: هیچ دلیلی برای ردصلاحیت خودم نمی‌بینم اما اینکه چه کار می‌کنم شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم!

شریعتمداری همچنین در خصوص یارانه‌ها گفت: یک برنامه مدون به خصوص در عرصه رفاه اجتماعی آماده است و تقدیم صاحبنظران خواهد شد با اتکا به اطلاعات ثبتی متقن، یا کمال تاسف شرایط مرد شرایط خوبی نیست و من از خط فقر سخن گفتم دولت من دولتی خواهد بود که مردم سرور باشند، نه اعانه بگیر.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس و گزارش های این مرکز با عصبانیت دولت رئیسی همراه شده است. علی ربیعی سخنگوی دولت سابق در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشته است؛

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.



ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت.

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901207

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست