Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@14:49:58 GMT

تغییرات جدید در نحوه استخدام کارمندان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۰۸۹

تغییرات جدید در نحوه استخدام کارمندان

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامیدر تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی گفت:در حال حاضر 17 تا 18 نوع قرارداد در دستگاه های اداری با کارمندان وجود دارد که در این طرح در تلاش برای ساماندهی این موضوع هستیم.

وی در تشریح مهمترین هدف تدوین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی، بیان کرد: خروج از تعدد قراردادها و نظام‎مند کردن نظام استخدامی و ضابطه‌مند کردن جذب نیرو، مهمترین هدف تدوین طرح مذکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای انسانی یکی دیگر از محورهای تهیه این طرح است، افزود:همچنین در طرح مذکور آمده افرادی که بیش از سه سال در سیستمی فعالیت کنند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

بابایی با تاکید بر اینکه انواع مختلف قراردادها باعث می‌شود که منافذی برای فساد، تبعیض و بی‌عدالتی به وجود آید اظهار کرد: با تصویب و اجرایی شدن دقیق طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی  ، تبعیض ، بی‌عدالتی و پراکندگی موجود در حوزه قراردادها و وضعیت استخدامی کارکنان دولت از بین می‌رود و ماهیت قراردادها شفاف می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطر نشان کرد: کلیات طرح مذکور در صحن علنی کمیسیون اجتماعی به تصویب اعضا رسیده و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی  برای بررسی جزئیات به کاگروه اداری استخدامی کمیسیون اجتماعی ارجاع شده و جلسات این کارگروه برای بررسی آن در حال برگزاری است.

پربیننده ترین پیش بینی کسری بودجه ۳۵۰هزار میلیارد تومانی در۱۴۰۰ / سودآوری بازار سرمایه در آینده بهتر می شود پورابراهیمی: دست‌ های پشت پرده مانع کاهش نرخ ارز شده است خودرو نباید این گونه قیمت گذاری شود طرح عرضه خودرو در بورس، فردا بررسی می شود نباید در هر اتفاقی صادرات قربانی شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارکنان دولت انتخابات ۱۴۰۰ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

ایسنا/خوزستان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ابهامات در خصوص حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها رفع شد.

علی‌ اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان در پایان نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصاحساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شد هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حدود شش میلیارد دلار صادرات در سال گذشته

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شد جهت تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: سال گذشته خوزستان حدود شش میلیارد دلار صادرات داشت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود