Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: در گروه های خونی منفی نیاز بیشتری به خون داریم و همچنین در گروه های +O و +A مثبت نیاز بیشتر است.

دکتر"ایرج شکوهی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان هر ساله و در کل کشور مراجعه اهداکنندگان خون کاهش می یابد و امسال بحث کرونا نیز مزید بر علت شده و کاهش بیشتر اهدای خون را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحمدلله و با همراهی مردم، در شب های قدر امسال نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش اهدای خون را در استان کرمان شاهد بودیم و مردم مشارکت خوبی داشتند.

شکوهی درباره وضعیت ذخایر خونی بیان کرد: شاخص های در نظر گرفته شده برای وضعیت ذخایر شامل وضعیت قرمز، نارنجی، آبی و سبز است که اکنون وضعیت خوبی داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان کرمان روی پنج و نیم روز است و در وضعیت آبی قرار داریم.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: در گروه های خونی منفی نیاز بیشتری به خون داریم و همچنین در گروه های +O و +A مثبت نیاز بیشتر است.

وی افزود: از مردم استان کرمان خواست داریم مانند شب های قدر با انتقال خون همراهی کنند چراکه اهداکنندگان همیشه به عنوان سرمایه عظیم سازمان انتقال خون هستند.

شکوهی در ادامه با اشاره به فعالیت پایگاه های انتقال خون استان کرمان بیان کرد: پایگاه مرکزی کرمان واقع در بلوار 22 بهمن شهر کرمان همه روزه از ساعت هفت 30 دقیقه صبح تا 19 و 30 دقیقه عصر به صورت مداوم آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

وی افزود: پایگاه شهید فیروزی واقع در ابتای بلوار جمهوری کرمان نیز روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنه از هفت و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه فعال است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان کرمان با تشکر از همراهی همیشگی مردم با انتقال خون گفت: پایگاه های اقماری در شهرهای جیرفت، بم، رفسنجان و سیرجان نیز همه روزه از هفت و 30 تا 13 و 30 آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بیشترین مصرف خون استان کرمان مربوط به بیماران تالاسمی است و 1500 بیمار تالاسمی ماژور در استان داریم که خون تازه زیر هفت تا 10 روز باید بگیرند و در مناطق جنوبی آمار تالاسمی نسبت به شهرستان های شمالی بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون بیماران تالاسمی انتقال خون استان کرمان نیاز بیشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی

به گزارش خبرنگار مهر، دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی دعاوی اتباع ایرانی علیه دولت و مقامات آمریکا، بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات مجتمع قضائی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

در حال تکمیل است …

کد خبر 6098927

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • آغاز دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد