Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:58:22 GMT

نمایندگان مطالبه گر دغدغه های مردم در مجلس باشند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۵۰۱

نمایندگان مطالبه گر دغدغه های مردم در مجلس باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در دیدار مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه تلاش نمایندگان باید در عرصه‌های ملی، استانی و شهرستانی باشد، اظهار کرد: قطعاً برنامه ریزی و مدیریت نمایندگان در عرصه‌های کلان اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه وجود برنامه از سوی نمایندگان افق روشنی برای استان گیلان رقم خواهد شد، افزود: یکی از عرصه‌ها مهم نمایندگان تأیید و رد صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستاها که در آن در کنار سخت گیری و جدیت باید سعه صدر نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه در گزینش افراد حال فعلی داوطلبان باید مد نظر قرار گیرد، گفت: البته این بدان معنا نیست که سابقه فعالیتی این افراد تأثیرگذار نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید بسترهای حضور جوانان در فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود، اظهار کرد: تشکیل اتاق اندیشه ورز در سطح شهرستان از سوی نمایندگان و بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاه و حوزه برای مشارکت در تصمیم‌های کلان کشوری، استانی و شهرستان حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خردادماه امسال اشاره و تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در این انتخابات بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: در تأیید صلاحیت‌ها باید به جایگاه و شخصیت افراد توجه شود زیرا مردم باید بدانند چه کسانی انسان‌های شایسته هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، تصریح کرد: متولیان امر انتخابات در پیشگاه خدا باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های نمایندگان مطالبه گری دغدغه‌های مردم در مجلس است، افزود: طی سال‌های گذشته روح مطالبه گری نمایندگان در استان گیلان کمرنگ بوده و باید تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات استان گیلان، با بیان اینکه آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات در استان است، اضافه کرد: نمایندگان در مجلس به ویژه در محصولات راهبردی کشاورزی گیلان باید جامع نگر باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر حساس بودن نمایندگان مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: نمایندگان دردها را می‌شناسند و می‌توانند راهکار ارائه دهند بنابراین تلاش شود مردم بدانند نمایندگان آنها مطالبه گری دارند.

کد خبر 5212595

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان مجلس شورای اسلامی مجمع نمایندگان گیلان ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 بوشهر آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد

«عبدالوحید فیاضی» منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آرایش سیاسی مجلس آینده اظهار کرد: فراکسیونی که منافع ملی را اولویت اصلی خود دانسته و خود را ملزم به تحقق مطالبات مردم بداند، قطعاً مهم‌ترین فراکسیون و فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم باید باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تفاوت‌های سیاسی و حزبی منتخبان مجلس آینده باعث می‌شود که آن‌ها در مجلس آینده با یکدیگر وارد چالش شوند، افزود: در حال حاضر شاهد تنوع و تکثر از لحاظ گرایش سیاسی و حزبی بین منتخبان مجلس دوازدهم هستیم اما قطعاً تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تفاوت‌ها منجر به اختلاف اساسی بین نمایندگان مجلس آینده یا به عبارت دیگر، یقه‌گیری آن‌ها نشود.

فیاضی درباره گزینه احتمالی ریاست مجلس دوازدهم، گفت: از آنجایی که شاهد تکثر و گستردگی گرایش‌های سیاسی بین منتخبان مجلس دوازدهم هستیم، پیش‌بینی درباره ریاست مجلس دوازدهم تا حدودی سخت است.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در ادامه درباره راهکارهای تحقق شعار سال، اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در آغازین روزهای خود درباره راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کشور با رویکرد جهش تولید مسایل لازم را در نظر گیرد.

فیاضی گفت: مسأله مهم بعدی درباره مشارکت مردم است و مجلس دوازدهم باید مکلف باشد که درباره مشارکت مردم بازنگری‌های لازم را داشته باشد؛ مشارکت مردم باید در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و کاملاً به صورت همه‌جانبه در نظر گرفته شود چراکه حکمرانی درست زمانی محقق می‌شود که مشارکت مردم را شاهد باشیم.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: ما بعضاً از جهش تولید و رفع تورم حرف می‌زدیم اما مشارکت مردم را نادیده می‌گرفتیم و به همین دلیل، فرمایش مقام معظم رهبری درباره مشارکت مردم در امر تولید می‌تواند بسیار مؤثر باشد و زمینه مشارکت مردم را در عرصه اقتصادی فراهم کند.

وی تصریح کرد: در امر اقتصادی، موانعی برای مشارکت مردم وجود دارد که برخی از این موانع، مربوط به موانع تولید و صدور و دریافت مجوز کسب و کار است که مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر، به دنبال گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم و مشارکت مردم در حوزه اقتصاد باشند.

فیاضی تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی و ارزی هم مسأله بسیار مهمی است چراکه ما در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت ارز هستیم که به علت فقدان مدیریت در حوزه ارز است؛ دلارزدایی هم بسیار ضرورت دارد چراکه سلطه دلار به نظام اقتصادی ما آسیب وارد کرده و باید با سیاست‌های درست کاری کنیم که نقش دلار در اقتصاد کشور به مرور کمرنگ شود.

کد خبر 6084389 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید