Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرف از ثبت نام ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری در آخرین روز از مهلت قانونی نام نویسی ها خبر داد و با اشاره به ارسال مدارک ثبت نام کنندگان به شورای نگهبان گفت: : شورای نگهبان از امروز براساس چارچوب و مصوبات خود درباره احراز صلاحیت‌ها عمل می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور شب گذشته (شنبه 25 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما از ثبت نام ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری در آخرین روز از مهلت قانونی نام نویسی ها خبر داد و گفت: در ۵ روز مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۹۲ نفر ثبت نام و در مجموع ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره تحصیلات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، افزود: ۲۷۲نفر از ثبت‌نام‌کنندگان لیسانس و کمتر و ۳۲۰ نفر از آنان فوق لیسانس به بالا هستند.

 

عرف با اشاره به اینکه همه مدارکی را که در این ظرف پنج روز از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری جمع‌آوری کرده‌ایم، تقدیم شورای نگهبان می‌کنیم، گفت: شورای نگهبان از امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) براساس چارچوب و مصوبات خود درباره احراز صلاحیت‌ها عمل خواهد کرد و شروع به بررسی مدارک و احراز صلاحیت افراد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه از همه طیف‌ها و علاقه‌های سیاسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند و در این 5 روز ثبت نام کردند، افزود: حدود ۸ درصد از کسانی که نام نویسی کردند، سابقه نامزد شدن در دوره‌های قبلی را نیز دارند و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از همه جریان‌های سیاسی حضور دارند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با تصریح این نکته که از امروز بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان آغاز و ۶ خرداد اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود، گفت: از ۷ خرداد به مدت ۲۰ روز تبلیغات‌ها شروع می‌شود و ۲۶ خرداد پایان مهلت تبلیغات است.

 

عرف با تاکید بر اینکه این دوره به دلیل بیماری کرونا محدودیت‌های وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی خاصی در حال تنظیم است، گفت: این دوره تجمع‌های تبلیغاتی مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت. به تناسب شهر‌های کشور بر اساس شرایط کرونایی در زمان ۲۰ روزه مهلت تبلیغات، برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور بتا تصریح این نکته که بر اساس شرایط کرونایی امسال از رسانه تلویزیونی در استان‌ها استفاده می‌شود، افزود: به لحاظ داشتن خلاء قانونی که وجود دارد هر گونه تبلیغات داوطلبان پیش از اعلام صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان خلاف قانون است و تاکنون نیز گزارشی از تخلفات داوطلبان بدست ما نرسیده است.

 

یادآور می شود: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخابات کشور احراز صلاحیت شورای نگهبان ثبت نام صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، امروز سه‌شنبه با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، ساعاتی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099597

دیگر خبرها

  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اسامی نامزد های مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • پیکربندی دستگاه‌های احراز هویت شهرستان گنبدکاووس آغاز شد
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند