Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت توضیحاتی درباره نحوه فراخوان واکسیناسیون برای سالمندان ۷۵ سال به بالا توضیح داد و گفت: تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می‌شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد.

دکتر جعفرصادق تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان ۷۵ سال به بالا از دیروز، درباره نحوه ثبت نام سالمندان در سامانه salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir گفت: تنها کافی است سالمندان وارد به سامانه شده و کد ملی و شماره تماس خود را ثبت کنند. شماره تلفن اعلام شده باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم با آن تماس برقرار کنیم ( تلفن یا پیامک) و الزاما نیازی نیست خط تلفن به نام خود سالمند باشد.

وی درخصوص زمان بروز رسانی سامانه برای ثبت نام افراد ۷۵ سال به بالا، تصریح کرد: پس از اینکه پیامک برای کسانی که لیست آنها را داریم ارسال شد و برای واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه برای ثبت نام مابقی کسانی که در لیست نبودند آغاز می‌شود. یعنی فعلا تنها افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند ثبت نام کنند و احتمالا از آخر این هفته ۷۵ سال به بالا هم بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

تبریزی ادامه داد: تا دیشب ۶۷ هزارنفر از طریق سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کردند که تزریق واکسن برای  حدود ۲۷ هزار نفر از آنها انجام شد، حدود ۱۴۹۰۰ نفر نوبت دهی شدند و پیامک برایشان ارسال شده است. بالای ۵۰ درصد ( ۳۴ هزار نفر) کسانی که در سامانه ثبت نام کردند از تهران بزرگ هستند. جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال کشور حدود یک میلیون و ۱۶۰ نفر است و از این تعداد تا دیروز حدود ۷۵۰ هزار نفر یا ۶۵ درصد واجدین شرایط را واکسینه کردیم که درصد و پوشش خوبی است و امیدواریم این میزان پوشش به بالاتر از ۷۰ یا ۷۵ درصد برسد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا از دیروز، اظهار کرد: جمعیت این گروه سنی ( ۷۵ تا ۷۹ سال) در کشور حدودا ۹۳۰ هزار نفر هستند و امروز صبح اول وقت آمار را بررسی کردم و حدود ۱۳۰ هزارنفر فرد ۷۵ سال به بالا واکسن دریافت کردند. ان شاءلله تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک واکسینه می‌شوند و احتمالا آخر هفته برای جامانده‌ها سامانه بازگشایی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مراکز ما محدودیت تعداد تزریق روزانه ندارند؛ البته چون هنوز واکسن به تعداد کافی به دستمان نرسیده بود مقداری با احتیاط حرکت می‌کردیم ولی امروز صبح حدود یک میلیون واکسن و امشب هم ۱.۵ واکسن دریافت می‌کنیم و به این طریق واکسیناسیون را انجام می‌دهیم. مجددا چهارشنبه این هفته و هفته آینده هم حدود ۳ میلیون واکسن به دستمان می‌رسد که گروه‌های سنی بعد را هم پوشش می‌دهد.

وی در خاتمه افزود: تاکنون سامانه salamat.gov.ir هیچ مشکلی نداشته است و به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا کووید 19 کروناویروس سامانه ثبت نام ۷۵ سال به بالا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز

مراسم استقبال از پیکر شهید سیدعلاءالدین اسدپور؛ از شهدای دوران دفاع مقدس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیکر شهید سید علاءالدین اسدپور در میان استقبال مردم وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد. این شهید متولد 20 تیر 1349 بود که در عملیات بیت‌المقدس 7 در تاریخ 23 خرداد 67 در منطقه شلمچه در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

پیکر شهید اسدپور که بعد از تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود، با آزمایش‌های دی‌ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد. 

پیکر این شهید امروز با استقبال مردم و مسئولان از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب وارد شیراز شد و مادر شهید اسدپور پس از 37 سال دوری، فرزند خود را در آغوش کشید.

محفل انس با قرآن کریم با حضور 120 قاری و آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امشب، 12 اردیبهشت‌ با حضور پیکر شهید اسدپور در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار خواهد شد.

پیکر شهید بزرگوار در نماز جمعه لپویی حضور می‌یابد و جمعه شب هم همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسمی با حضور پیکر این شهید بزرگوار در مسجد امام حسن (ع) شهر زرقان برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید اسدپور روز شنبه، 15 اردیبهشت‌ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت 15 از مرکز بخش رحمت آباد از توابع شهرستان زرقان آغاز شده و به سمت زادگاهش روستای آغلجو ادامه می‌یابد و در نهایت پیکر شهید در گلزار شهدای روستای کورکی به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته