Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:24:31 GMT

خیز چهارم تمام نشده است/ثبت ۸ میلیون جریمه کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۷۸۸۴

خیز چهارم تمام نشده است/ثبت ۸ میلیون جریمه کرونایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به ارزیابی بیماری کرونا در کشور پرداخت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ابتدا با عنوان این مطلب که وضعیت کشور رو به بهبود است، گفت: بعد از درگیری با موج چهارم، روند نزولی شده و اکثر استان‌ها از وضعیت قرمز شده اند اما کوچک‌ترین غفلت می‌تواند ما را دوباره گرفتار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سه شهر سلماس، پارسیان و قلعه گنج که در شرایط قرمز هستند، افزود: در موج چهارم ما گرفتار ویروس انگلیسی بودیم ولی به خوبی توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیسی با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند، گفت: واکسن باعث شد همکاران ما خیال راحت تر به جنگ ویروس بروند.

وی ادامه داد: قبل از سال جدید، پیش بینی موج چهارم را کرده بودیم و حدس می‌زدیم میزان ورودی بیمارستان‌ها خیلی بالا برود. از همین رو، عمل‌های غیر اورژانسی تعطیل شد و همچنین، راه اندازی درمان سرپایی را آغاز کردیم و توانستیم با بستری موقت، شرایط سخت را در موج چهارم کنترل کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: رعایت پروتکل‌ها در ماه مبارک رمضان فرصتی شد تا بتوانیم بیماری را به خوبی کنترل کنیم.

وی گفت: البته هنوز خیز چهارم کرونا تمام نشده و بازوهای بلندی دارد و در اکثر استان‌ها از حدی که باید پایین بیاید، نیامده است.

رئیسی ادامه داد: چند موضوع را مد نظر داریم و چند عامل خطر را در پیش رو می‌بینیم. یکی از عوامل خطر، سفر است.

وی افزود: اگر سفرهای تابستانی شروع شود، می‌تواند خطرناک باشد.

رئیسی گفت: با گرم شدن هوا در استان‌های جنوبی، استفاده از کولرها می‌تواند در تجمعات و دورهمی های خانوادگی خطرناک باشد.

وی افزود: موضوع دیگر انتخابات پیش رو است که می‌تواند عامل خطر باشد و نکته بعدی، ویروس جهش یافته است که باید خیلی مراقبت کنیم.

رئیسی گفت: روند نزولی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر به کندی پیش می‌رود و بیشتر باید مراقبت کنند.

وی افزود: زدن واکسن ضمانت نمی‌کند که مبتلا نشویم و همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که از ابتدای کرونا تاکنون بیش از ۸ میلیون جریمه صورت گرفته است، گفت: متأسفانه برخی افراد دوست دارند پروتکل‌ها را نقض کنند، به طوری که یک نفر بیش از ۵۰ بار جریمه شده اما همچنان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند.

رئیسی تاکید کرد: بیش از ۵۱ هزار نفر نقض قرنطینه کرده‌اند اند.

وی در ارتباط با تأثیر طرح ترافیک در کنترل بیماری کرونا، افزود: طرح ترافیک در تهران بر اساس یک منطق وضع شده است و بررسی شده اثر خیلی زیادی ندارد.

رئیسی ادامه داد: ما باید ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

وی افزود: در مورد ممنوعیت تردد شبانه باید بگویم که تصمیم گیری شد حتماً برخورد شدید با نقض کنندگان ممنوعیت تردد شبانه صورت بگیرد و جریمه‌ها با شدت اعمال شود.

کد خبر 5212778

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان غذا و دارو ستاد ملی مقابله با کرونا داروخانه اهدای خون سکته مغزی کووید 19 فشار خون چاقی سازمان بیمه سلامت علیرضا رئیسی پروتکل ها موج چهارم استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن