Web Analytics Made Easy - Statcounter

"منی یول" نماینده دائم نروژ در شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را در قبال حمله [اسرائیل] به روزنامه‌نگاران در برج الجلاء در غزه اعلام کرد و گفت: بسیار مهم است روزنامه‌نگاران در جایی که هستند بتوانند آزادانه کار کنند.

 نماینده دائم نروژ به شبکه خبری "الجزیره" افزود: امیدوارم که در جلسه روز یکشنبه بتوان بحران [جاری] در خاورمیانه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یول گفت: بر این باورم که همه باید به صورت فشرده کار کننند تا امکان رسیدن به آتش بس فراهم شود.

نماینده دائم نروژ در شورای امنیت تأکید کرد: ایمان دارم که تنها راه تشکیلِ دو کشور مستقل، میز مذاکره است.

این دیپلمات نروژی خاطرنشان کرد که تنها راه حل عادلانه برای حل بحران در خاورمیانه [میان اسرائیل و فلسطینی‌ها] نیز تشکیل دو کشور مستقل است.

وی همچنین نگرانی شدید خود را  از حمله [اسرائیل] به روزنامه نگاران در برج الجلاء در غزه اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در اقدامی جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، «برج الجلاء» در غزه را که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، برج الجلا مرکز استقرار خبرنگاران خارجی در غزه توسط هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.
نماینده دائم چین در شورای امنیت نیز گفت: شورای امنیت باید به صورت یکصدا خواستار توقف فوری جنگ در غزه شود.

ژانگ جون همچنین گفت: همچنان تشدید نظامی در غزه موجب کشتن بیگانگان از جمله ۴۰ کودک شده است.

نماینده چین افزود: روز یکشنبه ریاست جلسه فوری وعلنی شورای امنیت در خصوص تشدید نظامی در غزه را برعهده خواهیم داشت.

این درحالیست که چین، نروژ و تونس از شورای امنیت خواسته بودند تا نشستی را برای بررسی تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی در روز جمعه تشکیل دهند؛ اما با مخالفت آمریکا لغو و به امروز یکشنبه موکول شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز اقدام به پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی کرده و صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

تاکنون تلاش بسیاری از کشورها برای برقراری آتش‌بس با ادامه اصرار رژیم صهیونیستی به حمله همه جانبه به غزه ناکام مانده است./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نماینده دائم شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:

۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیرو‌های نظامی و تجهیزات آن‌ها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند