Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:28:16 GMT

تغییرات در مختصات میدان نبرد و نگرانی‌های صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۴۵۷

تغییرات در مختصات میدان نبرد و نگرانی‌های صهیونیست‌ها

به گزارش ایرنا، اقدام اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی برای اخراج شماری از ساکنان محله‌های شیخ جراح، دروازه دمشق (باب العامود) و دروازه ساهره از خانه‌هایشان، موج جدیدی از انتفاضه را در سرزمین‌های اشغالی به راه انداخت که منتهی به یک رویارویی تمام عیار شد. با این وجود، تغییر در مختصات نبرد، نشان از تغییرات قابل توجه در قدرت دفاعی مقاومت اسلامی در قیاس با نبردهای پیشین در مصاف با رژیم صهیونیستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این تغییرات، نگرانی رژیم صهیونیستی از عواقب اجرایی کردن تصمیم یهودی‌سازی محلات مذکور است که با آغاز اولین جرقه‌های اعتراض فلسطینی‌ها، آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد؛ چنانچه دیوان عالی رژیم صهیونیستی که قرار بود روز دوشنبه (۱۰ می) تصمیم خود درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان را اعلام کند، با اعلام وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه (۹ می) به مدت ۳۰ روز به تعویق افتاد؛ جلسه‌ای که از هم اکنون می‌توان انتظار داشت چه نتیجه‌ای برای صهیونیست‌ها به ارمغان خواهد آورد.

تغییر دیگری که در عرصه میدان شاهد آن هستیم افزایش قدرت موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی و در نتیجه افزایش توان بازدارندگی و قدرت پاسخگویی به منظور ایجاد تغییر در موازنه وحشت در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی است. از این رو، پیامدهای این تغییر راهبردی در میدان را می‌توان در چند حوزه متوقع بود.

نخست آنکه می‌توان انتظار داشت رژیم صهیونیستی یورش زمینی را از دستور کار خود خارج کند و چنانچه دست به این اقدام بزند، احتمالأ پاسخ مقاومت در این رابطه غافلگیر کننده باشد و تجربه جنگ سی و سه روزه سال ۲۰۰۶، و زمین‌گیر شدن تانک‌های پیشرفته میرکاوا ارتش صهیونیستی می‌تواند یادآور تجربه تلخی برای صهیونیست‌ها باشد.

دوم آنکه توان پهپادی و افزایش برد و دقت موشک‌های فلسطینی برای نخستین بار جغرافیای جنگ را به سراسر مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی گسترش داده و با توجه به فاصله قابل توجه در هزینه سپر دفاعی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی با موشک‌ها و راکت‌های مقاومت، می‌توان انتظار داشت با طولانی شدن این دوره از درگیری‌ها، پیامدهای سنگین اقتصادی آن دامنگیر بحران‌های این روزهای صهیونیست‌ها شود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از نحوه عملکرد سامانه ضدموشکی گنبد آهنین که با آنالیز حرکت پرتابه‌ها، اقدام به درگیری با آنها می‌کند و با دیگر پرتابه‌هایی که به محل‌های خالی از سکنه یا غیر حساس برخورد می‌کند، وارد عمل نمی‌شود؛ از یک سو، و مشاهده فیلم‌های درگیری موشک‌های شلیک شده از سامانه گنبد آهنین با پرتابه‌های مقاومت اسلامی نشان از آن دارد که اولا حجم قابل توجهی از موشک‌های مقاومت مسیر پرتابی درستی را طی می‌کند و دوم این که سامانه دفاعی گنبد آهنین قادر به هدف‌گیری بخش قابل توجهی از پرتابه‌های مقاومت نیست.

لذا قدرت دفاعی و عملکردی این سامانه‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجه ‌رژیم صهیونیستی و مانورهای تبلیغاتی پیرامون آن عملاً ناکارآمدی خود را نشان داد و جنگ آتی این رژیم با نیروهای مقاومت در جبهه‌های دیگر نبرد، آینده نامعلومی را برای این رژیم رقم خواهد زد.

مسئله دیگر، استفاده نیروهای مقاومت از طیف متنوعی از لانچرهای موشکی و نیز افزایش دقت و برد آنها در کنار استفاده راهبردی از پهپادهای تهاجمی و انتحاری در نبرد، چهره جنگ را دگرگون کرده و برای نخستین بار در طول تاریخ ننگین تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، طی ۵ روز از آغاز جنگ، بیش از ۲۰۰۰ موشک و راکت مقاومت از باریکه غزه که به طور کامل از زمین و دریا محصور در رژیم صهیونیستی است، به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و طیف جدیدی از موشک‌های پیشرفته ناشناخته با برد ۲۵۰ کیلومتر عملا تمام جغرافیای این رژیم منحوس کودک کش را در بر گرفته است.

این تغییر راهبردی در شرایطی شکل گرفته که رژیم صهیونیستی از آسیب‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و مخازن آمونیاک، نیروگاه اتمی دیمونا، بنادر، و مراکز مهم تجاری و صنعتی این رژیم به سهولت در تیرس موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی و انتحاری مقاومت قرار دارد، اتفاقی که مشاهده سامانه گنبد آهنین عمل نکرده در نزدیکی مخازن سوخت در حال اشتعال ناشی از اصابت موشکی مقاومت به آن، بر تردیدها مبنی بر نا کارآمدی این سامانه دفاعی صحه می‌گذارد.

در مجموع، هر چند حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به خاک و خون نشستن زنان و کودکان و غیرنظامیان ساکن در آن، قلب هر مسلمان و انسان آزاده‌ای را  مالامال از غم و اندوه می‌کند، ولی قدرت ایمان و سلاح مقاومت، پایانی پشیمان کننده برای نیروهای متجاوز به ارمغان خواهد آورد که این وعده تخلف ناپذیر خداوند است که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم..

استادیار گروه اندیشه سیاسی در اسلام پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی

برچسب‌ها دمشق نوار غزه رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دمشق نوار غزه رژیم صهیونیستی دمشق نوار غزه رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی صهیونیست ها گنبد آهنین پرتابه ها قابل توجه موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اسرائیل به  جنوب سوریه حمله کرد.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد : اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

شبکه العربیه نیز بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شد: اسرائیل با انجام حمله ای هوایی یک پایگاه حزب الله لبنان را در جنوب غربی فرودگاه دمشق بمباران کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان امنیتی در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

دیگر خبرها

  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها