Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@09:50:21 GMT

تغییر لوگوی محک به مناسبت سی سالگی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۷۱۰

تغییر لوگوی محک به مناسبت سی سالگی

به گزارش خبرآنلاین، شریف نظام مافی، مدیرعامل محک ضمن اشاره به این موضوع که تمامی دستاوردهای محک در این سی سال در قبال حمایت از ۳۵ هزار کودک مبتلا به سرطان و خانواده آنها وامدار اعتماد و مشارکت، نیکوکاری مردم بوده است، این تغییر لوگو را ادای احترام به آنان دانست و گفت: «لوگوی سی سالگی محک از جنس لوگوهای مناسبتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که لوگوی یک سازمان از هویت برند بازتاب می‌یابد می‌تواند به عنوان یکی از عناصر ارتباطی در انتقال پیام نقش ایفا کند. اکنون بسیاری سازمان‌ها با اذعان به این موضوع، دیگر درخصوص تغییرات لوگو مقاومت جدی ندارند.

این موضوع امروزه به امری پذیرفته تبدیل شده که اگر با زیبایی‌شناسی و تخصص صورت گیرد نه تنها باعث خدشه‌دار شدن برند نمی‌شود، بلکه پویایی و خلاقیت در انتقال پیام را به همراه دارد.»
آیا می‌توان این تغییر لوگو را به منزله بازطراحی به حساب آورد؟ ایشان چنین پاسخ می‌دهند: «بین بازطراحی و تغییرات مناسبتی تفاوت بسیاری وجود دارد. بازطراحی زمانی رخ می‌دهد که مؤسسه‌ای لوگوی خود را ترمیم و اصلاح کند و نمونه جدیدتری از آن را برای آینده طراحی و برگزیند و یا هنگامی که بخواهد در بزنگاه شرایط با تغییر لوگو شوک مثبتی به جامعه هدف خود وارد کند. لوگوی محک به عنوان بخشی از هویت این مؤسسه، کماکان لوگویی کارا و پویاست و پس از سی سالگی به لوگوی اصلی باز خواهد گشت. اتفاقا به دلیل همین پویایی است که امکان ایجاد تغییرات مناسبتی در آن وجود دارد، بنابراین این اقدام بازطراحی به حساب نمی‌آید و برای مدت یک سال انجام شده است. در مورد تغییرات مناسبتی لوگو می‌توان به لوگویی اشاره کرد که بیشتر مردم جهان آن را دیده‌اند یعنی لوگوی گوگل. یک جست و جوی ساده به شما نشان می‌دهد که این لوگو چهار یا پنج بار بازطراحی شده است. این بازطراحی فرم کلی و فونت و رنگ را عوض کرده است. به ازای این بازطراحی‌های انگشت‌شمار، گوگل تاکنون تعداد زیادی لوگوی مناسبتی عرضه کرده است.»

وی در مورد سابقه تغییرات مناسبتی لوگوی محک چنین توضیح می‌دهد: «اولین تغییر مناسبتی محک در لوگوی استند ترحیم رخ داد. در این لوگو با تکیه دادن سر یکی از سه آدمک لوگو بر شانه آدمک دیگر، مفهوم سوگواری، همراهی و غمخواری به بیننده منتقل شد. در سال ۱۳۹۵ لوگوی محک به مناسبت ربع قرن فعالیت تغییر کرد. همچنین در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا با جدا کردن سه آدمک لوگو از یکدیگر به سه شکل مختلف، سه لوگو برای فرهنگ‌سازی در زمینه لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی شد که این اقدام توسط اساتید بنام حوزه طراحی گرافیک مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در اقدام بعدی آدمک‌های لوگوی محک ماسک زدند تا این اقدام مهم برای حفظ سلامتی همگان را ترویج کنیم. حال در سی سالگی فعالیت مؤسسه خیریه محک به به پاسداشت عشق نیکوکاران و خیران سرزمین‌مان که زیر سقف محک سی ساله شده، لوگوی ویژه این مناسبت طراحی شده است.»  

ایشان این گفت و گوی کوتاه را با قدردانی از هنرمند گرانقدر، فرح اصولی به پایان رساند و اضافه کرد: «اگر طراحی لوگوی درخشان ایشان نبود، امکان تغییرات موردی بسیار بسیار دشوار می‌شد اما لوگوی محک به واسطه هنر ایشان امکان خلاقیت را برایمان باز گذاشته است. محک سی سال است که از همراهی هنرمندان این مرز و بوم که هنر و اعتماد خود را با این سازمان به اشتراک گذاشته است بهره‌مند بوده است و امیدوار است روزی خبر خداحافظی فرزندانش با سرطان را با بیان زیبای هنر به گوش تمام اعضای خانواده بزرگ خود برساند.»
در تصویر لوگوی محک به مناسبت ۳۰ ساله شدنش را می‌بینید که نماد همدلی و همراهی نیکوکاران با کودکان مبتلا به سرطان است و در طول سال جاری در پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌های محک استفاده خواهد شد.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1515527

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خیرین و نیکوکاران تغییرات مناسبتی لوگوی محک تغییر لوگو سی سالگی سی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور

سهیل محمودیان کارشناس انرژی در مورد خنثی سازی تحریم ها از طریق فروش بی سابقه نفت خام با کمک دیپلماسی فعال انرژی به خبرنگار قدس گفت: ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به سطوح بی سابقه در 6 سال گذشته و جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود، با موفقیت تاثیر تحریم ها را خنثی کرده است. ایران طی سال‌ها با تحریم‌های متعددی به‌ویژه صادرات نفت خود مواجه بوده است که توانایی این کشور را برای فروش نفت خام خود در بازار بین‌المللی محدود کرده است. با این حال، ایران در سال‌های اخیر توانسته است با اعمال سیاست‌های جدید و نوین در بخش نفت و گاز بر این چالش‌ها فائق آید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی موفقیت استراتژی بازاریابی نفت ایران، متنوع‌سازی پایگاه مشتریان آن است. ایران فعالانه به دنبال بازارهای جدید برای نفت خام خود بوده است و وابستگی خود را به خریداران سنتی کاهش داده است. ایران با کاوش در بازارهای جدید و ایجاد مشارکت های بلندمدت با خریداران، توانسته صادرات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رویکرد به ایران کمک کرده تا به درآمد سالانه 35 میلیارد دلاری برسد که بالاترین میزان در 6 سال گذشته است. علاوه بر این ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه میادین و زیرساخت های نفتی خود توانسته ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده تا بتواند تقاضای فزاینده نفت خام خود را در بازار بین المللی برآورده کند. این امر نه تنها حجم صادرات ایران را افزایش داده است، بلکه کیفیت و رقابت پذیری فرآورده های نفتی این کشور را نیز افزایش داده است.

محمودیان با اشاره به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم ها گفت: ایران علاوه بر بازاریابی موفق نفت ایران، به نقاط عطف قابل توجهی در جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود نیز دست یافته است. علیرغم تحریم های اعمال شده بر این کشور، ایران موفق به جذب سطوح بی سابقه ای از سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی خود به ویژه در صنعت نفت و گاز شده است. در سال گذشته، بخش نفت و گاز کانون اصلی سرمایه گذاری خارجی بود که مجموع آن به 5.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در سال های اخیر است. روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را می توان ناشی از تلاش دولت برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاران خارجی دانست. دولت سیزدهم سیاست‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی در بخش انرژی اجرا کرده است. ایران با ارائه شرایط جذابی مانند معافیت های مالیاتی، اجاره زمین با یارانه و روش های تایید ساده، توانسته طیف متنوعی از سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: علاوه بر این، ایران در راستای توسعه مشارکت های استراتژیک با شرکت های خارجی برای استفاده از تخصص و منابع آنها در صنعت نفت و گاز کار کرده است. ایران با همکاری شرکت‌های بین‌المللی توانسته است به فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای توان و کارایی تولید خود دست یابد. این امر نه تنها از نظر افزایش تولید نفت و گاز به نفع ایران بوده است، بلکه به رشد و توسعه کلی بازار انرژی این کشور نیز کمک کرده است.

وی افزود: دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را با رسیدن به سقف‌های فروش روزانه نفت خام در 6 سال گذشته و شکستن رکوردها در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود با موفقیت به سرانجام رسانده است. ایران از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر، تنوع بخشی به مشتریان و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و در نتیجه تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی کشور، فروش نفت خود را به زمان برجام برساند م درآمد ارزی را نیز حدود دو برابر کند. رکوردشکنی های ایران در فروش نفت خام و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز پیامدهای مهمی برای آینده بازار انرژی کشور دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • زیر تیغ
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • حذف ستاره سرخابی‌ها در روز تغییر مالکیت! (عکس)
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو