Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:00:22 GMT

برگزاری اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی در پایتخت‌های اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۷۱۰۰

برگزاری اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی در پایتخت‌های اروپایی

امروز در پایتخت‌های کشورهای اروپایی اعتراضات گسترده‌ای در حمایت از فلسطین و محکومیت حملات موشکی اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، صدها نفر در شهرهای برلین و هامبورگ در اعتراضاتی در حمایت از فلسطینیان شرکت کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان در اعتراضات در برلین با حدود ۳۵۰۰ شرکت کننده درگیری های گسترده ای رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان به جنایات صهیونیست ها علیه ساکنان نوار غزه به سمت نیروهای پلیس که تلاش می کردند این اعتراضات را منحل کنند سنگ و بطری پرتاب می کردند. پلیس هم علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد.

سخنگوی پلیس آلمان در این باره که آیا معترضی دستگیر شده یا نه هنوز گزارشی نداده است. پلیس به بهانه نقض قواعد کرونایی این اعتراضات را منحل کرد.

معترضان شعارهایی مبنی بر "اسرائیل قاتل کودکان" و "اسرائیل قاتل زنان" و "فلسطین را آزاد کنید" سر می دادند.

در هامبورگ هم حدود ۱۲۰ معترض به خیابان ها آمدند و با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند. بنرهایی با شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و پرچم های فلسطین در دست معترضان دیده می شد. پلیس با نیروهای زیادی در محل این اعتراضات حضور داشت و این تجمع اعتراضی به صورت صلح آمیز برگزار شد.

در شهر لایپزیگ آلمان هم صدها نفر در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمدند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۵۰۰ معترض در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

در روزهای اخیر و بعد از تشدید مناقشات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در بسیاری از شهرهای آلمان اعتراضات ضد اسرائیلی برگزار شد و پرچم های اسرائیل در برخی مناطق به آتش کشیده شد.

همچنین امروز در برخی کشورهای اروپایی دیگر هم اعتراضات مشابهی برگزار شد. هزاران نفر در لندن علیه حملات موشکی اسرائیل به نواز غزه اعتراض کردند.

بسیاری از معترضان پرچم های فلسطین و بنرهایی با نوشته فلسطین آزاد در دست داشتند. یک سخنگوی معترض از دولت انگلیس درخواست کرد که حمایت های مالی، دیپلماسی و نظامی خود از اسرائیل را سریعا متوقف کند.

جرمی کوربین، رئیس سابق حزب کارگر انگلیس هم از جمله سخنرانان این تجمع اعتراضی بود.

در شهرهای مادرید، پاریس، ژنو و ورشو هم امروز هزاران نفر به خیابان ها آمدند و حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کرده و با مردم این منطقه ابراز همبستگی کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس اسپانیا در مادرید، پایتخت این کشور حدود ۲۵۰۰ نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان ها آمدند. معترضان در مادرید فریاد می زدند که که این جنگ نیست و یک نسل کشی است. معترضان از اروپا درخواست می کردند که به همکاری های خود با اسرائیل پایان دهند.

در پاریس، پایتخت فرانسه هم با وجود ممنوعیت اعتراضات تجمعاتی مشابه برگزار شد. حدود ۴۲۰۰ پلیس در محل این تجمعات حضور داشتند. پلیس ماشین های آب پاش را هم به میدان آورده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین دولت انگلیس پلیس اسپانیا پلیس آلمان حملات رژیم صهیونیستی پاریس فلسطین لندن خیابان ها آمدند برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستگیری دانشجویان آمریکایی در جریان جنبش اعتراضی در حمایت از فلسطین آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ‌ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به  اخبار منتشره در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر دستگیری حداقل 900 نفر از معترضان توسط پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" خواند.

طبق گزارش "ای‌بی‌سی آریزونا"، از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در 18 آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر ایالات متحده به 1000 نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه برپا کنند.

فیلم‌هایی از پلیس آمریکا که در کالج‌های مختلف حاضر شده‌ تا تظاهرات‌ها حامیان فلسطین را متلاشی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمانانتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد