Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@19:30:55 GMT

پتروپارس میدان گازی فرزاد را توسعه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۶۵۸۴

پتروپارس میدان گازی فرزاد را توسعه می‌دهد

توسعه میدان گازی فرزاد «ب» با امضای قراردادی به ارزش حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، به یک شرکت داخلی واگذار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد «ب» فردا (دوشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) با حضور وزیر نفت، بین شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان کارفرما و گروه پتروپارس به‌عنوان پیمانکار طرح امضا می‌شود، مدت زمان اجرای این قرارداد پنج سال در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از اجرای این قرارداد که در قالب قرارداد بیع متقابل امضا می‌شود، دستیابی به برداشت روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب گاز غنی (۲۸ میلیون مترمکعب) است که به پالایشگاه‌های منطقه پارس-۲ استان بوشهر ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، میدان مشترک گازی فرزاد «ب» در محدوده بلوک فارسی در نوار مرزی ایران و عربستان و در فاصله نزدیک ۲۰ کیلومتری جزیره فارسی واقع شده است.

مقدار گاز درجای میدان فرزاد «ب» حدود ۲۳ هزار میلیارد فوت‌مکعب برآورد شده است که مقدار میعانات گازی آن حدود ۵ هزار بشکه در ازای هر میلیارد فوت‌مکعب گاز تخمین زده می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پتروپارس میدان گازی فرزاد عربستان سعودی گازی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: حرکت بزرگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در بالادست صنعت نفت در تاریخ ثبت می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد مهدوی‌ابهری امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید با بیان اینکه امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم؛ اظهار کرد: باید از منابع غنی هیدروکربوری ایران به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که شاهکاری برای کشور بود و بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با قدردانی از دولت سیزدهم برای ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بالادست نفت که در این دولت کلید خورد، اظهار کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر دو راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهدوی با اشاره به اختیاراتی که رئیس‌جمهوری در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی به وزیر نفت برای اخذ مجوزهای لازم از دولت، به‌منظور تسریع توسعه میدان‌ها داد، اظهار کرد: در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌ کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد، گفت: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها حرکتی همسو با شعار سال است، گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد. تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند افزون بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

به گفته مهدوی معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند