Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:43:52 GMT

کلینک سیار دامپزشکی در زنجان فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۶۵۷۱

کلینک سیار دامپزشکی در زنجان فعال می‌شود

فرهاد امندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان با توجه به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در تلاش است تا در حد توان در پیشبرد این هدف و کمک به سازمان جهاد‌کشاورزی وارد عرصه خدمت‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسؤول بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه امنیت غذایی به عنوان پایه اصلی یک جامعه توسعه یافته و قدرتمند به شمار می‌رود، عنوان کرد: پایین بودن امنیت غذایی در یک جامعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های یک ملت را تحلیل داده و کارایی استفاده از منابع محدود را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تامین غذا به اتکای واردات همواره وابستگی را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: متوسط عملکرد تولیدات محصولات کشاورزی پایین است.

امندی با اشاره به اینکه سریع‌ترین راهکار ممکن حرکت به سمت خودکفایی، ارتقای بهره‌وری و افزایش میزان عملکرد در واحد سطح است، بیان کرد: امروز که اقتصاد به عرصه جنگ با دشمن تبدیل شده، بسیج وارد میدان شده است تا با کمک جهاد کشاورزی و ارتقای سطح علمی و مدیریتی نقش جدی و موثر ایفا کند.
مسؤول بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در طرح بسیج همگام با کشاورز مهندسان کشاورزی از مراحل ابتدایی داشت تا برداشت نسبت به مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول همراه کشاورزان هستند، اضافه کرد: در زنجان ۱۸۰ نفر از بسیجیان مهندس کشاورزی آموزش‌های لازم را گذرانیده و آماده به کار گیری در این طرح هستند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته مباحث مربوط به کشت محصولات استراتژیک و تامین گوشت قرمز  مطرح بود، گفت: در سال‌جاری کلینیک‌های سیار دامپزشکی نیز فعال خواهد بود.
امندی با اشاره به اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز کمک‌رسان جهاد کشاورزی شده است، گفت: این طرح علاوه بر بالا بردن راندمان تولید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی فاقد شغل در راستای تولید بیش‌تر با اطلاعات به‌روز‌تر نیز استفاده می‌کند.

 امندی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های علمی، فاصله کمیت و کیفیت تولید محصول بین کشاورزان با سواد و پیشرو را با کشاورزانی که از سطح دانش آگاهی کم‌تری برخورد‌ارند کمتر می‌کند، ادامه داد: با افزایش آگاهی‌های علمی و افزایش تولید محصول با کیفیت و افزایش سطح درآمد، سطح رفاهی و برخورداری اقتصادی کشاورزان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی زنجان دامپزشکی منابع طبیعی طرح همگام با کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع