Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:00:21 GMT

فریاد حمایت از فلسطین در شیلی طنین‌انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۸۴۱

فریاد حمایت از فلسطین در شیلی طنین‌انداز شد

به گزارش یکشنبه ایرنا، مردم شیلی پس از اعلام حمایت گسترده خود از ملت فلسطین از طریق شبکه‌های اجتماعی، به خیابان‌ها آمدند تا ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه اسرائیل علیه فلسطینیان، انزجار و اعتراض خود را در برابر تشدید خشونت‌های نظامیان اسرائیلی علیه غیرنظامیان قدس شریف و نوار غزه در بند محاصره، اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین را با خود حمل می کردند و پیراهن تیم فوتبال باشگاه ورزشی فلسطین (Club Deportivo Palestino) از لیگ دسته اول فوتبال شیلی را به تن داشتند. تیم فوتبال فلسطین توسط مهاجران فلسطینی در شیلی تاسیس شده است.

در اقدامی مشابه، بازیکنان تیم فوتبال فلسطین هفته گذشته با چفیه های فلسطینی (کوفی) بر دوش به زمین بازی آمدند و این روزها نیز پشتیبانی قاطعانه خود را از مردم فلسطین در شبکه های اجتماعی نیز اعلام کرده اند.

بازیکنان باشگاه دپورتیوو فلسطینی در شیلی در طول مسابقه ای که مقابل کلو کولو، ۹ مه ۲۰۲۱ برگزار شد، با سربند سنتی فلسطین، کوفیا، نمادی از هویت و مقاومت مردم فلسطین، به میدان رفتند.

شیلی پس از منطقه آسیای غربی، بیشترین جمعیت مهاجران فلسطینی را در خود جای داده است.

بسیاری از فرهیختگان و دانشگاهیان در دانشگاه های شیلی و مراکز مطالعات آمریکای لاتین نیز پنج شنبه بیانیه همبستگی خود را با ملت فلسطین صادر کردند و در آن حملات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی را که به شهادت ۱۳۹ فلسطینی ازجمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن منجر شده به شدت محکوم کردند.

اساتید و فرهنگیان شیلیایی همچنین در بیانیه خود ضمن محکوم کردن خشونت سیستماتیک و سیاست های ظالمانه اسرائیل با عنوان پاکسازی قومی مردم فلسطین، اعتراض شدیداللحن خود را نسبت به اخراج صدها خانواده فلسطینی از خانه های خود به منظور تحویل زمین های آنها به شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین اقدامات غیرقانونی صهیونیست ها برای تغییر اساسی در بافت جمعیتی قدس شریف را که نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد است، تقبیح شده است. براساس قطعنامه های سازمان ملل، هرگونه ایجاد تغییر و استحاله سرزمین های اشغالی فاقد ارزش قانونی است و از نظر جامعه جهانی نیز پذیرفته نیست.

مقامات شیلی نیز پیش‌تر در بیانیه ای رسمی، بر لزوم کنار گذاشتن تحرکات نظامی و اتخاذ اقدامات و گفت و گوهای لازم برای کاهش حملات و خشونت ها تاکید کردند.

نوار غزه که در آن حدود دو میلیون فلسطینی در ۱۵ سال گذشته تحت محاصره اسرائیل از دریافت مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی محروم شده اند، جنگنده های رژیم اسرائیل دیشب در ادامه حملات وحشیانه به نوار غزه و قتل عام غیرنظامیان این باریکه، به طرز دیوانه واری اقدام به بمباران ساکنان غزه کردند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات رژیم صهیونیستی، اراضی اشغالی به ویژه شهرهای «اسدود»، «عسقلان» و «بئر السبع» را هدف حملات شدید راکتی و موشکی قرار داد.

برچسب‌ها اسرائیل سانتیاگو قدس جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل سانتیاگو قدس اسرائیل سانتیاگو قدس جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تجمع حمایت دانشگاهیان استان لرستان از خیرش دانشجویی خیزش حامی فلسطین دانشگاهیان آمریکا با حضور احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در محل گلزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان برگزار شد.

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه لرستان

در این تجمع که ظهر روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری هم‌زمان با تجمعات دانشگاهیان سراسر کشور، با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد شرکت‌کنندگان پرچم رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی را به آتش کشیدند و تداوم مقاومت و ایستادگی در برابر جنایات رژیم جنایت‌کار صهیونیستی تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و سرکوب دانشگاهیان مدافع مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

همچنین شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه به شهدای والامقام احترام گذاشتند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کردند.

در این تجمع دانشگاهی، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در محکومیت سرکوب دانشجویان آمریکا قرائت شد.

همچنین، نامه رئیس دانشگاه لرستان، علی نظری خطاب به رئیس دانشگاه کلمبیا آمریکا به زبان انگلیسی و فرانسوی قرائت شد که در این متن، رئیس دانشگاه لرستان از دانشگاه کلمبیا خواسته است آزادی بیان دانشجویان مدافع مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه را به رسمیت بشناسد و مانع سرکوب خشن دانشجویان بشود.

متن پیام رئیس دانشگاه لرستان توسط غلامحسین حسینی، مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان به زبان فرانسه و توسط دکتر منوچهری نصری از همین گروه به زبان انگلیسی قرائت شد.

پیام دفاع از فلسطین در دنیا طنین‌انداز شده است

رئیس دانشگاه لرستان در تجمع حمایت دانشگاهیان استان لرستان از دانشگاهیان ضدصهیونیستی آمریکا و اروپا به میزبانی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: امروز پیام دفاع از فلسطین، فقط مختص ایران اسلامی نیست؛ بلکه در سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا، این پیام، طنین‌انداز شده است.

وی تصریح کرد: امروز آرمان دفاع از مستضعفان از زبان دانشجویان معترض حامی فلسطین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سراسر جهان، شنیده می‌شود و این گویای برحق بودن گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه لرستان، ادامه داد: امروز شاهد هستیم صدای رسای دفاع از فلسطین و غزه که صدای ماندگار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای قدس است بر زبان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا جاری شده است.

نظری، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یک رژیم کودکش است، از زمانی که رژیم صهیونیستی شروع به کودکشی کرد در ورطه اضمحلال و نابودی قرار گرفته است.

کد خبر 6091354

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه