Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - قصه پرتکرار این روزهای سیستان و بلوچستان یک دوا دارد و آن هم تأمین زیرساخت‌های لازم برای زمینی شدن کابل‌های فیبر نوری است که گره آن به دست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایرانشهر، قطعی پنج روزه اینترنت در بخش «بنت» شهرستان نیکشهر و قطعی‌های مکرر ماه‌های گذشته آن، سریال قطعی‌های اینترنت در بخش‌های «آشار و ایرافشان» شهرستان مهرستان که گاهی به مدت 10 روز می‌رسد، قعطی‌های مکرر خطوط همراه در شهرستان سرباز، سرعت پایین اینترنت در اکثر روستاهای منطقه بلوچستان مانند شش پارچه آبادی «سرگوست» که دو روستای آن اصلاً دسترسی به اینترنت ندارند و از همه مهم‌تر تردد اجباری روزانه کودکان و دانشجویان برای تحصیل مجازی به بالای کوه و یا مراکز شهری در اکثر شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان خبرهایی هستند که هر روزه در بلوچستان با آن مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید باورش هم برای پایتخت‌نشینان سخت باشد که در شهری از همین میهن خودمان، اینترنت برای پنج روز و حتی در مواردی 10 روز قطع می‌شود آن هم فقط به دلیل یک نقص فنی! بیشتر گفته‌های رسمی نیز نشان از قطعی اینترنت به دلیل انسانی دارد، یعنی افرادی به هر دلیل مانند سرقت، عمداً کابل فیبر نوری را قطع می‌کنند؛ البته عوامل دیگری مانند حوادث جوی و یا افت شبکه فیبر نوری و قدیمی شدن تجهیزات در این ماجرا دخیل هستند که قرار است با زمینی شدن فیبر نوری تمامی این مصائب به پایان برسد؛ اگرچه زمان دقیقی هنوز برای این موضوع مشخص نیست.

قطعی پنج روزه اینترنت در بنت

برای نمونه هفته گذشته عضو شورای شهر بخش بنت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفته بود: به علت قعطی پنج روزه اینترنت و خطوط ارتباطی در بخش «بنت»، مغازه‌های کسبه پنج روز تعطیل شده و این کابوس پرتکرار هر روزه مردمان بلوچستان است؛ هفته‌های قبل نیز به همین ترتیب و به عبارتی هر از چند گاهی اینترنت ما قطع می‌شود.

پرویز کدخدایی افزود: قطعی‌های اینترنت در بخش ما زیاد است و از طرفی نیز نجابت مردم بنت باعث بی‌خیالی برخی مسئولان شده؛ در حالی که اکنون پنج روز است که مردم بنت نه اینترنت دارند و نه خطوط ارتباطی که خوشبختانه بالاخره وصل اینترنت و خطوط ارتباطی انجام شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که با دو نیرو نمی‌شود خدمات‌رسانی کرد و از طرفی شهرستان نیکشهر، بخش بنت، شهرستان فنوج، بخش لاشار، شهرستان قصرقند، بخش آهوران و شهرستان ایرانشهر را همگی یک مسئول یعنی رئیس مخابرات ایرانشهر اداره می‌کند و دو نیروی پیمانی نیز در حال خدمات‌رسانی به «بنت» مستقر هستند.

کدخدایی گفت: این دو نیرو نیز فنی نیستند و بنت فعلاً نیروی فنی ندارد؛ بیشتر حجم انتقادات نیز به مخابراتی است که می‌خواهد بدون نیروی متخصص در اینجا معجزه کند؛ فیبر نوری بنت نیز اگرچه در حال زمینی شدن است اما هنوز بعد از دو سه ماه که کار مثلاً پیشرفت داشته، فقط هشت کیلومتر حفر شده و همچنان بقیه 85 کیلومتر مانده است.

بر اساس این گزارش، قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان با توجه به شیوع بیماری کرونا، این روزها به شدت به چشم می‌آید چرا که روزانه کودکان و دانشجویان زیادی هستند که با توجه به نبود زیرساخت کافی مجبور هستند برای تحصیل یا به مرکز شهر یا شهر همجوار سفر کنند و یا اینکه کلاً قید تحصیل را بزنند که آمارهای رسیده نیز نشان از افزایش ترک تحصیل‌های کودکان در پی همین دست موضوعات حکایت دارد.

قطعی دو روزه اینترنت و خطوط همراه در «بنت» نیکشهر؛ ارتباط کاملاً مختل شده است"گرگروک" غده سرطانی خاک بلوچستان/ کنترل فرسایش خندقی 1400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد+ فیلمنگاهی به عملکرد منطقه آزاد چابهار/ آیا چابهار الگوی مناسبی برای منطقه آزاد سیستان است؟ + فیلم

مخابرات تقصیری ندارد

در این زمینه با رئیس مخابرات ایرانشهر که حوزه تحت پوشش‌ وی بخش زیادی از جنوب استان است تماس گرفتیم تا از چند و چون ماجرا بیشتر مطلع شویم، وی که ادعا دارد در این ماجرا مخابرات تقصیری ندارد، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: قطعی‌های اینترنت نه به مخابرات بلکه به قطعی‌های تعمدی مرتبط است.

درویش رئیسی اظهار داشت: در زمینه این قطعی‌های تعمدی نیز برای نمونه ما موفق شده‌ایم سارقان کابل فیبر نوری را بازداشت کنیم و خوب است مردم نیز در این زمینه با ما همکاری بیشتری داشته باشند؛ ما برای این دستگیری زحمات زیادی کشیدیم تا بتوانیم سارقان را بازداشت کنیم اما باید سارقان بقیه قطعی‌های تعمدی نیز بازداشت شوند.

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم در شناسایی و بازداشت سارقان کابل فیبر نوری که به صورت هوایی تعبیه شده‌اند تأثیرگذار است، ادامه داد: البته در موضوع قطعی کابل فیبر نوری که باعث قطع خطوط ارتباطی و اینترنت مردم بنت شده بود، افت شبکه فیبر نوری باعث این اتفاق شد و همکاران من نیز پنج شبانه‌روز تلاش کردند تا توانستند مجدد ارتباط را وصل کنند.

رئیسی ادامه می‌دهد: همکاران من برای وصل اینترنت بخش بنت در سه گروه کار شبانه‌روزی انجام دادند و هجمه‌هایی نیز که علیه مخابرات به دلیل قطعی اینترنت وجود دارد واقع‌بینانه نیست. باید توجه داشت که زمینی کردن فیبر نوری نه وظیفه ما، بلکه خدمتی است که توسط شرکت زیرساخت در حال انجام است و ما در این میان فقط یک اپراتور هستیم.

بر اساس گفته‌های رئیس مخابرات ایرانشهر دوای درد سیستان و بلوچستان زمینی شدن فیبر نوری است که بعد از سفر آذری جهرمی وزیر ارتباطات به بلوچستان تأمین کابل فیبر نوری برای زمینی شدن ارتباط اینترنت در دستور کار قرار گرفت اما با این وجود پیشرفت کار آنطور که به نظر می‌رسد خیلی کند است؛ در حالی که اگر این اتفاق یعنی زمینی شدن فیبر نوری انجام شود، بسیاری از قطعی‌های مکرر اینترنت و خطوط همراه و به همراه آن کابوس‌های سریالی قطعی‌های اینترنت مردم بلوچستان به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/‌395/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان قطعی های اینترنت اینترنت و خطوط کابل فیبر نوری قطعی اینترنت خطوط ارتباطی روزه اینترنت پنج روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند

فرماندار شادگان گفت: مردم شهرستان شادگان تا عادی شدن شرایط از مصرف برق بی‌رویه خودداری کنند.

جمال صالح‌زاده شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طوفان شب گذشته در شادگان باعث سقوط دکل‌های فشار قوی و بریدگی سیم های برق شد که آسیب جدی به شبکه برق وارد و ایستگاه اصلی شادگان دچار مشکل شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط از طریق یک خط از ایستگاه بندر امام خمینی (ره) برخی مناطق شهر برق دار هستند.

فرماندار شادگان با بیان اینکه مردم شادگان تا رفع مشکل در مصرف برق صرفه جویی کنند ادامه داد: باید توجه داشت که با تکمیل ظرفیت ترانس ایستگاه بندر امام خمینی(ره)،برق شهر به طور کامل قطع می شود.

صالح‌زاده بیان کرد: گروه‌های فنی برق منطقه جنوب در حال نصب مجدد پایه‌های برق هستند تا در کمترین زمان ممکن، برق شهر به شرایط پایدار برگردد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند