Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان صبح امروز 26 اردیبهشت با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان،  سیدرضا صالحی‌امیری  رئیس کمیته ملی المپیک، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم، اظهار کرد: قبل از هرچیز باید انصاف داشته باشیم ضمن اینکه چالش‌ها را انکار نمی‌کنیم ولی باور داریم دولت در شرایط سخت تحریم، تورم، گرانی، بیکاری و کرونا تلاش‌های اساسی انجام داده است؛ مدیریت و مهار  کرونا  با همه چالش‌ها و مشکلاتش و  اجرای طرح واکسیناسیون از دستاوردهای افتخارآمیز دولت است.

صالحی‌امیری، ادامه داد: ورزش ایران با محوریت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، اداره کل ورزش استان‌ها و هیئت‌ها در مسیر جهش و تحول قرار گرفته است و ان‌شاءالله در سال 1400 قهرمانان ما در عرصه‌های بین‌المللی کام ملت را شیرین خواهند کرد.

وی افزود: گرچه تحریم‌های ظالمانه سرعت تحولات را کند کرده است اما قطار توسعه در مسیر خود به سمت مقصد و مقصود در حال حرکت است و از این منظر آموزش و پرورش به عنوان قلب توسعه در نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران به مانند یک نهاد، کارکردی فراتر از یک وزارتخانه را دارد، وزارتخانه‌ها وظایف و مسئولیت‌های مشخص دارند اما آموزش و پرورش مسئولیت تمام نهادهای موجود در سطح ملی را دارد .

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هم کارکرد آموزشی دارد هم کارکردهای دیگری از جمله کارکرد انسانی،  تربیت انسان‌های برجسته هم طراز با فرهنگ ایران زمین، تربیت انسان‌های اخلاق‌مدار، هویت‌گرا، توسعه‌گرا از رسالت‌های این کارکرد آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش کارکرد اجتماعی دارد، تربیت فرزندان ایران زمین با اهداف متعالی، کارجمعی، سازگاری اجتماعی، همدلی و هم‌نوایی، تحمل و مدارا نیز از کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش است.

صالحی‌امیری افزود: آموزش فهم و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی، شکل‌گیری پارلمان دانش آموزی، گفت‌وگوی سیاسی، تمرین فعالیت سیاسی و مدارای سیاسی از کارکردهای سیاسی آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش کارکرد ورزشی نیز دارد نقطه ریل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در ایران زمین و همچنین نقطه آغاز تمام آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ورزش نیز از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی گفت: مهمترین کارکرد آموزش و پرورش کارکرد فرهنگی است چرا که هویت‌سازی، شخصیت‌سازی، کسب ارزش‌ها و اخلاقیات، شناخت فرهنگ و تمدن و زبان فارسی، الگوی سبک زندگی، فضیلت‌گرایی و معرفت‌گرایی را آموزش می‌دهد؛ همچنین در کارکرد اقتصادی آموزش و پرورش الگوی مصرف، سبک زندگی، پرهیز از اسراف، سلامت اقتصادی و تربیت نیروی انسانی در حوزه اقتصادی را آموزش می‌دهد.

صالحی‌امیری، افزود: در نهایت آموزش و پرورش  نماد و نهاد سواد آموزی است که سواد پرسشگری، سواد صبوری، سواد خلاقیت، سواد گفت‌و‌گو، سواد مشارکت جویی، سواد سیاسی و سواد فرهنگی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد و همچنین نهاد مهارت‌آموزی است و دانش‌آموزان را در فراگیری مهارت‌هایی از جمله کارجمعی، نوشتن، ورزشی، انتقادپذیری و انتقادگری، تفکر، صبوری، تغذیه سالم و مهارت کار در فضای مجازی یاری می‌دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک، ادامه داد: آموزش و پرورش در مسیر تحول و توسعه قرار گرفته است اجرای طرح کوچ و موفقیت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت نشان از سازماندهی این ساختار دارد و سخن آخر اینکه آموزش و پرورش هم ریل توسعه هم ماشین توسعه و هم هدف توسعه است و وضعیت امروز کشورمان محصول عملکرد آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته است و عملکرد آموزش و پرورش امروز ما آینده ایران زمین را رقم می‌زند.

وی افزود: صمیمانه از دولتمردانی که مایه افتخار ما هستند در ایران زمین تقدیر و تشکر می‌کنم. جناب آقای سلطانی‌فر منشاء تلاش‌های موثر هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان هستند. همچنین از برادر عزیزم حاجی‌میرزایی که از خانواده فرهنگ و آموزش پرورش است و در توسعه و ثبات آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی داشته‌است و همچنین آقای نمکی که امروز در میدان هستند و برای عبور از این بحران همه ظرفیت ملی و همه ظرفیت امدادی را به کار گرفته است نیز تشکر می‌کنم و ما و مردم ایران زمین در چالش‌های روبرو همیشه کنار این دولتمردان خواهیم بود.

اعلام وزنه‌برداران سهمیه گرفته به کمیته ملی المپیک/ دو سهمیه و 7 مدعی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید رضا صالحی امیری سید رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک آموزش و پرورش صالحی امیری ایران زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یک سال گذشته، ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر فرهادی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

فرهادی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، اضافه کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد، گفت: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

کد خبر 751127

دیگر خبرها

  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد