Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنوند با اشاره به‌ضرورت مقابله با مشکلات عاطفی در دوران کرونا، گفت: سرچشمه آرامش و مقابله با تنش‌های روحی را بایستی در تعالیم حیات‌بخش اسلام و آموزه‌های مکتب وحی جستجو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به مشکلات عاطفی پیش‌آمده برای برخی خانواده‌ها در بحبوحه بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاد کرونایی و خطرناک بودن این بیماری منحوس و از طرفی منزوی شدن اعضای خانواده‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی باید به دنبال ایجاد شرایط نشاط و شادابی در بین خانواده‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای برانگیخته شدن حس نشاط و شادابی در خانواده‌ها، راه‌های ارتباط برقرار کردن با مردم و محیط اطراف را با استفاده از تماس تصویری و تلفنی، ارسال پیامک و …تقویت کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: برای سالمندانی که نحوه کار مجازی را نمی‌دانند، کار با پیام‌رسان‌های مجازی مثل واتساپ، تلگرام و … را آموزش بدهیم تا بتوانند به‌راحتی با فرزندان، دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: در این مدت می‌توان از ظرفیت روانشناسان و مددکاران اجتماعی استفاده کرد و بابیان مشکلات علاوه بر تخلیه خود از ناآرامی و تنش‌ها راهکارهای مناسبی را کسب کرد و همچنین پیاده‌روی‌های کوتاه در مکان‌های خلوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌تواند موجب کاهش آلام تنهایی‌های ناشی از محدودیت‌های کرونایی شود.

حسنوند خاطرنشان کرد: بیماری کرونا باعث شده که مدت باهم بودن افراد خانواده‌ها در منزل بیشتر شود مسلماً باعث یک سری تأثیرات در روابط داخل خانواده‌ها شده است تماس‌هایی که هم سن و سال‌ها باهم سن‌های خودشان در فضای مجازی می‌گیرند می‌تواند به‌شدت در رفتار آن‌ها تأثیر بگذارد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: براثر مدت‌زمان باهم بودن و نبود مسافرت، تفریحات و سرگرمی‌ها، مشکلات مالی سبب بروز برخی رفتارهای تنشی زوجین و افزایش بدخلقی و همچنین اختلافات داخل خانواده‌ها شود؛ بهتر است افراد خانواده در این شرایط ضمن تقسیم وظایف و استفاده از تکنیک‌های مهارت زندگی در حل مسائل و مشکلات به یکدیگر کمک کنند تا بتوان راحت‌تر از این شرایط عبور کرد.

وی تأکید کرد: سرچشمه آرامش و مقابله با تنش‌های روحی را بایستی در تعالیم حیات‌بخش اسلام و آموزه‌های مکتب وحی جستجو کرد و عوامل اعتقادی مثل دعا، توکل، ذکر و اعتقادات دینی در کنار فعالیت‌های اجتماعی ورزش و پرداختن به کارهای خوب می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی برای پیشگیری از اتفاقات ناگواری چون قتل، طلاق، اعتیاد، آثار خودکشی در جامعه و … تأثیرات بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟

دستیار سابق مورینیو بعد از گرویدن به دین اسلام عضوی از یک خانواده ایرانی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

ژوزه مورایس مسلمان شد + فیلم

 

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود‌.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد‌. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه یک وکیل کارهای مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کارهای مراسم  ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری شب گذشته بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات ایشان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم