Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:15:41 GMT

زیرساخت‌های صادرات صنایع دستی در کرمان فراهم نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۷۴۱

زیرساخت‌های صادرات صنایع دستی در کرمان فراهم نیست

کاظم حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صنایع دستی تنها کالا در کشور است که ظرفیت صادرات چمدانی و رسمی را دارد و ارزش افزوده بسیار زیادی هم ایجاد می‌کند و اشتغالزایی خوبی در بردارد.

حسین زاده مبنای صادرات چمدانی را گردشگر خارجی دانست و افزود: طی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا در زمینه گردشگر خارجی دچار مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صادرات رسمی صنایع دستی از مبادی گمرکات کشور باید انجام شود، بیان کرد: به لحاظ زیرساختی در زمینه صادرات دچار یکسری مشکلات هستیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: زیر ساخت‌های خدمات پیش و پس از تولید در استان کرمان وجود ندارد؛ مثلاً مواد اولیه گلیم از جای دیگر وارد شده اما در سیرجان تولید می‌شود. این در حالیست که خدمات پس از تولیدش هم در کارگاه‌های قالی شویی و روشویی تهران انجام می‌شود و از گمرک همان محل هم صادر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های صادرات در استان کرمان بیان کرد: رقم صادرات رسمی کرمان در سال حدود ۱.۵ میلیون دلار است که از مبادی گمرکات سایر مناطق کشور انجام می‌شود.

حسین زاده گفت: علیرغم اینکه در زمینه گردشگری خارجی در سال گذشته مشکل داشتیم، حدود ۴۹۵ هزار دلار صادرات چمدانی در استان کرمان داشته‌ایم که نسبت به سال‌های قبل کاهش دارد اما با توجه به شرایط کرونا قابل قبول است.

کد خبر 5212998

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان صنایع دستی صادرات کالا ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا گرگان اردبیل شیوع کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ استان کرمان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم

صنایع دستی به‌عنوان نماد فرهنگی، هویت و تاریخ یک کشور است باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت. محمد معتمدی خواننده موسیقی‌های سنتی توصیه‌ای را به مردم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منزل ارائه داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد