Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و ششمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر عضو کمیته تعیین قیمت کاغذ کشور پیرامون علل افزایش کاغذاشاره کرد.

خبرگزاری میزان - بیست و ششمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر عضو کمیته تعیین قیمت کاغذ کشور پیرامون علل افزایش کاغذ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاع: کاغذ گران می‌شود/به تولیدات خوب کارخانه کاغذ مازندارن دست ‌یافته‌ایم

عضو کمیته تعیین قیمت کاغذ کشور گفت: کاغذ مدت‌ها است که توسط برخی از تجار در بنگاه‌ها و انبار‌ها قرار گرفته و به صورت قطره چکان و با قیمت‌های بالایی همچون ۷۰۰ هزار تومان برای هر بند به بازار عرضه می‌شود.

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون علل نوسانات قیمت کاغذ در بازار گفت: دخالت دولت در امور اقتصادی سبب شده این روز‌ها بسیاری از کالا‌ها خصوصاً کالای استراتژیکی همچون کاغذ دچار نوسانات و در عین حال افزایش قیمت شود که همین رویداد اثر مستقیمی بر عملکرد حوزه نشر و فرهنگ خواهد داشت، اگرچه قیمت جهانی کاغذ و خمیر کاغذ از ابتدایی سال جاری افزایش یافته و این امر زمینه را برای بالا رفتن قیمت کاغذ در داخل کشور فراهم می‌کند، اما باید توجه داشت که برای ایجاد تعادل در بازار نیازمند ساز و کار‌های ویژه هستیم.

***عرضه قطره چکانی کاغذ به بازار 

شجاع علل نوسانات بازار کاغذ را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: کاغذ مدت‌ها است که توسط برخی از تجار در بنگاه‌ها و انبار‌ها قرار گرفته و به صورت قطره چکان و با قیمت‌های بالایی همچون ۷۰۰ هزار تومان برای هر بند به بازار عرضه می‌شود در چنین شرایطی قطعاً نمی‌توان امید داشت که حال و روز حوزه‌هایی همانند نشر خوب باشد و یا روند فعالیت‌های خود را همانند سال‌های گدشته ادامه دهند، اکنون تنها ناشران حرفه‌ای هستند که به ادامه حیات خود می‌پردازند در عین حال شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

***عرضه و تقاضا روند بازار را تعیین می‌کند

عضو کمیته تعیین قیمت کاغذ کشور پیرامون عوامل موثر در نوسانات قیمت کاغذ اظهار کرد: عرضه و تقاضا دو عامل مهم و موثر در بازار اقتصادی محسوب می‌شود، چنانچه تغییر و تحول در هر یک از این شاخص‌ها شکل بگیرد تعادل بازار کالایی مثل کاغذ به هم زده می‌شود و رقابت سالم جای خود را به کم فروشی و رانت می‌دهد. کاهش قیمت کاغذ در روز‌های اخیر از ۷۰۰ تومان به ۶۲۰ تومان دلیلی روشن بر این امر محسوب می‌شود، از جمله عوامل تاثیرگذار دیگر روی قیمت کاغذ انتخابات است البته انتخابات خصوصا انتخابات شورا‌ها تاثیر بیشتری در قیمت کاغذ دارد، زیرا مصرف کاغذ بیشتری را به همراه دارد و اکنون که در آستانه انتخابات هستیم شاهد افزایش قیمت کاغذ هستیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نجف زاده: نقطه عطف سریال «بوتیمار» ترکیب بازیگران آن است/هدفمان تولید سریالی مفرح بود

کارگردان سریال «زوج یا فرد» گفت: شاید نقطه عطف سریال «بوتیمار» در این باشد که به ترکیب متفاوتی از بازیگران نسبت به همیشه رسیده ایم و این اتفاق در روند کار اگر چه گاهی ما را دچار خلل و کُندی در تولید می‌کند، اما قطعا می‌تواند نتیجه‌ای متفاوت داشته باشد.

علیرضا نجف زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون مراحل تولید سریال «بوتیمار» گفت: تولید سریال «بوتیمار» با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در هوای سرد و گاهی بارانی استان مازندران حوالی جنگل سی سنگان با حضور تعدادی از بازیگران با استعداد و کاربلد تئاتر و تلویزیون این استان در کنار چهره‌های محبوب سینما و تلویزیون تصویربرداری شد، این سریال قرار بود نوروز ۱۴۰۰از شبکه سه روی آنتن برود اما این اتفاق نیفتاد و در این شب‌ها روی انتن رفته است.

وی در همین راستا ابراز کرد: تلاش ما با توجه به وضعیت موجود ناشی از کرونا این بود که اثری مفرح و جذاب با قصه‌ای متفاوت با آن چه در این سال‌ها دیده اید را تولید کنیم.

کارگردان سریال «زوج یا فرد» ادامه داد: شاید نقطه عطف سریال «بوتیمار» در این باشد که به ترکیب متفاوتی از بازیگران نسبت به همیشه رسیده ایم و این اتفاق در روند کار اگر چه گاهی ما را دچار خلل و کُندی در تولید می‌کند، اما قطعا می‌تواند نتیجه‌ای متفاوت داشته باشد چرا که بازیگران کاربلد مازندرانی و به خصوص کودکان فضای سریال را متفاوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

وی پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پشت صحنه سریال «بوتیمار» ابراز کرد: ساخت سریال بوتیمار در تدابیر شدید رعایت امور بهداشتی و سلامت و با رعایت کامل پروتکل با دقت و توجه و نظارت تیم تهیه و شخص آقای مهام به عنوان تهیه کننده و گرون محترم تولید، در حال ساخت است و با توجه به شرایط جوی و حضور بازیگران بومی که در بحث هدایت و کارگردانی سرعت عمل را تا حدودی پایین می‌آورد پروژه را پیش می‌بریم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«طوقی» روایتی از تاثیر جنگ تحمیلی بر رویکرد روانی کودکان و نوجوانان

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «طوقی» به صورت غیر مستقیم فشار‌های روحی و روانی را مطرح می‌کند که برای کودکان و نوجوانان در مناطق جنگی به وجود آمده بود، باور‌های آنان و تجربه شان از جنگ و مشکلات خانواده‌ها و شهادت افرادی که از نزدیکان آن‌ها هستند، همگی مواردی است که در قالب یک داستان بیان شده و به مخاطب ارائه شده.

محمدرضا آریانفر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون کتاب «طوقی» گفت: کتاب «طوقی» رمانی جذاب است که بخشی از زندگی یک نوجوان در اوج رویداد‌های هشت سال دفاع مقدس را بیان می‌کند، وقایعی که خود نویسنده با تمام وجود آن‌ها را درک کرده است.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «طوقی» داستان زندگی نوجوانی را روایت می‌کند که در خرمشهر زندگی می‌کند و شاهد بمباران‌ها و رویداد‌های جنگ تحمیلی بوده، او وقایعی را تجربه می‌کند که برایش بسیار سخت و دشوار است از شهادت هم سن و سال‌های خود تا بمباران‌های هوایی و روز‌های دشوار جنگ تحمیلی که یک به یک پشت سر می‌گذارد و در نهایت خاتمه جنگ را می‌بیند.

آریانفر پیرامون مضمون کتاب «طوقی» بیان کرد: کتاب «طوقی» به صورت غیر مستقیم فشار‌های روحی و روانی را مطرح می‌کند که برای کودکان و نوجوانان در مناطق جنگی به وجود آمده بود، باور‌های آنان و تجربه شان از جنگ و مشکلات خانواده‌ها و شهادت افرادی که از نزدیکان آن‌ها هستند، همگی مواردی است که در قالب یک داستان بیان شده و به مخاطب ارائه شده.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا اظهار کرد: کتاب «طوقی» رمانی با داستان‌های مهیج برای مخاطب و نگاهی متفاوت به جنگ تحمیلی دارد. داستان‌هایی که بخشی از آن با دفاع مقدس گره خورده و بخش دیگر آن حکایت از افکاری است که در بین کودکان و نوجوانان در زمان جنگ وجود داشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات دین اندیشه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا ادبیات دین اندیشه کودکان و نوجوانان خبرگزاری میزان نقطه عطف سریال جنگ تحمیلی کلیک کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»

  خونه همه هویت ماست. رگ و ریشه ما از میون سنگ و چوب و خشت وگل خونه‌هامونه که سربرمیاره. هیچ‌چیز توی عالم سخت‌تر و تلخ‌تر ازاین نیست که دیگری خونه و کاشانه‌ات روتصاحب کنه. جلوی چشمات جولون بده و نفس‌کش بطلبه واونجا رو به خاک وخون بکشه. این‌طور مواقع حرجی نیست که آدم همه هست ونیست وداروندارش روبده تا خونه‌اش روپس بگیره و اون رو دوباره آباد کنه.» 
درچکیده داستان هم آمده بود: «عالم را آب ببرد، بزرگان و درباریان مملکت محروسه را خواب برده است. در این هیاهو و غوغا، آصف میرزای قاجار رویای تکیه‌زدن بر تخت‌طاووس را دارد و ولایت دارالمرز گیلان را به‌عنوان مقر این طرح و توطئه انتخاب می‌کند، بی‌آن‌که آگاه باشد آنجا گلنار خان‌زاده به یاری دلداده‌اش اسماعیل میرشکار قصد بر باد دادن این رویا را دارند و می‌خواهند طرحی نو دراندازند.» اگر بیننده سریال نبودید، با این جملات دستگیرتان شده که این قصه درباره وطن است و از تاریخ روایت می‌کند اما بر این حکایت چاشنی عشق و دلدادگی را هم افزوده تا فضایی دل‌انگیزتر به قصه دهد. همین وجه البته برگ برنده تلقی می‌شود، زیرا تجربه ثابت کرده، مخاطبان تلویزیون دوستدار قصه‌های خانوادگی با مضامین عاطفی هستند و سریال‌های تاریخی که برای بالا بردن بار دراماتیک خود از این عنصر بهره بردند، موفقیت بیشتری در جذب مخاطب دارند.«گیل‌دخت» نیز ازهمین زمره است؛ اثری محصول مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی رسانه‌ملی که پخش آن در بهار۱۴۰۲ نیز ادامه یافت. با توجه به حیات طولانی که روی آنتن داشت و همچنین قصه گیرا و قاب‌بندی‌های چشم‌نواز توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند تا جایی که در گزارش‌های اعلامی مرکز تحقیقات صداوسیما تا تاریخ ۲۰اسفند۱۴۰۲، درمقام پربیننده‌ترین سریال سیما در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت. این سریال روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته تا برای مخاطبانی که از دیدن آن بازماندند، باردیگر ماجراهای گلنار در دوره‌ای از حکومت قاجار را به نمایش درآورد و از این منظر، نگاهی هم به زیست اجتماعی وسیاسی زنان درآن برهه تاریخی داشته باشد، زیرا همان‌طور که گفته شد، شخصیت اصلی قصه یک زن است.کسی که خلاف جهت آب شنا می‌کند وازاین‌که متفاوت به نظر برسد، نمی‌هراسد. چوب حرف مردم و اهل خانه را می‌خورد اما کوتاه نمی‌آید. در سرای اربابی خانه دارد اما دلش در گرو رعیت‌زاده‌ای شجاع است و بهای این عشق را هم می‌پردازد. 

نوشین مجلسی - سردبیر قاب کوچک

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود