Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:49:54 GMT

۲.۵ درصد کل جمعیت استان خوزستان تاکنون واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۰۶۱

۲.۵ درصد کل جمعیت استان خوزستان تاکنون واکسینه شدند

گروه استان‌ها_ رئیس مرکز بهداشت اهواز گفت: تاکنون ۲.۵ درصد کل جمعیت استان خوزستان تحت پوشش واکسن کرونا قرار گرفته اند که البته با توجه به اولیت بندی بهداشت برای افراد در معرض خطر این نسبت هم تا حدودی توانست آمار مرگ و میر را کاهش دهد. - اخبار استانها -

سید محمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در طی مراحل واکسیناسیون ضد کرونا افراد در اولویت و عموم مردم تاکنون حدود 115 هزار نفر در استان خوزستان واکسینه شدند که این نسبت حدود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد کل جمعیت خوزستان است.

وی افزود: این میزان پوشش واکسیناسیون در میان استان‌های دیگر نتیجه بسیار موفقی است که با توجه به حجم واردات و تولید داخلی واکسن در طی چند ماه آینده، به سرعت می‌تواند نسبت بیشتری از جمعیت را تحت پوشش قرار گرفت گرچه این نسبت بسیار ناچیز است ولی باتوجه به اولویت گذاری جامعه پرخطر، نتیجه گیری بهتری در کاهش آمار مرگ و میر خواهیم داشت.

رئیس مرکز بهداشت اهواز بیان داشت: اولویت واکسیناسیون وزارت بهداشت برای جامعه پرخطر یعنی کادر سلامت و افراد تابعه توانست میزان ابتلا و فوت پزشکان و نیروهای کادر سلامت را به شدت کاهش دهد که تاکنون حدود 93 درصد کل جمعیت کادر سلامت استان واکسینه شدند.

استان خوزستان از قرمز کرونایی خارج شدافرادی بالای 75 سال خوزستان برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنندسپاه مرحله سوم رزمایش مقابله با شیوع کرونا را در استان خوزستان آغاز کرد

علوی در خصوص نسبت پوشش واکسیناسیون در جامعه پرخطر تصریح کرد: تاکنون حدود 50 درصد از افراد دارای بیماران خاص، 100 درصد افراد ساکن سرای سالمندان و حدود 2500 نفر از بیماران سرطانی تحت پوشش واکسن قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: در خصوص واکسیناسیون عمومی افراد مسن در گروه سنی بالای 80 سال 62 درصد نسبت پوشش واکسن داشتیم و در گروه سنی 80 تا 75 و همچنین 75 تا 70 به ترتیب 50 درصد و 10 درصد نسبت پوشش واکسن را ما شاهد بودیم که با توجه به ادامه دار بودن این فرآیند و تخصیص محموله‌های بیشتر واکسن به استان امیدواریم سرعت پوشش واکسن در استان بیشتر شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در انتها بیان داشت: باتوجه به محدودیت تعداد واکسن و جمعیت بلای متقاضی و همچنین محدودیت بهداشت استان در پرسنل تزریق واکسن، امید به واکسن در شرایط فعلی و کاهش پروتکل‌های بهداشتی اشتباه است و نباید اجازه دهیم در شرایطی که بهداشت به پرسنل خود برای تزریق واکسن نیاز داشته باشد، حجم مراجعات با بیمارستان‌ها و مشغولیت پرسنل درمان بیشتر شود لذا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اکنون در شرایط فعلی بیش از پیش اهمیت دارد.

انتهای پیام/341/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خوزستان درصد کل جمعیت پوشش واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور