Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد قربانی روز یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گناباد استفاده از ماسک در این شهرستان از ۹۲ درصد به ۸۸ درصد کاهش یافته و این روند همچنان ادامه دارد.  

وی ادامه داد: عادی‌ انگاری از سوی مردم، کم‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، شیوع کرونا و خطر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد گفت: هر چند تعداد بستری شدگان و افراد فوت شده ناشی از کرونا در این شهرستان کاهش یافته ولی این وضعیت شکننده است و در صورت عدم توجه کافی به رعایت پروتکهای بهداشتی، تعداد بیماران افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اعمال محدودیتها نشان داد با استفاده از موارد قانونی می توان جلو شیوع کرونا را گرفت و اکنون وضعیت کنونی گناباد از نظر  شیوع این ویروس رو به بهبود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۶ هزار و ۹۵۳ مورد تست کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستانهای گناباد و بجستان جواب ۶۰ درصد آنها مثبت بوده است.

دکتر  جواد باذلی افزود: از مجموع ۹ هزار و ۲۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان، سه هزار و ۵۸۸ نفر بستری شده و پنج هزار و ۶۶۹ نفر سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: موج چهارم شیوع کرونا در گناباد و بجستان رو به کاهش بوده و تعداد افراد مبتلا و بستری شده در این شهرستانها طی چند روز گذشته کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این امر نباید موجب عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی شود چون زنگ خطر شیوع ویروس و افزایش تعداد بیماران مبتلا به آن را دوباره به صدا در می آورد.

وی افزود: هم اکنون واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به بالا در شهرستانهای گناباد و بجستان در دست انجام است و مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد و برای کاهش تراکم مراجعان تعداد پایگاههای واکسیناسیون افزایش یافته است.

هم اکنون ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۹۹ نفر بر اثر این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان جان خود را از دست داده‌اند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی گناباد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی گناباد ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی گناباد اخبار کنکور شهرستانهای گناباد و بجستان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان