Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد که توسط شتابدهنده تخصصی دارو و مکمل توانا برگزار می‌شود، تلاش دارد تا توجه استارتاپ‌های حوزه سلامت را به خلاها و نیازمندی‌های فناورانه این حوزه جلب کند.

با توجه به این امر که حوزه اطلاع‌رسانی و تولید محتوا، نقشی بسیار پررنگ در رشد و تقویت یک زیست بوم ایفا می‌کند و با توجه به اهمیت بخش سلامت در دوره همه‌گیری کرونا، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق این رویداد را مورد حمایت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این رویداد به تولید محصولات و خدمات خلاق و نوآرانه در بخش «فرآورده‌های طبیعی» متمرکز شده است. با توجه به گستره بسیار ثروتمند گیاهان دارویی در کشور و طبیعت بسیار متنوع ایران، زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت، استارتاپ‌های جدید در این حوزه وجود دارد.

دو حوزه دارو و مکمل و همچنین آرایشی و بهداشتی، دیگر زمینه هایی هستند که در این رویداد مورد توجه قرار گرفته اند. تیم‌های شرکت کننده در این رویداد از خدمات آموزشی برخوردار می‌شوند و منتورهای باتجربه، به آنها کمک خوهند کرد که خدمات و محصولات خود را به لبه تجاری‌سازی نزدیک کنند.

همچنین تیم‌های برگزیده در شتابدهنده توانا مستقر خواهند شد و برای تجاری‌سازی محصولات، مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت. منتخبین این گردهمایی، همچنین از امکاناتی مانند آزمایشگاه اداری و پایلوت در شتابدهنده توانا برخوردار می‌شوند.

دارو و مکمل، آرایشی و بهداشتی و فرآورده های طبیعی محورهای فراخوان هستند که هر یک زیر شاخه های خود را دارند.

طرح های ارسالی توسط تیم ارزیابی شتابدهنده تخصصی توانا مورد بررسی قرار می گیرد و طرح های منتخب به رویداد راه پیدا می کنند. این مرحله به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. در بخش آنلاین پیرامون موضوعات رگولاتوری و تحقیقات بازار و در بخش حضوری پیرامون موضوعات توسعه محصول، نقشه راه تجاری سازی محصول و بوم مدل کسب و کار به تیم ها مشاوره و آموزش داده می شود. در آخر تیم های فناور براساس آموزش های ارایه شده و به کمک منتورها و کارشناسان شتابدهنده، طرح های خود را کامل می‌کنند و در حضور داوران ارائه می دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه سلامت استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ارائه پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به حضور پنج شرکت بومی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در زمینه گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری و محصولات جدید، زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است، افزود: در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، محصولات شرکت مس شهید باهنر برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های فعال محصولات خود شامل دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی دارای زنجیره ارزش کامل را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و مذاکره و امکان برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف وجود دارد، یادآور شد: عرضه محصولات معدنی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مس می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای استان کرمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

کد خبر 748694

دیگر خبرها

  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو