Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوران اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زمین معرفی شدند.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام روابط عمومی جشنواره زمین، با حکم فرهاد توحیدی (دبیر جشنواره) لیلی گلستان، پروین فرشچی، مهوش شیخ الاسلامی، بهمن کیارستمی و محمد مقدم به عنوان داوران اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم زمین نخستین جشنواره فیلم‌های توسعه پایدار معرفی شدند که قرار است آثار راه یافته به بخش مسابقه در بخش‌های مختلف را داوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

لیلی گلستان:

مترجم، نویسنده و نگارخانه دار که ترجمه آثار نویسندگانی همچون اوژن یونسکو، گابریل گارسیا مارکز، رومن گاری، آلبرکامو، اوریانا فالاچی و نویسندگی کتابی دوجلدی دربارهٔ علی حاتمی و آثارش، قصهٔ عجیب اسپرماتو، دو نمایشنامه از چین قدیم، سهراب سپهری (شاعر-نقاش) را در کارنامه هنری خود دارد.

پروین فرشچی:

عضو انجمن‌های تخصصی محیط زیست دریایی از جمله جامعه اکولوژی هندوستان و انجمن شیلات هندوستان، عضویت و فعالیت در جامعه متخصصین فنی Fishery هند، عضو جامعه علوم محیط زیست ایران و عضو مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی ایران است. از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به مشاور ارشد محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس مرکز منطقه‌ای مدیریت نواحی ساحلی یکپارچه، مشاور برنامه عمل استراتژیک و مدیر پروژه و همکاری‌های منطقه‌ای محیط زیست دریای خزر و مشاور عالی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در مسائل محیط زیست دریای خزر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، اشاره کرد.

مهوش شیخ الاسلامی:

مستندساز که ساخت مستند‌هایی همچون کوه کنگان، کول فرح، توپ، برگ سبز، به کجا تعلق دارم، پرسنگ دوز، پیر حرا، چارشو، دست‌ها، سپید جامگان، قاتل یا مقتول، ماده‌ی ۶۱، تنگراه، اتاق تاریک، شیر سنگی، خانه تاریک، پول فرح، خانه دوم، دوز، یوفک، برد شیر و ... را در کارنامه هنری خود دارد. از فعالیت‌های او می‌توان به داوری در جشنواره‌های فیلم مستند تامپره ۲۰۰۰، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره روورتو ایتالیا، جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، جشنواره مستند کیش و جشن خانه سینما اشاره کرد.

بهمن کیارستمی:

مستندساز، تدوین‌گر و تهیه‌کننده که ساخت مستند‌هایی همچون اِکسُدوس، تاکسی، جواد، شبیه‌خوانی، زیارت، دو کمانچه، کفار، نور، مرتضی ممیز، سفری به دیار مسافر، زالو و ... در کارنامه هنری او دیده می‌شود.

محمد مقدم:

عضو هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران که ساخت آثاری همچون پسرک، از بی‌نهایت، طولانی‌ترین سفر دنیا، طرحی نو دراندازیم، فرخنده، گاوخونی، قدیم، عروسک بارانی، رفتن و ماندن، چیستی و چرایی ما ایرانیان، تمدن آبی، تاریخ یافتن، از سرپناه تا خانه، عصر شکار، ایران شهر، تا انتهای تیره، فضا‌های آموزشی از خط بیرون نرن را در کارنامه هنری خود دارد.

جشنواره بین المللی فیلم زمین ازعصر امروز ۲۵ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین و مجازی آغاز به کار می‌کند و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد. علاقمدان می‌توانند آثار مورد نظر خود را در سامانه هاشور به آدرس http://www.hashure.com به صورت آزاد و رایگان مشاهده کنند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای ایران سینماگران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سینمای ایران سینماگران جشنواره بین المللی فیلم زمین کارنامه هنری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

دیگر خبرها

  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است