Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:01:33 GMT

تکنوکراتی خوش‌نام؛ از پارس جنوبی تا مناطق آزاد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۹۹۷۷

تکنوکراتی خوش‌نام؛ از پارس جنوبی تا مناطق آزاد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «اکبر ترکان» را می‌توان یکی از کاربلدترین و صریح‌ترین افرادی دانست که در ۴۰ سال گذشته جزء مدیران و وزیران ایران بود.  

وی در اغلب دولت‌های بعد از انقلاب حضور داشت و از استانداری ایلام تا وزارت راه و ترابری را بر عهده گرفت.  

ترکان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی و وزیر راه و ترابری در دولت دوم وی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در دولت نهم به مدت چهار سال معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را بر عهده داشت.

ترکان در نفت چه آن زمان که مدیریت نفت و گاز پارس را برعهده داشت و چه آنگاه که معاونت وزیر نفت را برعهده گرفت به طور جدی در پی اصلاح مشکلات بود و از گفتن هیچ حرفی هراس نداشت، همواره نگران نحوه مدیریت پارس جنوبی بود و همواره با تعصب خاصی از این منطقه سخن می‌گفت.

از دیگر سمت‌های اجرایی اکبر ترکان می توان به استانداری ایلام و هرمزگان، معاونت صنایع بنیاد جانبازان، ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی سازمان صنایع دفاع، ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی سازمان گسترش صنایع ایران و در نهایت عضویت در هیات مدیره شستا و ریاست هیات مدیره تاپیکو اشاره کرد.

وی همچنین دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو هیات مؤسس دانشگاه شمال آمل و عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بود.

ترکان شب گذشته بعد از تحمل چند سال بیماری دیابت و ناراحتی های کلیوی در ۶۹ سالگی درگذشت.

در این رابطه بیژن زنگنه، وزیر نفت در صفحه توییتر خود نوشت: عشق به سربلندی ایران و جهاد مخلصانه و بدون منت در این مسیر از ویژگی های شاخص مهندس ترکان در عمر پر برکت و زندگی شرافتمندانه‌اش بود.  

وی ادامه داد: او خدمتگزاری صدیق برای ملت ایران، مدیری توانمند و ارزشمند و دوستی شفیق و وفادار بود. کیمیایی که این روزها کم تر می توان سراغ کرد.

برچسب‌ها استانداری ایلام شستا میدان گازی پارس جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی اکبر هاشمی رفسنجانی اکبر ترکان شورای اقتصاد نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام شستا میدان گازی پارس جنوبی استانداری ایلام شستا میدان گازی پارس جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی اکبر هاشمی رفسنجانی اکبر ترکان شورای اقتصاد نفت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین، تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی، اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضائی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

کد خبر 6095271

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • دعوت از اکبر فلاح به کمیته فنی مسابقات کشتی نونهالان
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است