Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:01:36 GMT

وراث مشمولان سهام عدالت بخوانند!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۵۷۷

به گزارش بورس تابناک، پیش از این اعلام شده بود که وراث مشمولان سهام عدالت پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.

در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می‌شود، ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مدارک مذکور را تحویل می‌دهد و این دفاتر، فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می‌کند. در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.

این مباحث درحالی مطرح شده است که حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده که شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم پذیرای مراجعه فیزیکی وراث سهام عدالت باشیم؛ بنابراین بستری در حال ایجاد است که تمام مراحل واگذاری سهام عدالت آنلاین و برخط باشد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم در حال حاضر جمعیت وراث سهام عدالت به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌ است، افزود: در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، این جمعیت ۱۰ میلیون نفری نمی‌توانند برای انتقال سهام عدالت اموات خود حضور فیزیکی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرده که در حال حاضر می‌توانیم بگوییم این افراد و متقاضیان برای انتقال سهام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، اما نمی‌خواهیم جمعیت ۱۰ میلیون نفری در شرایط سخت نسبت به این حق قانونی خود اقدام کنند. بنابراین بهتر است صبر کنند تا زیرساخت‌های انتقال آنلاین سهام با لینک تمام نهادهای مربوطه آماده شود.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه اکبر ترکان بورس بازار سرمایه سهام عدالت نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه اکبر ترکان شرکت سپرده گذاری مرکزی انتقال سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد

معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای ۳۵ سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای 35 سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد.

پیش‌تر این موضوع در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته و به مجلس عودت داده بود و اکنون این نوع از معافیت از قانون بودجه هفتم حذف شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم