Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@01:28:28 GMT

ثبت نام ۵۹٢ داوطلب برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۷۸۴۷

‍‍‍‍‍‍

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در ۵ روز مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۹٢ نفر ثبت نام کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "جمال عرف" معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با تیتر امشب با بیان اینکه امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، گفت: مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او درباره تحصیلات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، افزود: ۲۷۲نفر از ثبت‌نام‌کنندگان لیسانس و کمتر و ۳۲۰ نفر از آنان فوق لیسانس به بالا بودند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تا پایان روز گذشته (روزچهارم) ۳۰۴ نفر اعلام آمادگی کردند، گفت: ۸۹ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان زیر ۴۰ سال سن داشتند و افرادی که بین ۴۰ تا ۷۵ سال بودند هم ۴۹۵ نفر بوده و ۸ نفر نیز بالای ۷۵ سال سن داشتند.

عرف افزود: در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، ۱۶۳۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند، این در حالی است که در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ۶۸۶ نفر آمده بودند که کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان به دلیل فضای عقلانیت ایجادشده است که کار طبق تأکیدات ماده ۳۵ انتخابات ریاست جمهوری که مستند به اصل ۱۱۵ قانون اساسی و مشخص کننده شرایط داوطلبان انتخابات است.

وی با بیان اینکه از فردا (یکشنبه) شورای نگهبان براساس چارچوب و مصوبات خود درباره احراز صلاحیت‌ها عمل خواهد کرد، گفت: ما هم همه مدارکی که در این ظرف پنج روز از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری جمع‌آوری کرده‌ایم را تقدیم شورای نگهبان می‌کنیم و آن‌ها شروع به بررسی مدارک و احراز صلاحیت افراد خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از همه طیف‌ها و علاقه‌های سیاسی در این پنج روزه ثبت نام کرده اند، افزود: حدود ۸ درصد از کسانی که نام نویسی کردند، سابقه نامزد شدن در دوره‌های قبلی را نیز دارند و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از همه جریان‌های سیاسی حضور دارند.

عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور: از فردا یکشنبه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان آغاز می‌شود و ۶ خرداد اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

دکتر"جمال عرف" روز شنبه و در پایان روز پنجم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت:از ۷ خرداد به مدت ۲۰ روز تبلیغات‌ها شروع می‌شود و ۲۶ خرداد پایان مهلت تبلیغات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: این دوره به دلیل بیماری کرونا محدودیت‌های وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی خاصی در حال تنظیم است. این دوره میتینگ‌های تبلیغاتی مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت.
او افزود: به تناسب شهر‌های کشور بر اساس شرایط کرونایی در زمان ۲۰ روزه مهلت تبلیغات، میتینگ‌هایی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس شرایط کرونایی امسال از رسانه تلویزیونی در استان‌ها استفاده می‌شود. به لحاظ داشتن خلاء قانونی که وجود دارد هر گونه تبلیغات داوطلبان پیش از اعلام صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان خلاف قانون است.
او گفت: تاکنون گزارشی از تخلفات داوطلبان بدست ما نرسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. برچسب ها: انتخابات ، جمال عرف ، 28 خرداد ، 1400 ، داوطلب ، کاندیدا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات جمال عرف 28 خرداد داوطلب کاندیدا رئیس ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنندگان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است