Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@18:44:14 GMT

احداث سیلو و کشتی‌سازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۵۷۳

احداث سیلو و کشتی‌سازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: افزایش نرم های تخلیه و بارگیری، افزایش ترافیک، ترانزیت و صادرات کالا در دستور کار سال جاری قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا آبایی در رابطه با مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های حوزه بندری و دریایی گیلان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: اهداف مختلفی در سال ۱۴۰۰ با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تعریف شده است که افزایش توانمندی تجهیزات استراتژیک با بهره‌گیری از متخصصان و تولیدکنندگان داخلی، افزایش نرم‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا، افزایش راندمان صادرات، بهره‌مندی از فرصت ایجاد خط منظم کشتی رو-رو در بندرانزلی جهت افزایش ترافیک و ترانزیت و صادرات کالا و همچنین اتخاذ سیاست جذب و سرمایه گذاری احداث سیلو و صنایع کشتی سازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی، مهم‌ترین آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اهداف حوزه بندری گیلان در سال جاری

وی در رابطه با مهم‌ترین اهداف حوزه بندری گیلان در سال جاری اشاره کرد و گفت: افزایش تناژ تخلیه و بارگیری به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ تن با استفاده از تجهیزات مکنده غلات با ظریفت ۳۰۰ تن در ساعت و تجهیزات استراتژیک وارد شده به بندرانزلی، ارتقای عملکرد شاخص‌های بندری (سرویس تایم- پرت تایم- ویتینگ تایم) با بهره‌مندی از اسکله‌های جدید و تجهیزات پیشرفته از جمله اهداف تعریف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: افزایش نرم‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا، افزایش راندمان صادرات و همچنین دو سر بار کردن شناورهای ورودی به بندر در جهت به صرفه شدن تجارت در اقتصاد حمل و نقل دریایی، ساخت و بهره‌برداری از زیرساخت سیلوغلات و مخازن روغن با استفاده از توان بخش خصوصی در بنادر استان و نیز بهره‌مندی از فرصت ایجاد خط منظم کشتی رو-رو در بندرانزلی جهت افزایش ترافیک و ترانزیت و صادرات کالا و کامیون به صورت مستقیم از مبدا به مقصد از دیگر اهدافی است که در سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق آن گام برخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برقراری ارتباط مستقیم نرم افزاری با راهداری و گمرک در راستای تسریع و تسهیل حمل و نقل کالا، انعقاد حداقل ۳ قرارداد سرمایه گذاری در احداث سیلو و مخازن روغن و همچنین صنایع کشتی‌سازی در مجتمع بندری انزلی در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: فراهم کردن مقدمات احداث انبار سردخانه‌ای و سورتینگ کالا در مجتمع بندری جهت توسعه صادرات کالاهای سردخانه‌ای ، بازسازی و تامین تجهیزات پشت خط و افزایش توانمندی تجهیزات استراتژیک با بهره‌گیری از متخصصان و تولیدکنندگان داخلی دیگر برنامه‌های تعریف شده در حوزه بندری گیلان است.

آبایی ادامه داد: طراحی و ساخت ابزار لوازم همچون پلیت‌های فلزی و اسپریدر در راستای تسریع در عملیات بارگیری کالاهای صادراتی به شناور، بازنگری و حذف فرآیند‌های زاید در امور خدمات اسنادی و عملیاتی بر اساس استاندارد‌های تعریف شده، ارتقای سطح ایمنی بندر و توسعه فرهنگ ایمنی، اتخاذ سیاست جذب و سرمایه گذاری احداث سیلو و صنایع کشتی‌سازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی و همچنین الکترونیکی کردن درخواست خدمات اسنادی و عملیاتی در جهت تسریع و تسهیل امور ذینفان بندری بدون مراجعه حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های پیش رو در بخش بندری گیلان خواهد بود.

مهم‌ترین اهداف حوزه دریایی گیلان در سال ۱۴۰۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در رابطه با مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های حوزه دریایی در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: اجرای بازرسی متمرکز از شناورهای کنوانسیونی بر اساس طرح اعلامی و اجرای بازرسی متمرکز از شناورهای غیر کنوانسیونی بر اساس طرح اعلامی مرکز از جمله اهداف ترسیم شده است.

آبایی افزود: شناسایی و تجزیه تحلیل ریسک‌های دریایی و اقدام در جهت کاهش ریسک‌ها به میزان ۵۰ درصد، ادامه فرایند ثبت قایق‌های فاقد هویت استان و شناسایی خلاء‌های قانونی اجرای الزامات مقاوله نامه کار دریایی جهت وضع قوانین و دستور العمل‌های ملی از دیگر برنامه‌های تدوین شده است که در راستای تحقق آن اقدام خواهیم کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به اینکه پایش و اندازه گیری وضعیت پوشش رادیویی آب‌های استان گیلان در جهت شناسایی و پیگیری رفع نیازهای تجهیزات مخابراتی با هدف ارتقاء پوشش رادیویی استان در دستورکار قرار دارد، گفت: ساماندهی همیاران ناجی استان، ارتقاء تجهیزات مخابرات دریایی مرکز چمخاله و انجام تعهد حجمی سالانه لایروبی ابلاغی سازمان در قالب قرارداد تامین ایمنی آبراه بندر انزلی از دیگر برنامه‌های حوزه دریایی گیلان در سال جاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی بندرانزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری مهم ترین اهداف بخش خصوصی احداث سیلو گیلان در سال صادرات کالا بندری گیلان سال جاری سال ۱۴۰۰ حوزه بندری کشتی سازی تعریف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟

کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی می‌تواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بی‌شماری به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نیازمند تسریع تلاش‌ها برای کربن‌زدایی بخش کشتی‌رانی است. حرکت اول در این ابتکار، توسعه یک کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال به‌شمار می‌رود که نه تنها از توسعه سوخت‌ها و کشتی‌های با کربن کم و صفر حمایت، بلکه مشاغل سبز و مزایای سلامتی خوبی برای جوامع محلی ایجاد می‌کند.

مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که یک کریدور حمل‌ونقل دیجیتال و سبز (GDSC) بین سنگاپور، لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ می‌تواند بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تولید سوخت با آلایندگی صفر و نزدیک به صفر تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این مطالعه جریان‌های تجارت دریایی بین سنگاپور، لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ را تجزیه‌وتحلیل کرد و یک خط پایه از فعالیت‌ها و نیازهای انرژی برای کشتی‌هایی را ارائه کرد که تا سال ۲۰۵۰ در کریدور فعالیت خواهند کرد.

مطالعه حاضر همچنین نشان داد که این کریدور می‌تواند به بهبود سلامت برای جوامع محلی منجر شود و مزایای اقتصادی گسترده‌ای را برای کشورهای این مناطق به همراه داشته باشد.

سوخت‌های بدون آلایندگی و توسعه مشاغل

تجزیه‌وتحلیل‌ها مقدار سوخت‌های نزدیک به صفر و صفر مورد نیاز برای ترافیک در این مسیر را با مدل‌سازی استفاده از سوخت‌های جایگزین کربن‌صفر و نزدیک به صفر توسط کشتی‌هایی برآورده کرده‌اند که در کریدور تا سال ۲۰۵۰ فعالیت خواهند کرد. در این بررسی پارامترهای مختلفی مانند هزینه‌های تولید و در دسترس بودن سوخت با توجه به اهداف استراتژی IMO 2023 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها در نظر گرفته شده است.

کربن‌زدایی دریایی برای مدت طولانی در دستور کار بوده است، زیرا حتی اگر سهم کشتی‌ها در گرمایش جهانی نسبتاً کم باشد، بسیار مهم است. سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) معتبرترین نهاد بین‌المللی در این زمینه است که پس از چندین نقطه‌عطف در کربن‌زدایی دریایی، در سال ۲۰۱۸ یک نقشه‌راه جامع با استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه‌ای ترسیم و آن را در سال ۲۰۲۳ بازنگری کرد. در این بازنگری کاهش گازهای گلخانه‌ای هم‌زمان با دستورالعمل بررسی چرخه حیات (LCA) توسعه پیدا کرد و رویکرد چرخه عمر به‌عنوان یک بخش ضروری برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی شناخته شد.

فعالیت‌های انجام‌شده از طریق کریدورهای کشتی‌رانی سبز می‌تواند موجب کاهش کربن‌زدایی گسترده‌تر در سراسر صنعت دریایی شود و مزایای سلامتی برای جوامع محلی و فرصت‌های اقتصاد سبز را برای کشورها به ارمغان آورد.

کد خبر 746484

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی