Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:23:23 GMT

عملکرد مسئولین باید در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۴۱۶

عملکرد مسئولین باید در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد

حسن صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شفافیت در هزینه‌های داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث جلوگیری از ریخت و پاش های بی مورد می‌شود، اظهار داشت: این موضوع همچنین باعث می‌شود از اقداماتی که منجر به کسب رأی با راه‌های غیرقانونی و شبهه ناک و با هزینه‌های خارج از عرف و قانون است، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شفافیت مانع تحریف و ایجاد فساد در مسیر صحیح تبلیغات انتخاباتی می‌شود، ابراز داشت: با نهادینه شدن شفافیت در موضوع انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی به خصوص در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا افراد شایسته ای که از وضع مالی پایین‌تری برخوردارند، می‌توانند در رقابتی عادلانه خود رابه مردم معرفی کنند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کاشان با اشاره به اینکه داوطلبین حضور در شوراها در صورت پیروزی به عنوان نمایندگان مردم باید همواره پاسخگوی موکلان خود باشند، تصریح کرد: این افراد لازم است عملکرد خود را به صورت شفاف و با شجاعت و تواضع در معرض قضاوت مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی مسئولین جز حقوق اولیه مردم است، خاطرنشان کرد: مردم بهترین قضات و بازرسان عملکرد منتخبین خود در شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

صفری با بیان اینکه باید ساختارها به گونه‌ای باشد که عملکرد مسئولین به صورت شفاف در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد، افزود: مخفی کاری در امور و اقدامات اگر با ضعف نهادهای نظارتی همراه باشد مسلماً منجر به فساد عمیق و مزمن در سیستم می‌شود.

وی گفت: با گسترش این فساد در سایر لایه‌های مدیریتی و اجرایی پس از مدتی امکان اصلاح آن بسیار سخت و هزینه ساز برای دستگاه‌ها و حتی نظام می‌شود و بر این اساس لازم است در صورت مشاهده فساد در هر سیستم با آن برخورد جدی شود.

کد خبر 5212841

منبع: مهر

کلیدواژه: شفافیت مالی شورای شهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات شوراي شهر انتخابات 1400 چالش شایستگی حسن صفری ویروس کرونا عید سعید فطر انتخابات 1400 نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا گرگان واکسن کرونا اردبیل شیوع کرونا چالش شایستگی ماه رمضان ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، میلاد تقوی در گفتگو با سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در مقطع کنونی همه امکانات والیبال در اختیار تحقق یک هدف است؛ آن هم رسیدن به المپیک پاریس است، بنابراین آقای پائز، شما به عنوان سرمربی هر چه تصمیم بگیرید برای ما محترم و لازم الاجراست.   رئیس فدراسیون والیبال گفت: هر فردی بخواهد در مسیر رسیدن به المپیک مانعی ایجاد کند فدراسیون از او عبور خواهد کرد.   تقوی افزود: برای من چیزی جز خشنودی مردم ایران مهم نیست، بازی خوب و با غیرت بازیکنان می‌تواند مردم را خوشحال کند.   وی گفت: نتیجه در لیگ ملت‌ها قابل پیش بینی نیست، اما دوست دارم مردم از عملکرد شما راضی باشند، هر چند که عملکرد فدراسیون و تیم ملی از هم جدا نیست­­. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی