Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:56:55 GMT

ساختمان پیش ساخته و کانکس های آریا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۶۷۷

ساختمان پیش ساخته و کانکس های آریا

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چگونه با کمک فرآورده‌های نوین ساختمانی چون ساختمان پیش ساخته، ساختمان‌های ساندویچ پانل یا کانکس می‌توان الگوهای نوین ساخت و ساز را پیش گرفت؟ امروزه نگرش صنعتی به ساختمان سازی در مقایسه با گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده است. رشد روزافزون تقاضای مسکن علی‌الخصوص در جوامع پیشرفته به یک معضل تبدیل شده است که تنها با جایگزین کردن فرآورده‌های نوین ساختمانی می‌توان این معضل را حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت و ساز به شیوه‌های سنتی دیگر پاسخگوی جامعه امروزی نیست از همین‌رو باید با رویکردهای متفاوتی چون صنعتی شدن ساخت و ساز پاسخگوی این نیاز روزافزون بود. پیشرفت تکنولوژی در ساخت سازه‌های نوین باعث روی کار آمدن ساختمان‌های پیش ساخته شده است. سرعت اجرای بالا، قیمت مناسب، قابلیت جا به جایی سازه و… تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس است.

 جایگزین کردن فناوری‌های نوین ساختمانی به جای شیوه‌ها و مصالح قدیمی ساخت و ساز نه تنها هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد بلکه می‌توان آن‌ها را به عنوان رویکردی برای ارتقای سرعت ساخت و تولید انبوه نیز در نظر گرفت. ساختمان پیش ساخته که در چندین سال اخیر ساخت و ساز آن‌ها با استقبال زیادی مواجه شده است را می‌توان یکی از نوین‌ترین فرآورده‌های ساختمانی دانست. پس از ساختمان پیش ساخته، ساختمان‌های ساندویچ پانل و کانکس‌ها نیز جزو فناوری‌های نوین در ساخت و ساز به شمار می‌روند.

ساختمان پیش ساخته، ساندویچ پانل یا کانکس همگی دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن ویژگی این است که این فرآورده‌های ساختمانی جایگزین مصالح سنتی ساخت و ساز شده‌اند. کارخانه آریا بارون توس، تولید کننده نمونه کشوری، در حال حاضر در زمینه‌های ساخت و ساز انواع فناوری‌های نوین ساختمانی چون سازه‌های پیش ساخته، انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری، انواع کانکس، کانال‌های پیش عایق شده، انواع درب سردخانه و سوله در حال فعالیت است. 

ساختمان پیش ساخته چیست؟

همان‌طور که کمی پیش نیز اشاره شد ساختمان‌های پیش ساخته یکی از انواع فرآورده‌های نوین ساختمانی هستند. ساختمان پیش ساخته به بنایی اطلاق می‌شود که قطعات آن را در کارگاه یا کارخانه در ابعاد قابل حمل ساخته و سپس برای نصب به محل پروژه منتقل می‌کنند. ساختمان‌های پیش ساخته را بطور کلی می‌توان به 3 دسته تقسیم بندی کرد:

ساختمان‌های ماژولار: نوعی سازه پیش ساخته هستند که تمامی قطعات آن در کارخانه ساخته شده و سپس در محل پروژه نصب می‌شوند. نوع دیگر ساختمان پیش ساخته به صورت یک سازه فلزی یکپارچه در کارگاه ساخته شده و سپس در محل نصب می‌شوند. کانکس رایج‌ترین نوع ساختمان پیش ساخته است که اغلب از ساندویچ پانل برای ساخت آن استفاده می‌کنند.

رویکرد اصلی تمامی تولید کننده های فرآورده‌های نوین ساختمانی کاهش هزینه‌های ساخت و ساز و بالا بردن سرعت اجرای پروژه‌های ساخت است. از همین‌رو به عنوان یک ویژگی مشترک که میان تمام فرآورده‌های نوین ساختمانی وجود دارد می‌توان به سهولت فرایند ساخت و ساز و نصب آن‌ها اشاره کرد. سازه‌های پیش ساخته را می‌توان از نظر قابلیت جابه‌جایی نیز به دو دسته تقسیم‌بندی کرد:

سازه‌های قابل حمل مانند کانکس‌ها سازه‌های غیر قابل حمل

انواع ساختمان پیش ساخته 

توجه داشته باشید که مصالح ساخت سازه‌های پیش ساخته می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. ویژگی که در تمام انواع ساختمان پیش ساخته مشترک است این است که تمامی آن‌ها در محلی دیگر ساخته شده و سپس در محل پروژه نصب می‌شوند. انواع ساختمان های پیش ساخته از نظر متریال ساخت عبارتنداز:

سازه‌ پیش ساخته بتنی سازه پیش ساخته چوبی سازه پیش ساخته LSF ال اس اف سازه پیش ساخته PVC

ساختمان پیش ساخته بتنی دارای یک اسکلت فلزی است و دیواره‌های آن را با بتن سبک و مستحکم پر می‌کنند. برای نماسازی داخلی و خارجی این سازه‌ها می‌توان از متریال‌های مختلفی چون گچ، پی وی سی یا سنگ کمک گرفت. ساختمان پیش ساخته چوبی نیز در کارگاه ساخته شده و سپس به محل پروژه منتقل می‌شود. 

یکی از نوین‌ترین فرآورده‌های ساختمانی سازه‌های پیش ساخته ال اس اف هستند. ساختمان پیش ساخته LSF در واقع سازه‌های فولادی و سبکی هستند که برای ساخت آن‌ها از ورق‌های فولادی با پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود. این سازه‌ها وزن بسیار سبکی دارند و استفاده از آن‌ها در مکان‌های زلزله‌خیز توصیه می‌شود. از دیگر انواع ساختمان پیش ساخته می‌توان به پی وی سی اشاره کرد. ساختمان پیش ساخته PVC در کارگاه ساخته شده و قابل حمل است.

مزایای ساختمان‌های پیش ساخته

چرا فرآورده‌های نوین ساختمانی چون کانکس‌ها یا سازه‌های ساخته شده با ساندویچ پانل تا این اندازه مورد استقبال واقع شده‌اند؟ به عنوان بزرگ‌ترین مزایای این سازه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

موجب افزایش طول عمر ساختمان می‌شوند. نه تنها هزینه ساخت و ساز بلکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز پایین است. وزن سبک و مقاومت بالایی در برابر حوادث طبیعی چون زلزله دارند. سرعت اجر و پیاده سازی آن‌ها نسبت به روش‌های سنتی ساخت و ساز بالاتر است. فرایند نصب ساده‌ای دارند و در مدت زمان کمی پس از ساخت در محل پروژه نصب می‌شوند. انواع ساختمان پیش ساخته علی‌الخصوص ساختمان‌های ساندویچ پانل عایق صوتی و حرارتی هستند. حمل و نقل آسانی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به محل‌هایی که امکان ساخت و ساز وجود ندارد منتقل کرد. در برابر آتش یا نفوذ رطوبت مقاوم هستند.

کانکس و مزایای استفاده از این سازه پیش ساخته

کانکس‌ ها رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع ساختمان پیش ساخته هستند. با افزایش رویکرد ساخت و ساز صنعتی و کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز، رشد و توسعه چشمگیری را در صنعت کانکس سازی کشور شاهد بوده‌ایم. کانکس Conex) یا Shelter) امروزه دارای کاربردهای متعددی است اما ایده اولیه ساخت آن برای استفاده به عنوان سکونت موقت بوده است. با گذشت زمان و توسعه ساخت کانکس در کشور کاربری‌های بیشتری به آن‌ها افزوده شده است که عبارتنداز:

اگر جایی امکان ساخت و ساز وجود نداشته باشد برای اسکان موقت می‌توان از کانکس‌ها استفاده کرد. کانکس انواع مختلفی دارد که از انواع آن می‌توان به عنوان اسکان موقت در محل‌هایی که امکان ساخت و ساز در آن‌ها وجود ندارد، محلی برای ارائه خدمات دوره‌ای به یک منطقه، نیاز به یک دفتر در شرایط اضطراری و پیش بینی نشده، یک سرپناه موقت و قابل حمل یا یک کلاس آموزشی مجهز و قابل انتقال به هر مکان مورد نظر، یک فروشگاه سیار و نیاز فوری به یک فضا با امکانات خاص و… استفاده کرد

کانکس سرویس بهداشتی و حمام کانکس فروشگاهی کانکس نمازخانه کانکس فست فود و کافی شاپ کانکس دفتری کانکس نانوایی کانکس کارگاهی کانکس نگهبانی کانکس ویلایی
و...

هر یک از انواع کانکس‌های فوق با توجه به کاربردی که دارند، شیوه ساخت و متراژ متفاوتی نیز خواهند داشت. برای ساخت کانکس روش‌های متفاوتی وجود دارد و این تفاوت به دلیل وجود تنوع در متریال ساخت کانکس‌ها است. از رایج‌ترین متریال ساخت این ساختمان پیش ساخته می‌توان به ساندویچ پانل اشاره کرد. ساندویچ پانل‌ یک جایگزین مناسب برای متریال سنتی ساختمانی مانند آجر یا سیمان به شمار می‌رود. به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص ساندویچ پانل‌ها می‌توان به وزن بسیار سبک آن‌ها اشاره کرد. کارخانه آریا بارون توس به عنوان یکی از اولین تولیدکننده های فرآورده‌های نوین ساختمانی در حال حاضر در زمینه تولید انواع ساختمان پیش ساخته، ساندویچ پانل و انواع کانکس در حال فعالیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آریا بارون مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار کانکس ساختمان های پیش ساخته سازه های پیش ساخته سازه پیش ساخته ساندویچ پانل ساخت و ساز نصب می شوند محل پروژه قابل حمل کانکس ها سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟