Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجمع کنندگان با سردادن شعارهای «جامعه جهانی حقوق کودک کجاست، ملت افغانستان قربانی سکوت است» و نیز فریادهای «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا»، اقدام غیر انسانی انفجار در مدرسه دخترانه کابل و نیز حملات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و از مجامع و نهادهای بین المللی خواستند تا در این خصوص واکنش مناسبی نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکینه شیخ زاده، دانشجوی افغان مقیم مشهد و مسوول هماهنگی این تجمع اعتراضی، هدف از این گردهمایی را ابراز همدردی با مادران داغدیده دشت برچی کابل عنوان کرد و افزود: ما آمده ایم جامعه جهانی را مورد پرسش قرار دهیم که ادعاهای حقوق بشری و حمایت آنان از حقوق کودک کجاست و چرا این جنایات وحشیانه آنطور که باید در مجامع جهانی محکوم نمی‌شود.

حاضران در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه ای قرائت کردند که در آن آمده بود: فاجعه‌ غمبار مکتب سیدالشهدا علیه السلام، در محروم ترین نقطه شهر کابل، پرده از روی چند واقعیت عینی جامعه و کشور ما برداشته و عمق تاریک اندیشی، جهالت و ضلالت عاملین جنایتکار و مزدوران وهابیت را به نمایش می گذارد که بی کفایتی و غفلت تعمدی نیروهای امنیتی کشور در این واقعه و وقایع مشابه آن، بر کسی پوشیده نیست و اینکه خود غفلت کرده یا مامور به تغافل هستند بر ما روشن نیست و این چیزی است که نیروهای امنیتی کشور، باید پاسخ دهند.

«جامعه شیعه و پیروان امام صادق علیه السلام، به تبعیت از امامان معصوم (ع) خویش، در طول تاریخ به جرم مثبت اندیشی و علم اندوزی همواره مورد خشم، خشونت و نفرت متعصبانه تاریک اندیشان گمراه بوده‌اند».
این بیانیه افزوده بود: دشمنان دگم اندیش، جاهل و قساوت‌پیشه، چون خود از دانش و فرهنگ تهی اند و از عقل و منطق فاصله دارند برای مقابله با حریف، راهی جز حذف فیزیکی طرف مقابل برای خود نمی بینند.  آنها توان تقابل منطقی و کلامی را در خود ندیده و ناگزیر به چنین جنایات وحشیانه ای روی می آورند.
شنبه هفته گذشته بر اثر انفجاری که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مقابل مدرسه سیدالشهدا (ع) در غرب کابل رخ داد بیش از ۸۵ تن کشته و ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند که بیشتر شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی، دانش‌آموزان دختر بودند.

برچسب‌ها مشهد مهاجران افغانستان کابل انفجار تروریستی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مهاجران افغانستان مشهد مهاجران افغانستان کابل انفجار تروریستی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

ایسنا/کرمان شامگاه پنجم اردیبهشت ماه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات کشور با همراهی رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی باحضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت تروریستی کرمان، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی در ورود به کرمان، در گلزار شهدای این شهر حضور پیدا کرد.

دادستان انتظامی قضات با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت تروریستی کرمان ، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان نمود.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان، با تعدادی از زائران گلزار شهدای کرمان به گفتگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب و درخواست‌های آنها را شنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات به استان کرمان سفر کرده و دیدار با قضات شهر کرمان از دیگر برنامه‌های او در کرمان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود