Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-برای نخستین‌بار از زمان شیوع ویروس کرونا با تصمیم مقامات تایوان، سینما‌های تایپه تعطیل شدند.

 به سینما‌های شهر تایپه و مناطق حومه آن دستور داده شده تا برای اولین بار از زمان آغاز پاندمی کرونا تعطیل شوند. مقامات تایوانی این دستور را روز گذشته اعلام کردند و پایتخت این کشور را در سطح سوم هشدار کرونا قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این دستور علاوه بر سینماها، اماکن ورزشی، کتابخانه‌ها و دیگر اماکن مرتبط با صنعت سرگرمی تعطیل خواهند شد. جمع‌های خانوادگی نیز به ۵ نفر در محیط‌های سربسته و ۱۰ نفر در محیط‌های بیرونی و رو باز محدود شده است. باشگاه‌ها، استخر‌ها و فعالیت‌های غیرضروری از روز جمعه تعطیل شده اند.

بزرگترین سینمای زنجیره‌ای این کشور خیلی زود در واکنش به مقامات تایوانی، خبر تعطیلی را از ۱۵ الی ۲۸ می‌ اعلام کرد. رسانه‌های داخلی تایوان نیز اعلام کردند اکران فیلم سینمایی «سریع و خشن ۹» که قرار بود در ۱۹ می‌ انجام شود، به تاخیر افتاده است. جاستین لین کارگردان این فیلم است و اصالت تایوانی دارد.

میزان مبتلایان کرونا در تایوان افزایش چشمگیری داشته است. در روز جمعه ۲۹ نفر و در روز شنبه ۱۸۰ نفر مبتلای جدید گزارش شده است. با این حساب میزان مبتلایان این کشور ۲۴ میلیونی به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. کشور تایوان در اوایل شیوع کرونا محدودیت‌های جدی از جمله بستن مرز‌ها را اعمال کرد؛ البته نرخ واکسیناسیون این کشور پایین است.

جشنواره فیلم تایپه با برگزاری در ماه ژوئن سال گذشته، به یکی از اولین جشنواره‌های سینمایی جهان تبدیل شد که پس از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است

محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه تعطیلی سینماهای سراسر کشور در ایام تعطیلات پیش رو گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: اکران فیلم های کمدی «سال گربه» و «تمساح خونی» پس از ساعت ۱۷ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت متوقف می‌شود اما اکران سایر فیلم ها شامل «مست عشق»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان»، «نوروز» و «پرویزخان» از ساعت ۱۹ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با تعطیلی سینماها سراسر کشور متوقف خواهد شد.

صابری در پایان گفت: فعالیت سینماها از صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به حالت عادی باز می‌گردد.

کد خبر 6094112 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم