Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومن قریقع ، عکاس فلسطینی که پاهای خود را در تجاوزهای قبلی رژیم صهیونیستی به غزه از دست داده است ، این بار در جنایت جدید صهیونیست ها علیه مردم غزه که از دوشنبه گذشته آغاز شده است ، دفتر کار خود که در آن به انعکاس جنایات اشغالگران به سراسر جهان مشغول بود را از دست داده است .

او در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه گفت ؛ حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی که محل کار من و چند خبرنگار و عکاس دیگر بود همه تجهیزات ما را نابود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومن گفت که رویاهای او و همکارانش از بین رفت اما با این وجود آنها تلاش می کنند که تصاویر را ارسال کنند.

عکاس فلسطینی اظهار داشت ؛ به نظر می رسد که اشغالگران تصاویری را که از نوار غزه خارج می شود، نمی پسندند و برای همین دفاتر رسانه ای را هدف قرار می دهند.
 وی در عین حال تاکید کرد که آنها به کار و فعالیت رسانه ای خود ادامه خواهد داد.


خبرنگار الجزیره در غزه نیز بعد از حمله هوایی به دفترش می گوید که احساس می کند که خانه اش را از دست داده است.
وی می گوید که ۱۲ سال در این دفتر کار کرده است. 
این خبرنگار گفت که درحال ارسال مستقیم اخبار و گزارش های کشتارها در غزه بود که خبر هشدار حمله هوایی به ساختمان رسید.
این خبرنگار خاطرنشان کرد: این ساختمان دهها واحد مسکونی دارد که مالکان آن الان آواره خیابان شده اند.
خبرنگار الجزیره گفت که وی و همکارانش فقط توانسته اند برخی از دوربین ها را که می تواند با آن به کار ادامه دهند، با خود خارج کنند.
در همین راستا، «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه ای دولتی در غزه می گوید که خسارت های کلی به ۲۳ دفتر رسانه ای و همچنین دهها نهاد و جمعیت و دفاتر دیگر وارد شده است و خسارت های اولیه مستقیم به بخش مسکن نوار غزه به ۲۵ میلیون دلار رسیده است. 
وی افزود: این خسارت ها شامل حال دفاتر شبکه تلویزیونی الاقصی، القدس الیوم، الجزیره، خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه فلسطین، خبرگزاری ملی و دیگر رسانه ها شده است.
معروف گفت: خسارت های مستقیمی به شبکه های ارتباطی و اینترنت و ژنراتورها و تجهیزات دیگر به ارزش نزدیک به ۴۰ میلیون دلار وارد شده است.
وی تصریح می کند: این سیاست ثابت اشغالگران برای تلاش جهت سرپوش گذاشتن بر جنایت های خودشان و جلوگیری از انتقال تصاویر به جهان است.
معروف گفت: تصاویر همواره نشان می دهد که اشغالگران و زنان و غیرنظامیان را به قتل می رساندند و آنها می خواهند که جهان صدایی غیر از صدای آنها را نشنود.
وی از همه اصحاب رسانه خواست به کار خود ادامه داده و تصاویر واقعیت و حقیقت موجود را به جهان مخابره کنند.
سندیکای روزنامه نگاران فلسطین نیز به نوبه خود از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست تا فوری وارد عمل شده و از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه که در معرض جنایت های جنگی و حملات مستقیم هستند، حفاظت کند.
«ناصر ابوبکر» رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین امروز در بیانیه خود گفت که این سندیکا به تماس های خود با اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران و اتحادیه روزنامه نگاران عرب و اتحادیه ها و نهادهای رسانه ای و حقوقی منطقه ای برای کمک گرفتن جهت فشار بر دبیرکل سازمان ملل به منظور دخالت فوری و حفاظت از روزنامه نگاران در برابر جنایت های اشغالگران ادامه می دهد.


«محمد اللحام» رئیس کمیته آزادیها در سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز گفت که اشغالگران بیش از ۱۰۰ مورد حمله علیه اصحاب رسانه مرتکب شده اند که برخی از آنها در سطح جنایت است و آخرین مورد نیز حمله موشکی به برج «الجلاء» در غزه بود که دفاتر شمار زیادی از رسانه ها در آن قرار داشت و این اقدام حمله و تعرض آشکار به جان اصحاب رسانه در راه پوشش جنایت های اشغالگران علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی به شمار می رود.
این درحالی است که نیروهای اشغالگربه تیراندازی مستقیم به اصحاب رسانه در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۴۸ و جلوگیری از کار تیم های خبری و حمله به آنها با گاز اشک آور و بمب های صوتی ادامه می دهند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد نوار غزه خبرگزاری آسوشیتدپرس رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد نوار غزه خبرگزاری آسوشیتدپرس سازمان ملل متحد نوار غزه خبرگزاری آسوشیتدپرس رژیم صهیونیستی اخبار کنکور روزنامه نگاران اصحاب رسانه خسارت ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کد خبر 6092568 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید