Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@06:05:08 GMT

هاشمی‌مقدم:استقلال باید شش ملی‌پوش داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۷۲۶۶

هاشمی‌مقدم:استقلال باید شش ملی‌پوش داشته باشد

یکی از پیشکسوتان استقلال معتقد است تغییرات به وجود آمده در کادر فنی در طی این دو هفته اخیر باعث بروز مشکلاتی شد که امروز شاهد اثرات آن هستیم.

به گزارش "ورزش سه"، دربی 95علی‌رغم سوت پایان بازی گویا هنوز به پایان نرسیده و حاشیه‌ها و نکات فنی و اخلاقی این بازی هنوز مورد تحلیل و بررسی علاقه‌مندان به فوتبال قرار می‌گیرد که با وجود شبکه های مختلف اجتماعی چندان چیزی عجیبی هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین رابطه با امیرهاشمی مقدم یکی از پیشکسوتان فوتبال استقلال و یکی از اعضای نسل طلایی این باشگاه در دهه هفتاد، گفتگوی مفصلی را انجام دادیم و نظر او درخصوص نمایش استقلال در دربی و حاشیه‌های به وجود آمده بعد از این دیدار را جویا شدیم که در ادامه این مصاحبه را می‌خوانیم:

 

*آقای هاشمی مقدم سلام ، وقتتان به خیر، با توجه به بازی روز گذشته دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی 95، لطفاً ارزیابی خودتان از این دیدار،خصوصاً نوع نمایش تیم محبوبتان استقلال را بفرمایید.


هاشمی مقدم :خب در بازی دیروز ازلحاظ فنی ، یک استقلال بهتر را دیدیم منتهای مراتب با ایجاد موقعیت‌های کم تعداد گلزنی و همچنین یک پرسپولیسی را مشاهده کردیم که تنها با یک موقعیت گل توانست برنده بازی باشد. در این دیدار پرسپولیس به استقلال این اجازه را می‌داد که نبض بازی را در اختیار داشته باشد و در کل معتقدم استقلال فوتبال بدی را بازی نکرد ولی باید می‌توانست در خلق موقعیتِ گلزنی بهتر عمل کند. البته حیف شد که داور آن پنالتی را به نفع استقلال اعلام نکرد ولی به هر صورت باید بپذیریم اشتباهات داوری پیش می‌آید و اِلا اگر VAR بود، اعلام آن پنالتی صد در صد بود.


استقلال در این مقطع ازلحاظ فوتبالی بازی خوبی را به نمایش می‌گذارد، ولی به نظر می‌رسد تیم ازلحاظ فیزیکی دچار مشکل است و این نقطه منفی را در بازی‌های آسیایی هم دیدیم و باید گفت تیم رفته‌رفته ازلحاظ بدنی به‌صورت وحشتناکی تحلیل می‌رود و این‌یک فاکتور بسیار مهم در فوتبال روز دنیا به شمارمی آید، چراکه وقتی تیم دارای چنین نقطه‌ضعفی باشد هم در امر نتیجه‌گیری دچار ضرر می‌شود و هم اینکه امکان آسیب‌دیدگی بازیکنانش افزایش می‌باید و درنهایت آن زمانی که بازیکن باید خودش را نشان دهد به علت همین کمبود قوای بدنی قادر به انجامش نیست.

 


* امیر خان نظرتان درخصوص حضور فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال چیست و اینکه آیا شما او را برای هدایت استقلال مناسب می‌بینید؟


هاشمی مقدم : خب درواقع من در بازی‌های آسیایی ترکیب فرهاد و فراز کمالوند را خوب و مناسب دیدم و تا حدودی می‌توان  گفت که در تیم شاهد آن طراوت لازم را بودیم و علاوه بر این ، یک ثباتِ ترکیبی، شناخت و انگیزه خوبی در تیم مشاهده کردیم، منتهای مراتب متأسفانه طی دو هفته گذشته با خروج کمالوند از کادر فنی، استقلال با دست خودش وارد حاشیه و بحران فنی شد.زمانی که  تیم در مقطع حساسی از رقابت‌ها به سر می‌برد  و باید  در کورس قهرمانی با مدعیان بسیار قدری روبرو شود،  اجازه جدایی ایشان چه دلیلی می‌توانست داشته باشد، واقعاً من دلیل این امر را نمی‌دانم، ولی من اگر جای مسئولان باشگاه بودم این انتقال را به انتهای فصل موکول می‌کردم و این حاشیه بزرگ را در بحث مسائل فنی تیم به وجود نمی‌آوردم چراکه تیم در سخت‌ترین مقطع از فصل خود قرار داشت .


ببینید پختگی در فوتبال هم برای مربی و هم برای یک فوتبالیست از اهمیت زیادی برخوردار است. در تعویض‌های وسط بازی و اَرَنج تیم از ابتدای بازی، هرچقدر یک مربی پخته‌تر باشد، مسلماً کیفیت بیشتری دارد.

 


*مشکلات فنی استقلال را بیشتر در چه مواردی می‌بینید؟


هاشمی مقدم : من فکر می‌کنم درخصوص تیم فعلی، مشکل بزرگ استقلال ، نبود یک هافبک شماره ده و پشت مهاجم است. بازیکنی که طراح و خلاق ، دریبل‌زن و حتی گلزن باشد و بتواند پاس آخر را بدهد،علی‌رغم اینکه استقلال در حال حاضر از دو هافبک باکس تو باکس فوق‌العاده  به نام‌های ریگی و مهدی پور سود می‌برد. متأسفانه شاهدیم که در این پست از میلیچ استفاده می‌شود. درصورتی‌که میلیچ هیچ‌کدام از فاکتورهای یک بازیکن پشت مهاجم را دارا نیست.میلیچ بازیکن خوبی است که تا همین چند ماه پیش بزرگ‌ترین وظیفه‌اش انجام امور دفاعی بود و تخصصش بازی در قسمت طولی زمین است و فاقد آن خلاقیت لازم و توانایی به دست گرفتن نبض بازی است.

 

به همین خاطر می‌بینیم، فاصله بسیار زیادی بین خط هافبک و خط حمله تیم ایجاد می‌شود، که باید برای رفع چنین معضلی خیلی کارکنیم. به‌این‌ترتیب استقلال محیط بازی را از دست می‌دهد. در بازی دیروز استقلال در برتری عددی هیچ‌گاه نتوانست دست بالا را داشته باشد و این‌یک مشکل بزرگ است . بزرگترین کاری که مربیان بزرگ دنیا انجام می‌دهند آن است که تدبیری اتخاذ کنند که در پست‌های مختلف برتری عددی نسبت به رقیب خودشان داشته باشند اما این مسئله در استقلال متأسفانه رخ نمی‌دهد.

 


*با توجه به تمام این تفاصیل  به نظر شما آیا  استقلال در آینده می‌تواند در جام حذفی حرفی برای گفتن داشته باشد یا اینکه بازهم باید شاهد تغییرات باشیم؟


هاشمی مقدم : باور کنید آن‌قدر این تیم دچار تغییر و تحول شده که من حس می‌کنم باعث سرگیجه همه هواداران شده است. ازنظر من باید جلوی این‌همه تغییرات مکرر گرفته شود. درخصوص جام حذفی هم باید گویم، استقلال محکوم‌به قهرمانی در جام حذفی است که لااقل این فصل یک رنگی به خودش بگیرد و مرهمی بر زخم‌های هوادارانش باشد . استقلال به‌نوعی قهرمانی لیگ را از دست داده ولی از طرفی فراموش نکنیم که استقلال هنوز باید برای کسب مقام دوم و سوم بجنگد. به‌هرحال امیدوارم استقلال قهرمان جام حذفی شود.

 


*درخصوص نوع فوتبال استقلال در این چند سال آیا نقطه‌نظر خاصی دارید؟


هاشمی مقدم : ببینید من همیشه معتقدم هم استقلال و هم پرسپولیس با توجه به تمام هواداران میلیونی که دارند باید طوری فوتبال بازی کنند که کاملاً شناخته‌شده باشد، به این معنی که حتی اگر این تیم لباس زرد هم بپوشد بازهم بتوانیم تشخیص دهیم این همان استقلال است. این تفاوت یک تیمی است که سبک خودش را به نمایش می‌گذارد با تیمی که هر جور دلش بخواهد بازی کند و این موضوع بسیار مهمی است که باید به آن به‌صورت جدی پرداخته شود. من همیشه اعتقاددارم که این دو تیم باید سبک خودشان را داشته باشد، تا حدی که حتی  AFC در کلاس‌های آموزشی مربیان از نوع فوتبال آن‌ها نمونه‌برداری کند، منتها این را هم می‌دانم که گفتنش راحت اما انجامش بسیار سخت است.

 


*آقای هاشمی مقدم شما به‌عنوان یکی از بازیکنان نسل طلایی استقلال در دهه هفتاد ، چه تفاوت‌های بارزی بین این تیم و آن استقلال می‌بینید که قابل‌ذکر باشد؟


هاشمی مقدم : واقعاً تفاوت‌ها یکی یا دو تا نیست. آن‌قدر تفاوت‌ها فاحش است که نمی‌دانم کدامش را بگویم . برای مثال  در دوران ما، من برای اینکه سر تمرین بروم مجبور بودم سوار اتوبوس دوطبقه شوم و حدود چند ساعت در راه بودم، منتها با عشق سر تمرین حاضر می‌شدم، که نهایتاً یک موتورگازی خریدم. ولی باور کنید تمام علایقمان در یک‌جهت بود ، و به معنای واقعی متحد بودیم. درعین‌حال توقعاتمان از خودمان خیلی بالابود، به این معنی که  مثلاً نتیجه  2-0 را -3-0  و 3-0 را 4-0 می‌کردیم و غیرازاین وجود نداشت.

 

هرگز به این فکر نمی‌کردیم که مثلاً اگر الآن  3بر 0 از حریفمان پیش افتادیم دیگر کافی است . حالا ادعا نمی‌کنم که ان ذهنیت حتماً درست بود، ولی به‌هرحال می‌دانستیم که در چه تیمی داریم فوتبال بازی می‌کنیم . می‌دانستیم در تیمی داریم بازی می‌کنیم که میلیون‌ها طرفدار دارد و چه بزرگانی  پیش از ما در آن بازی کردند  و هر گل و یا هر برد ما می‌تواند چه اثرات مثبتی در روحیه تک‌تک آن‌ها داشته باشد. درخصوص  تفاوت‌ها بگذارید یک مثال ساده بزنم . ما در دورانی که دو بار پشت سر هم به فینال آسیا رفتیم در دیدار نیمه‌نهایی مقابل الریان قطر یکسری البسه بازیکنان تیم پاره شد ، اما  مجموعه تیم استقلال  حتی پول کافی نداشت که یک سِت 23 تایی شورت ورزشی بخرد و ما بازیکنان با پول‌های ناچیزی که در قطر بعد از هر بازی می‌گرفتیم، رفتیم یک سِت 23 تایی شورت ورزشی خریداری کردیم و با این امکانات دومرتبه متوالی به فینال آسیا رفتیم .

 

شاید نسل جدید هواداران استقلال خاطرشان نباشد که یک‌زمانی بازیکن 12 و 13 تیم استقلال  هم به تیم ملی دعوت می‌شد. اما امروز استقلال چند ملی‌پوش دارد؟ استقلال واقعاً باید حداقل 5 یا 6 ملی‌پوش داشته باشد، ولی متأسفانه امروزه چنین چیزی نیست و به‌طور کل اگر می‌خواهیم تیم ملی خوبی داشته باشیم باید یک  شاهد یک استقلال  و یا یک پرسپولیس قوی باشیم.

 


*به‌عنوان یکی از اعضای تیمی که قهرمان آسیا شد و به‌عنوان کسی که نقش بارزی را در خلق یکی از دوستاره حاضر در لوگوی باشگاه استقلال را ایفا کرده ، صحبت‌های مطرح‌شده از سوی یکی از وزرای دولت دراین‌باره و واکنش مجیدی به صحبت‌های او که حاشیه‌های زیادی را  هم در برداشت چطور تحلیل می‌کنید؟


هاشمی مقدم : مسلماً هیچ‌کسی حق توهین به هیچ‌کسی را ندارد، و این‌یک چیز کاملاً شخصی است که باید کنترل شود. من هم دارم مربیگری می‌کنم و پیش‌آمده، دیداری که با 9 گل به حریفمان بازی را واگذار کردیم اما من پس از اتمام بازی با لبخند ضمن دست دادن با مربی حریف به او تبریک گفتم و سپس به خانه رفتم و مشکلاتم را تحلیل و بررسی کردم که چرا تیمم 9 گل خورده است. از آن‌طرف هم اگر کسی به تیم من توهین کند باید جوابگو باشد، اما این امر روش دیگری دارد . بیایید بپذیریم اگر توهین در توهین شود متأسفانه می‌شود همان چیزی که امروز شاهد آن هستیم .

 

هیچ‌کسی حق ندارد توهینی کند مخصوصاً کسانی که صاحب یک جایگاهی هستند . شما وقتی رفتار بازیکنان داخل میدان را با داور نگاه می‌کنید می‌توانید به نتایج زیادی برسید، این خودش درد بزرگی است، که آرزو می‌کنم روزی این مشکلات حل شود.

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز ؛ اگر طرفداران تراکتور بودند ...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهدی هاشمی‌نسب پس از تساوی بدون گل دیدار تراکتور و استقلال درمورد فحاشی هواداران حریف به خودش، اظهار داشت: هواداران تراکتور همیشه برای من قابل احترام هستند و مهم نیست. هیچ مشکلی با آنها ندارم. اگر طرفداران تراکتور بودند، همیشه برای من قابل احترام هستند و هیچ وقت در تبریز از تماشاگران این شهر عمل ناشایستی ندیدم.

وی افزود: اگر آنها به من حرفی زده باشند به دیده منت قبول می‌کنم اما اگر تماشاگران و طرفداران منتسب به یک تیم خاص باشند، بارها جواب‌شان را داده‌ام و تا روزی که خدا به من نفس بدهد، با هم کار داریم. بدانند حریف‌شان هستم اما با طرفداران تراکتوری کاری ندارم.

مربی استقلال درمورد اینکه ظاهرا کینه‌ای است، گفت: کینه‌ای نیستم اما آدمی هم نیستم که یک چَُگ بخورم و بگویم یک چَک هم در گوش دیگرم بزنید. اهل گذشت هم نیستم.

هاشمی‌نسب درمورد اینکه یک لحظه اسم پرسپولیس را آورد، گفت: گوشتان اشتباه شنید.

وی درمورد بازی توضیح داد: بچه‌ها خیلی خوب بازی کردند. از نتیجه نه اما از عملکرد بچه‌ها کاملا راضی هستیم. تلاش زیادی کردند و دم‌شان گرم. با کمبود بازیکن روی نیمکت، آنها خیلی بیشتر از حد توان تلاش کرده و انرژی گذاشتند. همین الان برای ما فارغ از هر نتیجه‌ای که در هفته‌های آینده رقم بخورد، قهرمان هستند. قهرمان شویم یا نشویم، به تیم‌مان افتخار می‌کنیم.
مربی استقلال درپاسخ به این سوال که آیا قهرمان نشدن برای این تیم شکست نیست، گفت: خیر. هیچ وقت قهرمان نشدن ما شکست نیست. اگر همین الان یا ۲ هفته دیگر لیگ تمام شود، با هر نتیجه‌ای به تیم افتخار می‌کنم.

هاشمی‌نسب درمورد عملکرد داوری، توضیح داد: یک پنالتی ما سوخت. چه می‌توانیم بگوییم. چه قدر درموردش حرف بزنیم.
وی درمورد صحنه برخورد شجاع خلیل‌زاده با مهرداد محمدی، عنوان کرد: خود شجاع می‌داند مهرداد محمدی بازیکنی نیست که بدون توپ یا عمد ضربه بزند. داور هم در آن صحنه تشخیص داد اما پنالتی صد در صد روی حسین مرادمند سوخت. کمیته انضباطی یا اخلاق می‌خواهند با این حرف‌ها مرا جریمه کنند. ۵۰ میلیون می‌دهم و مشکلی ندارم.

کد خبر 848841 منبع: فارس برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز
  • واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز ؛ اگر طرفداران تراکتور بودند ...
  • هاشمی‌نسب: قهرمان شویم یا نشویم به استقلال افتخار می‌کنیم
  • مصاحبه جنجالی هاشمی‌نسب درتبریز علیه پرسپولیس
  • دستور وزیر ورزش درمورد تغییر نام استقلال
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال