Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:33:29 GMT

تکلیف وراث مشمولان سهام عدالت چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۹۲۸۴

تکلیف وراث مشمولان سهام عدالت چیست؟

حدود سه میلیون از مشمولان سهام عدالت، از زمان ثبت نام این سهام تا کنون فوت شده اند که تعداد وراث این افراد به حدود ۱۰ میلین نفر می‌رسد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، پیش از این اعلام شده بود که وراث مشمولان سهام عدالت پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می‌شود، ذکر شده است.

 پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مدارک مذکور را تحویل می‌دهد و این دفاتر،  فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می‌کند. در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.

این مباحث درحالی مطرح شده است که حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده که شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم پذیرای مراجعه فیزیکی وراث سهام عدالت باشیم؛ بنابراین بستری در حال ایجاد است که تمام مراحل واگذاری سهام عدالت آنلاین و برخط باشد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم در حال حاضر جمعیت وراث سهام عدالت به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌ است، افزود: در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، این جمعیت ۱۰ میلیون نفری نمی‌توانند برای انتقال سهام عدالت اموات خود حضور فیزیکی داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرده که در حال حاضر می‌توانیم بگوییم این افراد و متقاضیان برای انتقال سهام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، اما نمی‌خواهیم جمعیت ۱۰ میلیون نفری در شرایط سخت نسبت به این حق قانونی خود اقدام کنند. بنابراین بهتر است صبر کنند تا زیرساخت‌های انتقال آنلاین سهام با لینک تمام نهادهای مربوطه آماده شود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین سهام عدالت وراثت سازمان بورس بورس بازار بورس اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی انتقال سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آئین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوصی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیأت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

کد خبر 6092083

دیگر خبرها

  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند