Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامی داوران گروه ایران در انتخابی جام جهانی اعلام شد و تا حدودی باعث نفس راحت بازیکنان، کادرفنی و هواداران تیم ملی فوتبال ایران شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از حکم عجیب و غریب کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی رقابت های انتخابی جام جهانی قطر به بحرین در مرحله برگشت، فدراسیون فوتبال ایران، کادرفنی ، بازیکنان و مردم ایران به اتفاقات پیش رو در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس که کمتر از نیم قرن پیش جزوی از خاک کشورمان بود، بدبین شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از هواداران تیم ملی معتقدند در بحرین اتفاقات عجیب و دور از انتظار و خارج از قواعد رسمی فوتبال در انتظار تیم ملی ایران خواهد بود تا تیم پرستاره کشورمان را از صعود به مرحله پایانی باز دارد. یکی از مهمترین بدبینی های کارشناسان و دوستداران تیم ملی که ریشه در اتفاقات تلخ گذشته دارد، موضوع داوری مسابقات است. تصور اغلب روزنامه نگاران و کارشناسان خبره ایرانی، امال نفوذ احتمالی بحرین از طریق رییس کنفدراسیون در داوری این مسابقات حساس است. با اینحال اعلام فهرست داورانی که قرار است بازی های بحرین را قضاوت کنند تا حدودی باعث خرسندی و خوشحالی ایرانیان شده است.

مسابقات گروه C انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۱۳ لغایت ۲۵ خردادماه با حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران، عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برگزار می‌شود و با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال اسامی داوران در این گروه به شرح زیر است:

کریستوفر بث از استرالیا، فو مینگ از چین، ادهم محمد از اردن، هیرویوکی کیمورا از ژاپن، کیم جونگ هیوک از کره جنوبی و ایلگیز تانتاشف از ازبکستان.

همانطور که دیده می شود اغلب داوران از کشورهای صاحب فوتبال شرق دور هستند، هر چند سابقه سوت های عجیب داوران کره ای و استرالیایی علیه تیم ملی ایران نیز در حافظه ورزش ایران ثبت شده است اما آنها قابل مقایسه با داوران عرب نیستند. در لیست اعلام شده فقط یک داور معروف از اردن که خاطره خوشی از او نداریم، دیده می شود. تانتاشف ازبک نیز اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس سوت زده است.

حال با جمع بندی کلی، به نظر می رسد سپردن قضاوت بازی ایران و بحرین که مهمترین تقابل شاگردان اسکوچیچ خواهد بود، به داور ژاپنی بهترین انتخاب برای تیم ملی ایران خواهد بود. حتی قضاوت داور استرالیایی که با وقت کشی عجیب و بازی های ناجوانمردانه و جوسازی شگفت آور آنها در زمین آشناست، هم می تواند انتخابی خوب برای ما باشد.

نویسنده: بهنام شریفی

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه داوران فوتبال مقدماتی جام جهانی کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه انتخابی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی ۳۰ بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیر پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.   بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از ۱۸ بازیکن از فهرست اولیه را دارد.   موریس موتا پائز، سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.   میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانای بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.   وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.   همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.   گفتنی است؛ در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر ۱۴ بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، ۴ بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب ۱۴ نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

دیگر خبرها

  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • اعلام اسامی ۳۰ بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد