Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:25:24 GMT

صادرات قم در سال ۱۴۰۰ شتاب گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۹۹۰۴

صادرات قم در سال ۱۴۰۰ شتاب گرفته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین‌ماه امسال بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به بازار‌های بین‌المللی صادر شد در حالی که این رقم در فروردین‌ماه سال گذشته سه میلیون دلار بود و این رشد نشان از اهتمام فعالان اقتصادی استان برای گسترش صادرات با وجود برخی محدودیت‌های به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این‌که با تلاش بخش‌خصوصی و حمایت مسئولان استان، فعالیت‌های تجاری در قم رونق گرفته است، افزود: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان در فروردین‌ماه امسال به بیش از ۱۸۷ میلیارد ریال رسید در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ میلیارد ریال بود.

دریکوندی همچنین با بیان اهمیت استفاده از روش‌های الکترونیکی کنترل کالا برای سرعت بخشیدن به فرآیند ترخیص آن از گمرکات، ادامه داد: تسهیل فعالیت‌های تجاری، همواره از مهمترین برنامه‌های اداره کل گمرکات استان بوده‌است و در همین رابطه، بسیاری از فرآیند‌های گمرکی اکنون در قم به صورت سیستمی و غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیر کل گمرکات قم همچنین با اشاره به این که روند واردات کالا‌ها به گمرکات استان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده‌است، افزود: بیشتر واردات استان شامل کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و در کنار آن تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی است و به همین علت فعالیت گمرکات قم در این بخش نیز کمک مهمی به توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان است.

دریکوندی با تاکید بر این که مهمترین هدف گمرکات قم کمک به روند توسعه اقتصادی استان از طریق سرعت بخشیدن به فرآیند‌های تجاری و ترخیص سریع کالا‌های وارد شده به آن است، گفت: بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیر‌های سبز و زرد است که فرآیند ترخیص آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف در گمرک انجام می‌پذیرد.

 مدیرکل گمرکات قم در ادامه با اشاره به نقش موثر گمرکات استان در مقابله با قاچاق و آثار منفی آن در اقتصاد استان، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال تعداد ۳۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده‌است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا گمرکات فروردین ماه گمرکات استان گمرکات قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران