Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پژوهشگران در بررسی ۳۵۳۰ بیمار بستری‌شده کووید-۱۹ با میانگین سنی ۶۵ شامل ۱۴۶۹ فرد چاق به این نتیجه رسیدند.

در مردان چاقی متوسط با خطر به طور قابل‌توجه بالاتر دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹، نیاز به دستگاه تنفسی مصنوعی و مرگ ناشی از کووید-۱۹ همراهی داشت (آستانه چاقی متوسط داشتن شاخص توده بدنی (BMI) ۳۵ است).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان شاخص توده بدنی در یک فرد بزرگسال با قد ۱.۶۵ سانتی‌متری به معنای داشتن وزن ۹۵ کیلوگرمی است.

اما در زنان چاقی شدید  یعنی داشتن شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر با افزایش خطر بیماری شدید کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن همراهی داشت.

این پژوهشگران که نتایج کارشان را در ژورنال میکروب‌شناسی بالینی و بیماری‌های عفونی آمریکا منتشر کرده‌اند، یادآور می‌شوند که با ابنکه چاقی یک عامل‌ شناخته شده در ایجاد التهاب در بدن است،میزان پروتئین‌های التهابی در این بیماران توضیح‌دهنده رابطه میان چاقی و بیماری شدید کووید-۱۹ نبود.

نتیجه‌گیری این پژوهشگران در حال حاضر این است که باید افراد چاق در مقابل دچار شدن به عفونت کروناویروس کاملا محافظت شوند. بنابرانی این افراد با توجه پیامدهای بدتری که پس از تشخیص کووید-۱۹ دچارشان می‌شوند، از جمله باید در اولیت دسترسی به واکسن قرار گیرند، دورکار شوند و از پزشکی از راه دور برای مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنند.

کد خبر 601296 برچسب‌ها چاقی كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چاقی كروناويروس بیماری شدید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن