Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان، افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر،جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین، افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر و آموزش ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین در سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار رهبرانی از حزب‌الله و حماس در لبنان

رهبران حزب‌الله لبنان و جنبش حماس نشست مشترکی را در دفتر حماس در اردوگاه الجلیل در بعلبک برگزار کردند.

به گزارش العهد، در این نشست آخرین تحولات فلسطین و کشتار دسته جمعی فلسطینی‌های بی دفاع و بی گناه و تخریب زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، حسین النمر، مسئول منطقه بقاع در راس هیات حزب الله و ناظم زیدان، مسئول سیاسی حماس در بقاع به عنوان رئیس هیات حماس در این نشست حضور داشتند.

النمر بر ایستادگی حزب‌الله کنار مردم و مقاومت فلسطین با خون و سلاح تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه پشت نیروهای مقاومت را که با اشغالگر رویارویی می‌کنند، خالی نخواهیم کرد، مساله ما مساله شما و خون شما خون ما است.

زیدان نیز بر مقاومت با اشغالگر با تمامی راه‌ها تا زمان تحقق خواسته‌ها که عبارت از حمایت از محله الشیخ جراح و توقف کوچاندن اجباری مردم از آن و توقف تعدی‌ها به مسجد الاقصی و غزه است، تاکید کرد.

وی از رهبری حزب‌الله برای ایستادگی در کنار مردم مقاوم فلسطین قدردانی کرد.

افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر

فشارها بر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور منتشر ساختن اسناد محرمانه اف.بی.آی درباره دست داشتن عربستان در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در حال افزایش است و خانواده‌های قربانیان این حملات دولت آمریکا را متهم کرده اند که به همپیمان خاورمیانه‌ای خود اجازه "فرار کردن از مسئولیت قتل عزیزان" آنها را میدهد.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، یک گروه از ۲۲ قانونگذار فدرال نیویورک و نیوجرسی شامل نیکول مالیوتاکسی جمهوریخواه و سناتورها چاک شومر و کرستن گیلیبراند، نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا فرستاده و در آن بهانه "مزیت اسرار دولتی" که چند رئیس‌جمهور سابق شامل ترامپ، اوباما و بوش به جهت جلوگیری از انتشار گزارش ۱۶ صفحه‌ای اف.بی.آی درباره دست داشتن عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر مورد استناد قرار دادند را به چالش کشیدند.

بستگان قربانیان و آسیب دیدگان حملات ۱۱ سپتامبر این اقدام که چند روز پیش صورت گرفت را تحسین کردند.

برت ایگلسون، کسی که به هنگام کشته شدن پدرش در جریان این حملات ۱۵ سال سن داشت گفت: بعد از حدود ۲۰ سال، خیلی دیر است که مردم آمریکا ابعاد نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر را بفهمند.

اسناد و مدارک دست داشتن عربستان در این حمله تروریستی در یک یادداشت سال ۲۰۱۲ اف.بی.آی بروز یافت؛ یادداشتی که مرتبط با تحقیقاتی انجام شده از سوی این نهاد موسوم به Operation Encore از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ است. در این سند چهار صفحه ای شدیدا ویرایش شده سه مقام ارشد دولتی عربستانی که به هواپیمارباهای حملات ۱۱ سپتامبر از بابت اقامتگاه، پول و آموزشهای پروازی و همینطور گواهینامه رانندگی در کالیفرنیا "با علم به حضور آنها در آمریکا برای ارتکاب عمل تروریستی" کمک کردند شناسایی شدند.

خانواده هایی که از عربستان سعودی نزد دادگاه فدرال منهتن به منظور دریافت غرامت شکایت کرده اند به دنبال دستیابی به گزارش۱۶ صفحه ای اف.بی.آی هستند.

اندرو مالونی، یک وکیل این خانواده های گفت: اتفاق بدتر این است که اف.بی.آی اسناد محرمانه را با وکلای آمریکایی همدستان عربستانی این عوامل به اشتراک گذاشته است. وی تاکید کرد: اف.بی.آی عملا دارد به عربستانی ها به جای این خانواده ها کمک می کند. این دیوانگی است.

برت تعریف می کند که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹ نزد دونالد ترامپ در یک مراسم در کاخ سفید تقاضایی از بابت دستیابی به این گزارش های اف.بی.آی مطرح کرد و ترامپ نیز خطاب به او و شش نفر دیگر از بستگان گفت: من قرار است به شما کمک کنم. این کار انجام میشود.

اما روز بعد از آن ویلیام بار، دادستان کل آمریکا با استناد به "مزیت اسرار دولتی" به موجب یک حکم اجرایی جلوی انتشار این گزارش ها را گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا کمی بعد تر در اسناد دادگاهی تاکید کرد که افشای روابط عربستان با این دسیسه تروریستی امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

۲۲ قانونگذار آمریکایی در نامه خود به گارلند استدلال کردند دکترین اسرار دولتی دارای خدشه قانونی بوده و "مکررا به جهت سرپوش گذاشتن بر سوءعملکرد دولت مورد تاکید قرار گرفته است".

مالیوتاکیس، در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ آوریل به گارلند که از سوی چهار نماینده جمهوریخواه کنگره امضا شد، اظهار کرد که قربانیان و آسیب دیدگان حملات ۱۱ سپتامبر از عدالت محروم شده‌اند. او خواستار انتشار فوری گزارش اف.بی.آی شد.

همچنین بیش ار ۲۱۰۰ تن از اعضای خانواده‌ها نیز نامه‌ای به تاریخ ۱۲ مارس را امضا کردند و در این نامه به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و گارلند گفته شده که وزارت دادگستری و اف.بی.آی "به طور مداوم در برابر شکایت آنها علیه عربستان مانع و اخلال ایجاد کرده‌اند".

جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد، جلسه‌ای با محور افزایش تنش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

بورل در پیامی توئیتری نوشت: «با توجه به افزایش تنش‌ها میان فلسطین و اسرائیل و شمار غیر قابل قبول تلفات غیرنظامی، از وزرای خارجه اتحادیه اروپا دعوت کردم روز سه‌شنبه در نشستی فوق‌العاده‌ شرکت کنند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «اینکه چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند در پایان دادن به خشونت‌های فعلی سهیم باشد را مورد هماهنگی قرار داده و به بحث خواهیم گذاشت».

بورل روز پنجشنبه در تماس تلفنی با «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر حمایت از این رژیم جنایتکار تأکید کرد.

او در این‌باره نوشت: «گفت‌وگوی طولانی و صمیمانه‌ای با گابی اشکنازی داشتم و بر حمایت اتحادیه اروپا از امنیت اسرائیل تأکید کردم و حملات راکتی کور حماس را محکوم کردم»

افزایش شمار شهدای غزه به 181 نفر

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (یک‌شنبه - ۱۶ می) از افزایش شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ابتدای تجاوز تاکنون خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۸۱ شهید از جمله ۵۲ کودک و ۳۱ زن و ۱۲۲۵ مجروح افزایش یافت.

بنا بر این گزارش، در جریان حملات شب گذشته تا صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۶ نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند و در سایه تداوم حملات صهیونیست‌ها انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد. زیرا ده‌ها آپارتمان مسکونی در نوار غزه هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

وزارت بهداشت فلسطین، امار اولیه قربانیان شب گذشته تا صبح امروز نوار غزه را ۱۰ شهید و بیش از ۴۰ مجروح اعلام کرده بود.

در این میان، مقاومت فلسطینی نیز که از ظهر دیروز (شنبه - ۱۵ می) موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرده، شب گذشته نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

بنا بر این گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی نابلس و نتانیا رسید.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز، با «منصفانه» توصیف کردن کشتار کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، تهدید کرد که به حملات شدیدتر علیه فلسطینیان ادامه می‌دهند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

آموزش ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین در سوریه

«طلال ناجی» معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت، آموزش برای ساخت موشک‌های مقاومت در سوریه و تحت نظارت افسران سوری انجام شد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وی افزود، نود درصد موشک‌های غزه ساخت داخل است.

مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی حدود یک هفته است که صدها موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

از سوی دیگر «ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت گفت، کشتارهای دشمن تلاشی مذبوحانه برای تسلیم شدن مقاومت است .

بر اساس گزارش المیادین، وی افزود، مقاومت قادر به متوقف کردن دشمن است همان کاری که در تل‌آویو انجام داد و سران دشمن را خوار و خفیف کرد.

ابومجاهد تصریح کرد، ملت فلسطین حامی مقاومت برای ادامه هدف‌گیری دشمن تا شکست آن و توقف حملاتش است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه اکبر ترکان آمریکا و روسیه چین و آمریکا خاورمیانه نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه اکبر ترکان نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر وزرای خارجه اتحادیه اروپا موشک های مقاومت رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین تحولات فلسطین افزایش شمار خانواده ها حزب الله نوار غزه اف بی آی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی