Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@07:47:39 GMT

افزایش ایمنی شیرآلات و کیفیت آب در شبکه آبرسانی قم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۱۱۴

افزایش ایمنی شیرآلات و کیفیت آب در شبکه آبرسانی قم

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از نصب صافی در خروجی مخازن 80 هزار مترمکعبی سالاریه به منظور بالا بردن ایمنی و کارکرد تجهیزات و شیرآلات و افزایش کیفیت شبکه آب شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس جاسب زنگنه آب بند نکردن شیرآلات با سایز بزرگ و فشارشکن‌های شبکه توزیع را از جمله مشکلات توزیع مناسب فشار و کیفیت آب شبکه آب شهری قم اعلام کرد و دلیل اصلی آن را انسداد بین دیسک و محفظه شیرآلات توسط اجسام درشت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه دو عدد شیر با سایز بزرگتر از 800 میلیمتر و 2 فشارشکن با سایز بزرگتر از 400 دچار این مشکل می‌شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر اختلال در روند آبرسانی و بروز خسارات و حوادث متعدد، موجب ایجاد هزینه می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم به اقدامات انجام شده به منظور برطرف کردن این مشکل پرداخت و اظهار داشت: در همین راستا نصب صافی خروجی از نوع کریتینگ در مخازن بتنی سالاریه با حجم ذخیره 80 هزار مترمکعب در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آبرسانی به 90 درصد جمعیت شهر قم تحت تأثیر این مخازن قرار دارند، یادآور شد: صافی‌ها با هزینه‌ای افزون بر 800 میلیون ریال طی 5 مرحله بر روی حوضچه مخازن سالاریه نصب شد.

زنگنه در پایان اظهار داشت: امیدواریم با نصب این صافی‌ها بتوانیم هر چه بیشتر در زمینه افزایش عمر شیرآلات و تجهیزات  و توزیع مناسب  در رینگ‌های شرقی و غربی و کیفیت شبکه آب شهر قم گام برداریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده صبح پنجشبه دربازدید از عملیات لوله گذاری شبکه آبرسانی در سطح استان هدف از این اقدام را افزایش کیفیت و پایداری آب شرب و نیز کاهش هدر رفت آب دانست و گفت: در سال گذشته ۳۶۳ هزار و ۳۱۱ متر اصلاح و ۱۷۵ هزار متر توسعه شبکه توزیع در اقطار مختلف در این استان انجام شد.

وی داد: ۳۳۴ هزار و ۳۹۰ متر اصلاح و ۵۸ هزار و ۳۵۹ متر توسعه خط انتقال نیز انجام شد تا هم استانی‌ها بتوانند از نعمت آب شرب مطلوب برخوردار شوند.

مدیرعامل آبفای مازندران تصریح کرد: امورات ساری با ۱۷۱ کیلومتر، بابل ۱۲۱ کیلومتر و نکا با ۶۴ کیلومتر بیشتر اصلاح و توسعه شبکه آب را انجام دادند.

برارزاده اعتبار صرف شده برای این اقدام را در حدود هشت هزار میلیارد ریال و جمعیت برخوردار آن را ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد.

کد خبر 6088310

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518