Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:11:31 GMT

اعزام آمبولانس برای انتقال مجروحان به مصر

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۸۹۸

اعزام آمبولانس برای انتقال مجروحان به مصر

به گزارش ایرنا از صفحه فیسبوک سفارت فلسطین در قاهره، در بیانیه ای این سفارت آمده است:۱۰ آمبولانس مصری برای انتقال قربانیان و درمان آنها در درمانگاه های مصر اعزام شده‌اند.

از سوی دیگر یک مسؤول بهداشتی مصر اعلام کرد که کشورش گذرگاه رفح را به صورت استثنایی برای ورود ۱۰ دستگاه آمبولانس به نوار غزه برای انتقال زخمی‌های فلسطینی و درمان در مصر بازگشایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسؤول مصری در مرز این کشور به خبرگزاری فرانسه گفت: بازگشایی این گذرگاه یک مسأله استثنایی است، چرا که به صورت معمول این گذرگاه در روزهای تعطیلات رسمی [عید سعید فطر] معمولا بسته بوده است.

سازمان کل مراقبت بهداشتی مصر نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: درجه آمادگی مرکز بهداشتی در سه مرکز بهداشتی این سازمان و به دنبال احساس نیاز برای پذیرش زخمی و مجروحان فلسطینی غزه افزایش یافته است.

این مرکز اعلام کرده بود: مرخصی عید فطر برخی پزشکان و کادر درمان و پرستاران این مراکز بهداشتی برای پذیرش بیماران از نوار غزه لغو شده است.

وزارت بهداشت فلسطین گفته است، که از زمان تشدید درگیری با اسرائیل، ۱۲۶ نفر از ساکنان نوار غزه در نتیجه گلوله باران شهید و ۹۵۰ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر موشک باران مناطق سرزمین‌های اشغالی تاکنون موجب کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۵۶۰ اسرائیلی شده است.

برچسب‌ها سفارت فلسطین مصر آمبولانس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت فلسطین مصر آمبولانس سفارت فلسطین مصر آمبولانس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ورود کارکنان این سازمان به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه الشروق مصر، «ینس لایرکه» در یک کنفرانس خبری در ژنو در این باره گفت: کارکنان سازمان ملل در حال حاضر در گذرگاه رفح حضور ندارند زیرا دفتر هماهنگی کابینه اسرائیل در سرزمین های فلسطینی به ما اجازه حضور در این منطقه را نداده است.

این در حالی است که گذرگاه رفح، اصلی ترین گذرگاه برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه است.

لارکه افزود: به ما گفته شد که در حال حاضر امکان ورود و خروج افراد یا کالا به این گذرگاه وجود ندارد و این امر، بر مقادیر کمک های بشردوستانه ما در نوار غزه تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد که میزان سوخت اختصاص یافته به عملیات بشردوستانه در نوار غزه، بسیار اندک است و به دلیل بسته شدن گذرگاه رفح در مرز نوار غزه با مصر، این نهاد تنها به اندازه یک روز فعالیت، سوخت در اختیار دارد.

لارکه خاطرنشان کرد: مواد سوختی فقط از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه می شود و میزان سوخت موجود در غزه، برای کلیه فعالیت های بشردوستانه در نوار غزه است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش هشدار داده بود که حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح، امری «غیرقابل پذیرش» است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی از اشغال کامل بخش فلسطینی گذرگاه رفح و ادامه حمله به منطقه مجاور با مرز مصر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از شامگاه دوشنبه، تخلیه محلات شرقی شهر رفح را با هدف آغاز حمله به این منطقه آغاز کرده است. در حالی که مصر به شدت با این عملیات نظامی مخالف است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست
  • شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند
  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس