Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران که با هدف گسترش دانش فنی در گرایش های مختلف مهندسی برق از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه توسط انجمن مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی این کنفرانس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت مجازی برگزار می شود، برنامه های جانبی متعددی از جمله میزگردهای تخصصی، دوره های آموزشی کوتاه مدت و نمایشگاه تجهیزات مهندسی برق را نیز تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول هم که در راستای مشارکت در توسعه دانش فنی اکوسیستم علمی و دانشگاهی کشور و با هدف استفاده از ظرفیت دانش و فناوری به حمایت از این کنفرانس پرداخته، در جریان برگزاری این رویداد حضوری فعال خواهد داشت.

میزگردهای تخصصی با عنوان «بومی سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» در تاریخ سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به ریاست حمید بهروزی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول و با دبیری فرامرز رستگار، دبیر سندیکای مخابرات برگزار خواهد شد که مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول و وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و چهار نفر دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه و فعالان این صنعت در پنل حضور خواهند داشت.

میزگرد دوم نیز با عنوان «ارائه سرویس های نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» در روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به ریاست سیاوش بیات سرمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و معاون فناوری اطلاعات همراه اول و دبیری سیدرضا جوکار نراقی، مدیرعامل شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند برگزار خواهد شد که مدیران اپلیکیشن «شاد» و ابرپروژه «ذره‌بین» در کنار مشاوران معاونت فناوری اطلاعات همراه اول و مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه در آن حضور خواهند داشت و میز گرد سوم در ارتباط با وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه برق و مخابرات برگزار می‌شود.

گفتنی است، همراه اول همچنین در کنار سخنرانان مدعو نظیر پرفسور واعظ زاده، استاد تمام دانشگاه تهران، پرفسور قاسم لویی از اساتید مهندسی برق در کشور انگلستان، پرفسور محمد جمشیدی، استاد دانشگاه تگزاس آمریکا، رسول سرائیان، معاون سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو سخنرانی با موضوعات «Beyond ۵G: Road to ۶G networks»توسط وحید شاه‌منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و ۵G promises for IoT»» توسط رضا وحیدنیا، عضو هیات علمی دانشگاه BCIT و مشاور مرکز تحقیق و توسعه همراه اول خواهد داشت.

اپراتور اول تلفن همراه قرار است در پنج کارگاه این رویداد نیز با عناوین «نسل پنجم شبکه های ارتباطی: از معماری تا جنبه های تجاری»، «تحولات گسترده در شبکه رادیویی ۵G»، «بلاکچین و قراردادهای هوشمند»، «چالش های یکپارچه سازی اینترنت همه چیز» و «طراحی و توسعه اکوسیستم نوعی اینترنت اشیاء و ملزومات پیاده سازی آن» شرکت کند.

گفتنی است این رویداد تخصصی درباره زمینه های موضوعی الکترونیک، کامپیوتر، قدرت، کنترل، مهندسی پزشکی و مخابرات و به دنبال ایجاد محیطی برای تبادل نظر علمی و تخصصی، ارائه آخرین یافته های تحقیقاتی و همچنین تشویق محققان کشور ‌است که همراه اول یکی از حامیان اصلی آن است.

کد خبر 5213333

منبع: مهر

کلیدواژه: همراه اول مهندسی برق میزگرد حاکمیت سایبری امنیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان دولت الکترونیک ویروس کرونا اینترنت گوگل تراشه ابررایانه سیمرغ واکسن کرونا فناوری فضایی دانشگاه امیرکبیر همراه اول مرکز تحقیق و توسعه همراه اول علمی دانشگاه همراه اول مهندسی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود