Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:24:40 GMT

ترکیب شورای پول و اعتبار باید تخصصی باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۲۴۴

ترکیب شورای پول و اعتبار باید تخصصی باشد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان درخواست اولویت‌دهی به بررسی طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان موافق گفت: ترکیب شورای پول و اعتبار باید تخصصی باشد و نگاه حرفه‌ای به تصمیم‌های اقتصادی کشور وجود داشته باشد و شفافیت در نظام اقتصادی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداهایی از برخی بانک‌های خصوصی درباره وضع این قانون درباره بانک مرکزی شنیده می‌شود که از آن نگران هستند.

پورابراهیمی گفت: شرایط فعلی اقتصاد که نتایج عملکرد نامناسب بانک مرکزی است، به دلیلی سیطره دولت بر عملکرد بانک یاد شده است. ناترازی نظام بانکی، افزایش حجم نقدینگی که از ابتدای دولت یازده و دوازدهم تا الان به ۷ برابر رسیده است، نتیجه ناکارآمدی جایگاه بانک مرکزی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: بانک مرکزی یکی از اولویت‌های مهم نظام یانکی است، علی رغم پیگیری برای ارائه لایحه‌ای درباره بانک مرکزی، این کار انجام نشد و دولت اراده‌ای برای اصلاح اداره بانک مرکزی نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی صحن علنی مجلس یازدهم بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

انتقادی که با پاسخ سریع از سوی بانک مرکزی همراه شد؛ قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم و در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

 

دیگر خبرها

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم