Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:10:44 GMT

نرخ حمل کیسه‌های آرد در پیچ و خم تعیین قیمت گرفتار شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۰۷۳

نرخ حمل کیسه‌های آرد در پیچ و خم تعیین قیمت گرفتار شده است

گروه استان‌ها - نرخ حمل کیسه‌های آرد در پیچ و خم تعیین قیمت و تصمیمات سلیقه‌ای مسئولان استانی بوده و کارگران نیز با دستمزدهایی که از بخور و نمیر هم کمتر است، زیر بار سنگینی کیسه‌ها و فشار گرانی کمرشان خم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، حمل کیسه‌های آرد 40کیلویی که گاهی در طول روز تعداد آنها برای هر کارگر به 100 تا 300 کیسه می‌رسد،  کار هر کسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران برای حمل کیسه‌های آرد از کامیون تا نانوایی، استخدام و دستمزد روزانه گرفته و حقوق آنها بسته به جایی که در آن کار می‌کنند، تعیین می‌شود.

براساس گفته مسئولان استانی، قیمت حمل هر کیسه آرد برای شهری 4650 تومان و روستایی 5850 تومان است و این در حالی‌ست که از یک سو کارگران از نرخ‌ها ناراضی و از سوی دیگر نانوایان هم از افزایش قیمت‌ها و پرداخت این دستمزدها گله‌مندند.

خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این‌باره می‌گوید: هزینه حمل یک کیسه آرد به شهرستان‌های استان 5هزار تومان و به داخل شهر سنندج 3هزار و 700 تومان است که در مقایسه با سایر استان‌ها هزینه‌های آن بالاتر است‌.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که سیستم انتقال آرد سیستم سالمی باشد، گفت: در حال حاضر 88درصد برای گندم نوع یک و 83درصد برای گندم نوع دو یارانه در نظر گرفته‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با تأکید بر اینکه باید بیشتر روی کیفیت نان تمرکز شود، تصریح کرد: نباید اصل مطلب که همان کیفیت است را فدای مسائل ریزتر کنیم.

وی بیان کرد: اگر شرکت حمل و نقل خلیج فارس افزایش قیمت را بی‌رویه انجام می‌دهد باید آن را از دور خارج کرد.

جعفری با تأکید بر اینکه نباید سیستم را فدای این کنیم که قیمتی ناچیزی از نرخ نان کم شود، اظهار کرد: باید قیمت حمل هر کیسه آرد 4هزار و 650 تومان برای شهری نوع و برای روستایی 5هزار و 850 تومان باشد.

کردستان ـ ‌پای حرف نانوایان| "هیچ" مسئولی پاسخگوی مشکلات نانوایان نیست؛ آیا با روزی 25 هزار تومان درآمد می‌توان زندگی کرد؟"گرانی نان" صدای مردم را درآورد /نرخ‌های جدید با معیشت مردم ‌کردستان همخوانی نداردکیفیت نان در کردستان پایین آمده است/دولت هزینه‌های حمل‌ونقل را پرداخت نمی‌کند

«پیمان اسکندری»، مدیر تعاون روستایی کردستان نیز در این‌باره از توزیع 117هزار و 660 کیسه آرد در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد بیش از 76هزار کیسه آن در داخل استان تأمین و مابقی از خارج کردستان تأمین می‌شود.

وی افزود:  با توجه به اقدامات کارشناسی شده هزینه حمل، تخلیه و 9درصد ارزش افزوده حدود 8هزار تومان برای هر کیسه است.

مدیر تعاون روستایی کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: بهترین کار این است که هر شهرستان برای خودش نرخ تعیین کند.

«جمال صالحی» مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان نیز اظهار کرد: ماهیانه بیش از 12هزار تن آرد شهری نوع یک در استان توزیع می‌شود. حمل آرد روستایی در روستاها نباید کمتر از 6هزار تومان باشد.

«محمد دره‌وزمی»، رئیس سازمان صمت استان کردستان می‌گوید: افزایش نرخ جابه‌جایی آرد به شهرستان‌های استان فقط به نفع شرکت خلیج فارس به عنوان تنها شرکت باربری است.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه هر کیسه آرد به شهرستان‌ها از 3هزار و 700 تومان به 5هزار تومان قابل قبول نیست.

حال گرچه نرخ حمل کیسه‌های آرد در پیچ و خم تعیین قیمت و تصمیم‌های سلیقه‌ای مسئولان استانی بوده اما سؤالی که اینجا مطرح است آیا با در نظر گرفتن بالاترین قیمت‌های مطرح شده هم، این دستمزدهایی که از بخور و نمیر هم کمتر است، کفاف زندگی خانواده‌های کارگرانی زیر بار سنگینی کیسه‌ها و فشار گرانی کمرشان خم شده است، خواهد بود یا خیر؟

انتهای پیام/487/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیسه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته

مردم با شجاعت برای نجات راننده وارد عمل شده و موفق به بیرون کشیدن وی از خودروی آتش گرفته شدند.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه