Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@03:57:58 GMT

۳۰۰ بار حمله رژیم صهیونیستی به غزه طی شب گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۷۹۱۱

۳۰۰ بار حمله رژیم صهیونیستی به غزه طی شب گذشته

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از رسانه‌های فلسطینی، "سلامه معروف" تصریح کرد: به دنبال این حملات یکصد و ۳۹ تن از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن شهید شدند و شمار مجروحان نیز به بیش از هزار نفر رسیده است که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
 
وی تأکید کرد: حملات شش روز اخیر اسرائیل خسارت مادی زیادی را به تأسیسات زیربنایی و منازل فلسطینی‌ها و زمین‌های کشاورزی آنان وارد کرده به طوری که براساس برآوردهای اولیه این خسارت بالغ بر یکصد و ۵۵ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رییس دفتر اطلاع‌رسانی در غزه گفت: مجموع کامل منازل و خانه‌های مسکونی که توسط اسرائیل ویران شده است به ۷۱۹ باب منزل  رسیده است و ۴ هزار و ۲۷۱ واحد مسکونی نیز دچار خسارت جزیی شده‌اند.
 
معروف اضافه کرد: همچنین شمار برج‌های مسکونی که توسط اسرائیل ویران شده است به ۷۶ عدد رسیده است، همچنین ۲۳ مرکز رسانه‌ای نیز خسارت‌های زیادی را متحمل شده‌اند همچنین ده‌ها مرکز، جمعیت و دفتر تجاری تخریب شده‌اند.
 
رییس دفتر اطلاع رسانی در غزه همچنین تأکید کرد که بخش مسکن در این باریکه تاکنون ۳۵ میلیون دلار آسیب دیده است.
 
معروف گفت: اسرائیل در طول این مدت ۶۳ مقر دولتی فلسطینی و تأسیسات عمومی شامل مقر پلیس و مراکز خدمات رسانی را هدف قرار گرفته است که میزان خسارت ناشی از این حملات نیز ۱۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
 
وی اضافه کرد: ۳۴ مدرسه و مرکز بهداشتی و کلینیک، مزارع، زمین کشاورزی وشبکات آبرسانی نیز به میزان ۱۰ میلیون دلار آسیب دیده است.
 
معروف آسیب این حملات به تأسیسات اقتصادی و تجاری شامل بانک‌ها، کارخانجات، خیابان‌ها، خطوط برق را نیز ۴۵ میلیون دلار اعلام کرد.
 
جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی در نوار غزه شرایط انسانی دشواری را برجای گذاشته است، به ویژه اینکه صدها خانواده به دلیل بمباران شدید، و همچنین کمبود کالاهای اساسی برای شهروندان مجبور به ترک خانه های خود شدند.
 
مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ها را بسته‌اند و مانع از ورود سوخت برای تأمین نیروگاه‌های برق غزه می شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌اند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نقاط مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد.

در شمال نوار غزه، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف مسجد «الفضیله» در شرق شهرک الزیتون واقع در شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

بالگردهای «آپاچی» ارتش رژیم صهیونیستی نیز جنوب دو شهرک «تل الهوا» و «الزیتون» در جنوب شهر غزه را گلوله‌باران کردند.

در مرکز نوار غزه اردوگاه «النصیرات» هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت، جنگنده‌های ارتش این رژیم اردوگاه «المغازی» را هدف گرفتند و یک زمین زراعی در پشت مسجد «الاستقامه» در اردوگاه المغازی هم مورد حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در جنوب نوار غزه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شرق رفح زخمی‌شدن ۶ فلسطینی را در پی داشت. علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر رفح، شهرک «الصبره» و یک زمینی کشاورزی در اطراف گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه نیز هدف حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر به شهادت رسیده و ۷۸ هزار و ۱۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیش از ۸۰۰۰ نفر همچنان مفقود و زیر آوار هستند و گروه‌های امدادی به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ توانایی دسترسی به آنها را ندارند.

بیش از ۷۲ درصد از قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 6097501

دیگر خبرها

  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح