Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه از تمام خدمه و سرنشینان کشتی‌ها و لنج‌هایی که از کشورهای دیگر وارد استان خوزستان می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود افزود: سرنشینان و خدمه کشتی که تست کرونای آنها مثبت شود اجازه خروج از کشتی را ندارند.  

وی افزود: ۲۶ فروند کشتی طی امسال در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند که ۸۷ نفر از سرنشینان آنها تبعه هند و ۴۶ نفر آنها تبعه برزیل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابول نژادیان در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود گونه جدید ویروس کرونا به کشور در بنادر آبادان اشاره کرد و گفت: ۳۲ شناور از طریق بنادر آبادان وارد کشور شدند که از این تعداد ۱۹ شناور مربوط به کشور کویت، هشت شناور از عراق، چهار شناور از امارات و یک فروند شناور از کشور قطر بودند که از خدمه آنها تست کرونا گرفته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تعداد کل سرنشینان این شناورها ۲۳۹ نفر بود که ۳۹ نفر آنها تبعه هند، ۱۹۶ نفر تبعه ایران و چهار نفر اهل کشور پاکستان بودند که جواب تست پی سی آر همگی آنها مثبت بود.

ابول نژادیان گفت: در تمام مرزهای دریایی استان خوزستان کار نمونه گیری از خدمه کشتی ها و لنج های صیادی که در دریا می مانند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق سند ملی، مسوولیت قرنطینه سرنشینان کشتی‌ها بر عهده اداره بنادر است و افرادی که جواب تست کرونای آنها مثبت باشد در همان بندر قرنطینه می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۴۰ مایلی خور موسی نیروهای بهداشت مستقر در بندر وارد شناورها شده و از خدمه تست کرونا می گیرند تا در حد فاصل رسیدن شناور به اسکله، جواب تست سرنشینان آنها مشخص شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز فروردین ماه امسال با ابراز نگرانی نسبت به شیوع گونه برزیلی کرونا در خوزستان گفت: ضروری است به دلیل پهلو گرفتن کشتی‌های برزیلی در بندر امام خمینی (ره)، این موضوع جدی گرفته شود.

کد خبر 601330 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران تست کرونا کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • ستاره نامدار جهان فوتبال در صفحه سرمربی پرسپولیس | ادعای خبرساز تایید شد
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم