Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:12:53 GMT

بقاع متبرکه گچساران بازگشایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۸۹۱

بقاع متبرکه گچساران بازگشایی شدند

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه بر اینکه شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و روند  ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان هم اکنون نزولی است  امام زادگان و بقاع متبرکه  شهرستان که به دلیل کنترل بیماری کرونا تعطیل شده بودند، مجدد بازگشایی شدند.

 وی  با بیان اینکه  براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان بازگشایی بقاع متبرکه  شهرستان منوط بر رعایت پروتکل بهداشتی است، گفت:  بازگشایی بقاع متبرکه بر  رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری تجمع و نماز جماعت و ضد عفونی روزانه تمام سطوح و کتب و ادعیه در دستور کار قراردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قاسمی بر ورود به این مکان‌های مقدس به همراه داشتن چادر نماز، سجاده مهر و کتاب‌های ادعیه را الزامی دانست و  گفت: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است، امیدواریم مردم خدا دوست و مؤمن در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران افزود:  شهرستان  گچساران دارای ۴۱ بقعه متبرکه است که ۱۵ مورد از این تعداد زائرپذیر است.

قاسمی اذعان کرد: بقاع متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)،امامزاده کاکا مبارک (ع)،امامزاده جعفر(ع) و امامزاده اسماعیل (ع) از جمله بقاع متبرکه شاخص در گچساران است که پس از مدتی تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا مجددا بازگشایی شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۰ مسجد و حسینیه در این شهرستان وجود دارد که در ایام سخت کرونا تعطیل بودند مجددا بازگشایی شدند.

 انتهای پیام/82031

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بازگشایی گچساران بقاع متبرکه بیماری بازگشایی شدند بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

 قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟