Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازم است از ایجاد جو و فضای اطلاعاتی و امنیتی و انسدادهای سیاسی بپرهیزیم تا بتوانیم در مسیر اجماع ملی، شفاف سازی، روان سازی و انتقال سالم و قانونی قدرت حرکت کنیم.

محمد جواد حق شناس امروز شنبه و پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: وضعیت حاکم برکشور و مردم و شیوه اجرای قانون اساسی را به هیچ وجه منطبق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب و اراده ملت و رهنمود های رهبری نمی دانم وضعیت کشور و کیفیت زندگی مردم را درحوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطبق با ظرفیت های ملی و شایسته مردم بزرگ ایران نمی دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: راه نجات میهن را در اصلاح مستمر و مسالمت آمیز انحرافات در مسیر انقلاب، نظام و قانون اساسی می دانم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با هرگونه خشونت طلبی، آشوب، سرکوب یا سانسور، تحریم داوطلبانه و تحمیلی مخالفم و راه اصلاح امور را در حضور و مشارکت حداکثری آزادانه و حق طلبانه همه آحاد مردم در همه عرصه ها و به ویژه انتخابات می دانم.

حق شناس با بیان اینکه راه سعادت ملک و ملت را در حفظ حقوق و آزادی های اساسی و به ویژه حق انتخاب آزاد ملت  می‌دانم، تصریح کرد: انتخابات را عرصه تجلی حق و اراده ملت می دانم و معتقدم هیچ کس حق ندارد به بهانه گزینش ها و رد صلاحیت ها حق و اراده ملت را مصادره یا مهندسی کند هیچ کس و هیچ اقلیتی حق ندارد با نا امید کردن مردم و تقلیل جمهوریت نظام و زدودن حق حاکمیت مردم اراده خود را بر ملت تحمیل کند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انتخابات آزاد دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی حکم قانون اساسی، خواست ملت ایران و همه اصلاح طلبان و دلسوزان کشور و تنها راه مسالمت آمیز اصلاح امور است.

عضو شورای شهر تهران گفت: نامزدی من در این انتخابات در راستای آرمان‌های مردم، ادای وظیفه و تکلیف در قبال ملت و جریان کلی معتدل و خردگرای اصلاحات است و اما در عین همدلی و هماهنگی آتی با نهاد اجماع ساز، مبتنی برمنافع ملی، در این مقطع به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام. چرا که معتقدم جریان اصلاحات حق و وظیفه دارد در هر انتخاباتی با حضور و مشارکت و ثبت نام همه نیروهای واجد شرایط تمایل و آمادگی خود را برای مشارکت مستقیم در انتخابات و اداره امور کشور به ملت و جهان نشان دهد.

حق شناس اظهار داشت: در عرصه سیاست به حکومت مردم بر مردم برای مردم تاکید دارم، در عرصه فرهنگ؛ به تنوع و تکثر و آزادی های فرهنگی پایبندم، در عرصه اقتصاد به حق غیر قابل نقض مالکیت افراد و تولید ملی معطوف به صادرات و محدود سازی نقش دولت ، باور دارم و در عرصه اجتماع؛  به آزادی های فردی و تامین و عدالت اجتماعی اصرار دارم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در صحنه جهانی و منطقه ای در راستای منافع و امنیت ملی، توسعه کشور و حتی اصل استقلال میهن طرحی نو در اندازیم تا در قالب صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز و سازنده با نظام جهانی، منطقه ای به ویژه همسایگان از جمله با تاکید بر حوزه تمدن ایرانی امکان جبران عقب ماندگی ها و رسیدن به پیشرفت و جایگاه جهانی درخورمردم ایران فراهم شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازم است از ایجاد جو و فضای اطلاعاتی و امنیتی و انسدادهای سیاسی بپرهیزیم تا بتوانیم در مسیر اجماع ملی، شفاف سازی، روان سازی و انتقال سالم و قانونی قدرت حرکت کنیم.

حق شناس تصریح کرد: لازم است با ایجاد فضای آزاد و اعتماد به ملت و به ویژه احزاب و جامعه مدنی و نخبگان و پذیرش نقد و اصلاح از درون و با ارتقای کرامت انسانی و سرمایه اجتماعی راه را برای پیشرفت و تعالی جامعه باز کنیم
وی ادامه داد: مداخله ایدئولوژیک و سیاسی در ریزترین مسائل زیست فردی، اجتماعی و فرهنگی مردم، راه تنفس و بالندگی ملت را مسدودمی کند و این امور باید به مردم واگذار شود. رعایت عدالت اجتماعی و نیز حقوق اقلیت  ها و اقوام، منع هرگونه تبعیض و تاکید بر تنوع و تکثر فرهنگی لازمه پایداری فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقابله با گسترش فساد سازمان یافته اشرافیت، انحصارها و رانت ها، بنگاه سازی ها و اصلاح سیستم بانکداری بیمار نیاز به یک عزم ملی دارد. نگاه سیاسی ایدئولوژیک به اقتصاد و مداخله های حکومتی و بی ثباتی های بی امان ثبات  اقتصادی کشور را متزلزل و از جمله ارزش پول ملی را به تاراج می برد.

حق شناس افزود: نگاه کاسب کارانه صاحبان قدرت به حوزه اقتصادی باید ریشه کن شود. حوزه اقتصاد باید عرصه آزاد فعالیت بخش خصوصی و مردم و حداقل مداخله های دولت البته همراه با استقلال بانک مرکزی باشد.

وی اظهار داشت: با سابقه نزدیک به ۵۰ سال فعالیت و مبارزات سیاسی و اجتماعی پیش از انقلاب و مفتخر شدن به کسوت جانبازی، چهل سال خدمت بی وقفه در عرصه‌های مدیریت سیاسی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و برنامه ریزی کشور در سال های پس از انقلاب و افتخار نمایندگی و منتخب مردم شریف تهران، ری و تجریش در شورای اسلامی شهر تهران و به عنوان یک فعال اصلاح طلب و معلم دانشگاه، آگاه به همه موانع و کار شکنی های پیش رو وارد عرصه انتخابات شده ام و بر اساس تصمیمات آتی جریان و احزاب اصلاح طلب در زمان مناسب برنامه و گروه همکاران خود را معرفی خواهم کرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: داوطلب انتخابات ریاست جمهوری حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم