Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@05:40:39 GMT

جاسوسی سیا از سیستم‎های رمزگذاری سوئیس

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۷۰۵۷

یک گزارش از جاسوسی سازمان‎های اطلاعاتی غربی از نهادهای سوئیس پرده برمی‎دارد.

خبرگزاری میزان - نقش سازمان سیا آمریکا در پرونده موسوم به «ای جی» به وضوح نشان می‌دهد که جاسوسان به راهیابی به برنامه‌های پیام رسانی احتیاج ندارند، بلکه به یک چشم پنهانی نیاز دارند.

دستگاه رمزگذاری «ای جی» (کریپتو ای جی)، تجهیزاتی برای رمزگذاری بودند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) امکان رمزشکنی دستگاه های هوشمند و جاسوسی از برخی کاربران را می‎داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «راشا تودی»، در تاریخ ۱۲ می، «ژان فیلیپ گادین»، رییس سرویس اطلاعات فدرال سوئیس، استعفای خود را اعلام کرد.

گزارش‌های رسانه‌های محلی می‌گویند که استعفای وی ناشی از تنش با «ویولا آمهرد»، وزیر دفاع سوئیس در مورد رسیدگی به رسوایی «کریپتو‌ ای جی» است.

در فوریه سال ۲۰۲۰ مشخص شد که این شرکت که دستگاه‎های رمزگذاری برای استفاده توسط دولت‌های خارجی تولید می‌کند، به طور مخفیانه در سال ۱۹۷۰ خریداری شده و پس از آن توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان، کنترل شده است.

این موضوع نشان می‎دهد آژانس امنیت ملی آمریکا و همتایانش در چند کشور دیگر، به راحتی می‌توانند هرگونه پیام ارسال شده در دستگاه‌های «ای جی» را رمزگشایی کنند.

گزارش‎ها مبنی بر اینکه این شرکت تا حدودی توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی به خطر افتاده بود، سال‌ها پیش مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: حمله سایبری به بزرگترین شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی آمریکا نگاهی به باگ‌های امنیتی «کلاب هاوس»

با این حال، میزان نفوذ حتی برای افرادی که مدت‌ها گمان می‌کردند سازمان امنیت ملی آمریکا به طریقی موفق به رمزگشایی این دستگاه‎ها شده است، شوک آور بود.

افشای اطلاعات از دسترسی سرویس‌های اطلاعاتی غربی به این دستگاه‎ها، اعتراضات شدیدی را در سوئیس به وجود آورده و شهروندان سوئیس از این موضوع وحشت زده شدند و می‌گویند که کشور بی طرف آن‌ها به این شکل مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

در پی همین موضوع کمیته نظارت بر اطلاعات پارلمان سوئیس، تحقیق رسمی را در این زمینه آغاز کرد.

کمیته نظارت بر اطلاعات پارلمان سوئیس گزارش نهایی را منتشر کرد که این گزارش اطلاعات جالبی را افشا می‌کند.

به عنوان مثال، این گزارش نشان داد که سرویس امنیتی داخلی سوئیس از اواخر سال ۱۹۹۳ به خوبی آگاه بوده است که «ای جی» در اختیار آژانس‌های اطلاعاتی خارجی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن سوئیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن سوئیس دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • یک سند تاریخی از نقش صهیونیست ها در تحریف نام «خلیج فارس» + عکس
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها