Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@21:17:29 GMT

املاک ۲ میلیاردی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۹۶۰

املاک ۲ میلیاردی در تهران

برای خرید آپارتمان در مناطق مختلف بسته به متراژ و سال ساخت باید هزینه‌های مختلفی پرداخت کرد.

خبرگزاری میزان - روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نتیجه تحقیقات «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت بازار خرید و فروش مسکن متناسب با بودجه متقاضیان، حاکی از آن است که به اعتقاد برخی فعالان بازار خرید و فروش ملک، بودجه مدنظر بخش زیادی از متقاضیان، حداکثر دو میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی فایل‌های پیشنهادی فروش مسکن در بازار هم نشان می‌دهد، املاک مسکونی با قیمت‌های پیشنهادی در این محدوده قیمتی در مناطق شرقی و مرکزی پایتخت بیش از مناطق غربی قابل مشاهده است.

البته املاک در این محدوده قیمتی، عمدتا میانسال و بالای ۱۵ سال عمر دارند. برخی واسطه‌های ملکی فعال در سطح شهر تهران بر این باورند، برخلاف روند بازار‌های موازی و ثبات نسبی در این بازارها، برخی مالکان نرخ‌های غیرمنطقی و غیرمتعارف را پیشنهاد می‌دهند و اصرار بر فروش ملک خود با این نرخ‌ها دارند، در صورتی که متقاضیان بازار مصرفی، فعلا با توجه به کاهش ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی عجله‌‎ای برای خرید ملک ندارند و با پیش‌بینی از کاهش قیمت‌ها تلاش می‌کنند تا حد امکان خرید خود را به تعویق بیندازند.

در عین حال، تحقیقات در مورد حجم تقاضا برای فروش حکایت از کمبود فایل در بازار دارد به طوری که تعداد زیادی از متقاضیان بعد از گشت‌و‌گذار چندروزه، تقریبا با فایل‌های مشابه مواجه می‌شوند، در حالی که در ادوار مشابه سال گذشته تقاضا برای فروش بیش از دوران فعلی بود.

همچنین نتیجه پرس‌وجو از تعدادی فعالان بازار خرید و فروش مسکن درباره چشم‌انداز قیمتی در بازار حاکی از آن است که با توجه به ایجاد ثبات در بازار ارز و همچنین روند مذاکرات، فعلا امیدواری به کاهش قیمت مسکن وجود دارد و شرایط نشان از ثبات بازار مسکن در سال‌جاری دارد.

بیشتر بخوانید: مظنه مسکن در مناطق لوکس‌نشین پایتخت انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: بازار مسکن اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!