Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@12:07:41 GMT

ویندوز 10X نیامده به پایان خط رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۱۸۳

ویندوز 10X نیامده به پایان خط رسید

ایتنا- به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم دارد برای همیشه با سیستم عامل ویندوز 10X خداحافظی کرده و قابلیت‌های اصلی آن را برای ویندوز 10 عرضه کند. با اینکه سیستم عامل ویندوز 10X مدت طولانی نیست که عرضه شده،‌ اما به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد برای همیشه با نسخه 10X ویندوز خداحافظی کرده، و در عوض، قابلیت‌های اصلی آن را برای نسخه اصلی یعنی ویندوز 10 عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی مایکروسافت در پاییز 2019 نسخه ویندوز 10X را با هدف تغییری کلی در جریان فعالیت‌های این شرکت، معرفی و عرضه کرد.
البته همان زمان گفته شد که هدف اولیه مایکروسافت از ساخت و ارائه ویندوز 10X ایجاد نسخه‌ای مدرن و کم حجم از ویندوز بود که برای دستگاه‌های دارای دو صفحه نمایش طراحی شده بود، و حتی در ایده‌ای جاه‌طلبانه قرار بود که جایگزین سیستم عامل کروم بشود.

اما چه اتفاقی افتاد که اکنون مایکروسافت تصمیم پیشین خود را کنار گذاشته است؟ 
در پی تاخیرهای پیاپی و نهایتا تغییر سیاست مایکروسافت به سمت دستگاه‌های تک صفحه نمایشی، به نظر می‌رسد که نسخه ویندوز 10X هیچگاه به صورت رسمی برای دستگاه‌ها عرضه نخواهد شد.
از دیگر سو، گزارش‌های به دست آمده از The Verge حاکی از آن است که مایکروسافت در سال جاری، و البته هیچ وقت دیگر عرضه نسخه ویندوز 10X را ادامه نخواهد داد.
     
همه اینها در حالیست که گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهند که این کمپانی تصمیم دارد تا برخی از قابلیت‌های این نسخه از سیستم عامل خود را برای ویندوز 10 عرضه کند.
این المان‌ها و قابلیت ها شامل رابط کاربری و محتویات نرم‌افزاری هستند. البته مایکروسافت هنوز از ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با سرنوشت ویندوز 10X شانه خالی می‌کند و حاضر به اظهار نظر در خصوص آن نیست.
 
از دید کارشناسان، به نظر می‌رسد که یکی از دلایل تغییر سیاست مایکروسافت در قبال ویندوز 10X نظرات کاربران بوده است. به گفته این کمپانی، افرادی که به صورت آزمایشی به ویندوز 10X دسترسی پیدا کرده و با آن کار کرده بودند، از این سیستم عامل و قابلیت‌های ارائه شده توسط آن تا حدودی راضی بودند، اما جذابیت آنها را به حدی نمی دانستند که بخواهند با مهاجرت به آن، سیستم عامل فعلی خود را به نفع ویندوز 10X کنار بگذارند.
 
مضاف بر این واقعیت، بروز همه گیری ویروس کرونا در جهان نیز در این تصمیم‌گیری بی‌تاثیر نبوده است.
سال 2020 حتی با وجود مشکل جهانی کمبود پردازنده برای عرضه کنندگان کامپیوترهای خانگی، همچنان سال بسیار سودآوری برای مایکروسافت بود و حتی شمار کاربران فعال ویندوز 10 در این بازه زمانی به 1.3 میلیارد رسید و همین روال موفقیت باعث شده است که مایکروسافت از هرگونه دخل و تصرف در بازار سیستم عامل‌ها منصرف شود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت نظر می رسد سیستم عامل قابلیت ها ویندوز 10X ویندوز 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟

فصل رویداد‌های صنعت بازی از راه رسیده و یکی از آنها مراسم سالانه‌ی بازی‌های ایکس باکس است. رویداد سالانه‌ی ایکس باکس قبلاً بخشی از نمایشگاه E۳ بود، اما با تعطیل‌شدن E۳، به‌عنوان مراسمی کوچک‌تر و به‌صورت زنده برگزار می‌شود.

در وب‌سایت رسمی ایکس باکس، جزئیات زیادی درمورد رویداد سالانه ارائه نشده است، اما مایکروسافت تأکید دارد که این رویداد در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) به‌صورت زنده ازطریق همه‌ی کانال‌های رسمی ایکس باکس از جمله یوتیوب پخش خواهد شد. احتمالاً پس از مراسم اصلی، رویداد دیگری برای رونمایی نسخه‌ی جدید Call of Duty برگزار می‌شود.

در بخشی از توضیحات مایکروسافت آمده است: «امروز اعلام کردیم که رویداد بازی‌های ایکس باکس امسال در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد. درست مثل رویداد دو بخشی سال گشته که با نمایش استارفیلد همراه بود، بلافاصله پس‌از نمایشگاه شاهد برنامه‌ای مفصل درمورد قسمت جدید یکی از مجموعه‌های محبوب خواهیم بود، اما فعلاً نمی‌توانیم چیز زیادی در این مورد ارائه دهیم.» احتمالاً منظور مایکروسافت نسخه‌ی جدید بازی محبوب Call of Duty بوده است.

مایکروسافت می‌گوید: «این اولین نمایشگاه ما است که در آن علاوه‌ بر عناوین شرکت‌های دیگر، شاهد بازی‌هایی از استودیو‌های تحت مالکیت‌مان ازجمله اکتیویژن، بلیزارد، بتسدا و استودیو بازی‌سازی ایکس باکس خواهیم بود.»

رویداد‌های بزرگ مایکروسافت معمولاً نقطه‌ی عطفی برای برند ایکس باکس بوده‌اند و در این مراسم‌ها علاوه‌ بر نمایش عناوین شناخته‌ شده، شاهد معرفی‌های بزرگی بوده‌ایم.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود